اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
سرخط خبرها

پذیرش ۴۲۸ متکدی و کارتن‌خواب در خانه سبز مشهد

  • کد خبر: ۱۲۲۳۹۱
  • ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
  • ۱
پذیرش ۴۲۸ متکدی و کارتن‌خواب در خانه سبز مشهد
امروز شهر‌های بزرگ به خصوص کلانشهر‌ها با آسیب‌های اجتماعی ناشی از زندگی شهری روبرو هستند. یکی از این آسیب‌ها پدیده تکدی‌گری است که حضور متکدیان در معابر، میادین و پیرامون حرم مطهر رضوی است که مردم از حضور آنان گلایه مندند و این پدیده را زیبنده شهر نمی‌دانند و بر سلامت اجتماعی شهر اثر نامطلوبی دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، شهرداری مشهد متولی شناسایی، هدایت و ساماندهی متکدیان است. در راستای مصوبه شورای عالی اداری کشور مراکز رسیدگی و ساماندهی آسیب دیدگان تاسیس شده است.

پذیرش ۴۲۸ متکدی و کارتن خواب 

مهدی ابراهیمی، معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد در این باره با بیان اینکه شهرداری موظف است برای شناسایی و هدایت متکدیان مداخله نماید، افزود: در همین راستا نیز اقدامات اساسی را به این منظور انجام داده است.
وی با بیان این‌که حضور متکدیان در معابر اصلی از دیدگاه مردم یک ناهنجاری و آزار دهنده است، خاطرنشان کرد: استفاده از کودکان برای تکدی‌گری سواستفاده از عواطف و احساسات خیرخواهانه مردم است.
ابراهیمی با اشاره به کنترل این پدیده با هم افزایی، همکاری و تعامل دستگاه‌ها در خصوص ساماندهی متکدیان می‌تواند نقش مهمی داشته باشد، اشاره کرد و افزود: طی ۵ ماهه ابتدای سال ۴۲۸ متکدی شناسایی و به مرکز اجتماعی خانه سبز هدایت شده اند که از این تعداد ۲۴۲ مرد و ۱۸۶ زن بوده اند.
ابراهیمی با اشاره بر اینکه ساماندهی شامل مواردی از جمله پذیرش و ثبت اطلاعات، استحمام، تست اعتیاد و تشکیل پرونده مددکاری برای ساماندهی می‌شود، ادامه داد: متاسفانه ۹۰ درصد متکدیان اعتیاد دارند و جزو معتادان متجاهر محسوب می‌شوند.
وی با بیان اینکه در ادامه رسیدگی و ساماندهی به مشکلات متکدیان و معتادان متجاهر، این افراد به کمپ‌های ماده ۱۶ بهزیستی معرفی و به منظور درمان نیز به بیمارستان و در مواردی هم به بستری این افراد منتج می‌شود. همچنین پیگیری‌های لازم به منظوردریافت مدارک شناسایی، بازگشت به خانواده و نیز بازگشت به شهر محل اقامت انجام می‌شود.
به گفته وی، همچنین برای افرادی که توانایی و علاقمند به اشتغال باشند، به مراکز کارآفرینی و اشتغال زایی معرفی می‌شوند.
ابراهیمی با بیان اینکه متکدیان بیشتر در اطراف حرم مطهر و عوارضی اقدام به تکدی گری می‌کنند، افزود: اکیپ‌های روزانه شهرداری مشهد در معابر کلانشهر مشهد کارتن خواب‌ها و متکدیان را جمع آوری می‌کنند، علاوه بر گشت‌های شناسایی در معابر و چهارراه ها، روش شناسایی از طریق اعلام مردم و سامانه ۱۳۷ نیز در حال انجام است.

متکدیان متکدیان متکدیان متکدیان متکدیان متکدیان متکدیان متکدیان متکدیان متکدیان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
0
0
سلام.اقای ابراهیمی درست می‌فرمایند.ولی ایشان ابتدا نیروهای خانه سبز رو ساماندهی کنن، بعد به متکدیان رسیدگی کنن. خانه سبز خودرو ون نداره ، هر روز نیروها اعتصاب میکنن برای حق و حقوقشون.گشت جمع آوری متکدیان خانه سبز فقط پنج تا ون داره با ۳۲ نیرو .مامور انتظامی برای جمع آوری ندارن. مجوز جمع آوری ندارن.جمع آوری رو به شرکت (برون سپاری) سپردن ، که اصلا براشون مهم نیست که شهر از وجود متکدی خلوت میشه یا نه.
آقای ابراهیمی ، نصف نیروهای گشت جمع اوری رو به دلیل نداشتن خودرو ون تعلیق کردن،
اوضاع خانه سبز مشهد خیلی خرابه و فقط پول بیت المال رو حروم میکنن و من متاسفم برای فرمانداری مشهد که این چنین مدیران بی تجربه رو مسئول گذاشتن و این وسط فقط حق کارگر پایمال میشه.
متاسفانه هر مسئولی که برای بازدید میاد فقط برای عکس گرفتن میاد و یک بار سراغ گشت های جمع آوری متکدیان نمیان تا مشکلاتشون رو جویا شوند.
انشالله این پیام من به گوش مسئولین برسه تا فکری به حال گشت جمع آوری و خانه سبز مشهد بکنن.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->