آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش ۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به علت خشکسالی آغاز فروش فوری و پیش فروش محصولات سایپا + جدول (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دامنه نوسان بورس تغییر می‌کند؟ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو‌های وارداتی از هفته آینده در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (١١ اردیبهشت ١۴٠٣) شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث حذف شد تک جمله‌هایی برای کسانی که همیشه پای کارند و دیده نمی‌شوند ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد | نیاز کشور به ۵۵۰ فروند هواپیما قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان بورس امروز (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) با افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی: قوانین کارگری به درستی اجرا نمی‌شود پیاز ارزان می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار به مستاجران: مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند دفاع تمام‌قد مقام معظم رهبری از کارگران | حال جامعه کارگری خوب شود حداقل نیمی از مردم کشور حالشان خوب می‌شود ویدئو | دستمزد کارگران تاثیری بر تورم ندارد رهن و اجاره ملک در منطقه شهدای مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | کمبود فایل‌های اجاره (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کدام بانک‌ها در ارائه تسهیلات نهضت ملی مسکن عملکردشان منفی بوده است؟ شرایط دریافت لاستیک دولتی رایگان خودرو چیست؟ + مدارک و لینک ثبت‌نام ورود دیوان عدالت اداری به ۳ پرونده شکایت برای ابطال مصوبه دستمزد ۱۴۰۳ حال خوش کارگر، برنامه خوب دولت را‌  می‌طلبد حباب و قیمت سکه بیشتر شد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس‌لرزه‌های مصوبه جدید سازمان بورس| آیا بازارگردانان همچنان به رسمیت شناخته می‌شوند؟ تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها مالیات عجیب طلافروشان خبرساز شد | طلافروشان ماهانه ۸۰۰ هزار تومان مالیات دادند
سرخط خبرها

نانوایی‌ها رتبه دار تخلفات صنفی

  • کد خبر: ۱۲۱۸۹۰
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
نانوایی‌ها رتبه دار تخلفات صنفی
۷۳ درصد از تخلفات شناسایی شده در بازرسی واحد‌های صنفی مشهد مربوط به نانوایی‌ها بوده است.

نگار هاشمیان | شهرآرانیوز؛ نانوایی‌های مشهد با ۹۳۶ مورد تخلف، رتبه نخست تخلفات شناسایی شده را بین واحد‌های صنفی به خود اختصاص دادند. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با اعلام آمار بازرسی‌ها و تخلفات صورت گرفته در حوزه اصناف گفت: از ابتدای سال جاری حدود ۳ هزارو ۱۰۰ بازدید از واحد‌های صنفی در شهرستان مشهد صورت گرفت و هزارو ۲۷۰ تخلف شناسایی شد؛ از این تعداد، ۹۳۶تخلف مربوط به نانوایی هاست. مجموع جریمه نقدی در نظر گرفته شده برای این متخلفان بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان بوده است. همچنین در این مدت، بالغ بر ۳۶۰هزار تن آرد معادل ۷۶ هزار و ۴۴۲ کیسه آرد کشف شده است.

محمد میری دیسفانی در نشست خبری خود با اشاره به اجرای طرح برکت ۲ از تاریخ ۲۰ اردیبهشت سال جاری اضافه کرد: در این طرح تاکنون ۳ هزارو ۲۰۰ بازدید از نانوایی‌ها صورت گرفته و حدود هزار نانوایی متخلف شناسایی و در حدود ۱۲ میلیارد تومان جریمه نقدی در کنار پلمب، باطل کردن مجوز، کاهش سهمیه و... در برخورد با آن‌ها اعمال شده است. یک حساب وکتاب ساده از صحبت‌های این مسئول نشان می‌دهد که ۷۳ درصد از تخلفات شناسایی شده در بازرسی واحد‌های صنفی مربوط به نانوایی‌ها بوده و البته با توجه به حساسیت موضوع نان، احتمالا تعداد بازرسی‌ها در این زمینه بیشتر نیز بوده است.

نصب کارت خوان هوشمند نان، یکی از راه‌هایی است که دولت برای جلوگیری از تخلفات نانوایی‌ها اجرا می‌کند و مشهد نیز در اجرای آن پیشتاز است. آمار ارائه شده ازسوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد نشان می‌دهد که ۹۰ درصد از نانوایی‌های مشهد به دستگاه کارت خوان هوشمند مجهز شده اند؛ این در حالی است که میانگین عملکرد شهر‌های کشور در این حوزه تاکنون ۷۰ درصد بوده است. مدیر جهاد کشاورزی در نشست خبری روز پنجشنبه گفت: ۵۰ درصد نانوایی‌های کل استان، معادل ۲ هزارو ۲۱۶ واحد نانوایی در شهرستان مشهد فعالیت می‌کنند که از این تعداد، حدود ۲ هزارنانوایی دستگاه کارت خوان هوشمند نصب کرده اند.

به گفته میری، ۲۱۶ نانوایی دیگر به دلیل مشکلاتی مانند مسائل حقوقی، مشکلات شراکتی، نبود اعتبار کد ملی یا کد شاپرک و مشکلات دارایی، هنوز موفق به نصب این دستگاه‌ها نشده اند. او در بخش دیگری از سخنانش به افزایش ۲۳۰ درصدی تولید گندم اشاره کرد و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در حوزه کاشت محصولات استراتژیک، شاهد تولید ۳۵ هزار تن گندم در سال جاری در مشهد هستیم که رشدی ۲۳۰ درصدی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد. مدیر جهاد کشاورزی مشهد افزود: سطح زیر کشت گندم ۱۱هزار هکتار و ظرفیت تولید آن ۴۵هزار تن و همچنین سطح زیر کشت جو ۱۳ هزار و ۸۰۰ هکتار با میزان تولید ۵۰ هزار تن است. در تولید کلزا نیز مشهد یکی از شهر‌های استراتژیک کشور در موضوع خودکفایی دانه‌های روغنی است. سطح زیر کشت کلزا در مشهد حدود ۷۴۴هکتار با تولید هزارو ۳۰۰ تن است.

کاهش ۱۴ درصدی تولید گوشت قرمز

رئیس شبکه دام پزشکی شهرستان مشهد نیز در این نشست گفت: از اردیبهشت امسال با توجه به قیمت گذاری جدید گوشت قرمز، میزان تولید این محصول در مشهد، ۱۴ درصد کاهش داشته است.
محمود جوادی نژاد افزود: افزایش قیمت مرغ در ماه‌های اخیر باعث کاهش تقاضا و تولید این محصول در مرداد شده است؛ بر این اساس در فروردین سال جاری، روزانه ۲۲۸ تن، در اردیبهشت ۲۰۲ تن، در خرداد ۲۲۳ تن، در تیرماه ۲۰۵ تن و در مرداد ۱۹۰ تن مرغ در مشهد تولید شده است.

همچنین در این نشست، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مشهد با تأکید بر اینکه تغییرات اقلیم، خشک سالی و دست اندازی در طبیعت باعث ایجاد و افزایش بیابان‌ها در مشهد شده است، هشدار داد: این شرایط باعث اضافه شدن ۸ هزار هکتار بیابان به کانون‌های بیابانی مشهد شد که این موضوع زنگ خطری برای همه ماست. به گفته حسن محمدزاده مساحت شهرستان مشهد ۹۳۱هزار هکتار است که ۶۰۳ هزار هکتار آن یعنی بیش از ۶۶ درصد متعلق به منابع طبیعی است.

نانوایی‌ها رتبه دار تخلفات صنفی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->