کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا اسرائیل در حمله ایران را تکذیب کرد ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه یافت + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن! امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد | حمله کاملاً ضروری بود رییس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بازهم اشتباه کند، پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید وزیر خارجه: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک بند از برنامه هفتم توسعه نیازمندی ها! پرویز داوودی، معاون اول دولت نهم درگذشت + سوابق طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران محسنی اژه‌ای: اقدامات مسئولان قضایی باید در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم باشد
سرخط خبرها

رهبر طالبان: با اهالی پنجشیر خوب رفتار کنید

  • کد خبر: ۱۲۱۹۰۸
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
رهبر طالبان: با اهالی پنجشیر خوب رفتار کنید
ملا هبت‌الله آخونده‌زاده، رهبر طالبان، در نشست قندهار از این گروه خواست با پنجشیری‌ها خوب رفتار کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به نقل از ایندیپندنت، طالبان در پایان نشست قندهار که روز پنجشنبه آغاز شد، با صدور قطعنامه‌ای ۱۶ ماده‌ای، بر مهم‌ترین درخواست‌ها و رویکردهای خود تاکید کردند.

در این قطعنامه، ضمن محکومیت حمله هواپیماهای بدون‌ سرنشین آمریکا به کابل، به مشروعیت نظام طالبان، نابودی جزیره‌های قدرت، درخواست به رسمیت شناختن طالبان از سوی جامعه جهانی، مبارزه با مخالفان طالبان، موضع‌گیری عالمان دینی در رسانه‌های اجتماعی و حقوق زنان اشاره شد.

بر اساس این قطعنامه هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان، امیرخان متقی، وزیر اطلاعات و فرهنگ، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگو، احمدالله وثیق، رئیس رادیو و تلویزیون، محمدخالد حنفی، وزیر امر به معروف و نهی از منکر، مولوی عبدالحکیم، قاضی‌القضات طالبان، مولوی سردار محمد، معاون دادگاه عالی، مولوی عبدالرشید منیب، یوسف وفا، استاندار قندهار،‌ ندامحمد ندیم، استاندار کابل،‌ رحیم‌الله محمود، فرمانده نیروهای امنیتی طالبان در قندهار و دیگر اعضای این گروه از صادرکنندگان آن بوده‌اند.

اعضای رهبری طالبان در این نشست، حمله ۳۱ ژوئیه هواپیمای بی‌سرنشین آمریکا به کابل را محکوم کردند و گفتند کشورهایی را که اجازه داده‌اند این هواپیما با عبور از حریم هوایی آنان برای بمباران افغانستان اقدام کند، شریک این جنایت‌ می‌دانند. طالبان به این کشورها توصیه کردند عاقل باشند و اجازه ندهند چنین جنایتی تکرار شود.

بر اساس این قطعنامه، اکنون در افغانستان امنیت تامین شده و نظام مشروع است، جزیره‌های قدرت از میان برداشته شده‌اند و فساد، اختلاس و غصب وجود ندارد. مبارزه با داعش و مقابله با کشت، استعمال و قاچاق مواد مخدر نیز موفقیت‌های دیگری‌اند که طالبان در این قطعنامه‌ از آن‌ها دم زده‌اند.

طالبان در نشست قندهار از جامعه جهانی، سازمان ملل متحد و به ویژه سازمان کشورهای اسلامی خواستند "امارت اسلامی طالبان" را به عنوان یک نظام مشروع به رسمیت بشناسند.

در قطعنامه قندهار، از سه روز در تقویم به عنوان روزهای پرافتخار طالبان یاد شده است؛ ۲۸ مرداد ۱۲۹۸، روز اعلام استقلال افغانستان از بریتانیا، ۲۶ دی سال ۱۳۶۷ که به نام روز شکست روس‌ها در تاریخ افغانستان ثبت است و تاریخی جدید که طالبان ثبت کرده‌اند؛ یعنی ۹ شهریور ۱۴۰۰ که از آن به نام روز شکست نیروهای آمریکایی یاد شده است.

در همین حال، آژانس خبری باختر نوشت که هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان، در نشست قندهار از اعضای این گروه خواسته است تا با اهالی پنجشیر خوب رفتار کنند. ملا محمد عمر گروه طالبان را در سال ۱۹۹۶ تاسیس کرد (۲۶ سال پیش) اما بنا بر اعلام این آژانس تحت کنترل طالبان، هبت‌الله آخوندزاده دلیل مخالفت‌ها در پنجشیر با طالبان را تبلیغات منفی ۴۰ سال گذشته علیه امارت اسلامی دانسته است.

به گزارش آژانس باختر، آخوندزاده از مخالفان نظام طالبان و آن‌ها که علیه امارت می‌جنگند، خواست دلیل مخالفت خود را بیان و خواسته‌هایشان را مطرح کنند.

برخی منابع گفته‌اند هنگام سخنرانی رهبر طالبان، خبرنگاران را از نشست بیرون کرده‌اند. این درحالی است که در مورد زنده بودن ملا هبت‌الله تردیدهایی وجود دارد و تاکنون تنها یک تصویر از هبت‌الله آخوندزاده در رسانه‌ها منتشر شده است.

انتهای پیام

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->