بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش وزیر امور خارجه به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی مجلس| چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟ پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی| کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است معاون رئیس جمهور: اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است بیانیه جنبش مطالبه در حمایت از خیزش‌های اعتراضی| اسرائیل غده‌ای سرطانی است که باید حذف شود فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: معلمان سربازان خط مقدم مقابله با هجمه فرهنگی دشمن هستند سازمان ملل: ۸۵ درصد از مدارس غزه آسیب دیده‌اند آیت‌الله علم‌الهدی: هویت بخشی، رسالت امروز معلمان است| سرکوب دانشجویان در آمریکا، تابلوی لیبرال دموکراسی غرب دانشگاه آمریکایی دانشجویان معترض را به اخراج تهدید کرد اسامی کاندیدا‌های شورای وحدت اصولگرایان برای دور دوم انتخابات مجلس تصاویر پهپاد‌ها جنایت جدید ضدبشری اسرائیل در غزه را فاش کرد+ فیلم حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهر رفح تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو حمله بی‌سابقه از خاک عراق به تل‌آویو (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کشور: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به رژیم صهیونیستی مهلت ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تمدید شد+جزئیات
سرخط خبرها

موافقت مجلس با بررسی دو فوریتی طرح تعیین‌تکلیف آزمون وکلا

  • کد خبر: ۱۲۲۴۰۴
  • ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
موافقت مجلس با بررسی دو فوریتی طرح تعیین‌تکلیف آزمون وکلا
نمایندگان مجلس با تقاضای دوفوریت طرح استفساریه و مواد ۳، ۴ و ۵ قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار در خصوص تعیین تکلیف آزمون وکلا موافقت کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه شنبه اول شهریورماه) مجلس شورای اسلامی با تقاضای دوفوریت برای طرح استفساریه و مواد ۳، ۴ و ۵ قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار مصوب ۲۴ اسفند ۱۴۰۰، با ۱۷۶ رأی موافق، ۱۷ مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۷ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

علی خضریان به عنوان متقاضی استفساریه گفت: همکاران محترم، اتفاقات تلخی که روز گذشته توسط مرکز وکلای قوه قضائیه اتفاق افتاد، توهین به مجلس شورای اسلامی و قانون تسهیل کسب و کار‌ها بود. چند نکته را مطرح می‌کنم.

وی افزود: قانون تسهیل مجوز‌های کسب و کار را با ۳ هدف در دستور کار مجلس قرار دادیم و به تصویب شما رسید؛ ۱- حذف فرآیند‌های زائد و تغییر قائده مبنا و و ثبت محور شدن مجوزها، ۲- مبارزه با رانت، تبعیض و جلوگیری از رفتار‌های سلیقه‌ای و ۳- حذف انحصار‌های شغلی موجود در حوزه‌های مختلف علی الخصوص خدمات حقوقی.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس یازدهم تصریح کرد: همکاران؛ در حال حاضر در حوزه وکالت آنچنان انحصار در خدمات حقوقی وجود دارد که در سایه عدم دسترسی مردم به این خدمات، حقوقشان با مخاطره جدی مواجه شده است، کما اینکه به اذعان متولیان صنف وکالت هم اکنون بیش از ۹۰ درصد پرونده‌های قضائی بدون وکیل به دادگاه می‌رود و به بهانه‌های مختلف آقایان مانع حضور قشر دانشگاهی و فرهیخته و فارغ التحصیلان حقوق در این حوزه شده اند.

وی گفت: مجلس با یک درک صحیحی از حضور افرادی که در این حوزه دارای سواد مناسب هستند، و از طرفی حذف ظرفیت ها، فرمول دقیقی را در این موضوع ارائه داده است، اما آقایان به بهانه‌های مختلف شروع به کارشکنی کرده تا انحصار را برای خود حفظ کنند. از طرفی در حالی ابهام را در قانون اشاره کرده اند که بررسی مشروح مذاکرات صحن علنی مجلس در زمان تصویب قانون هم همین نمره تراز را به روشنی نشان داده است.

خضریان ادامه داد: رئیس کمیسیون جهش تولید، رئیس مجلس و نمایندگان طراح و... همگی در صحن علنی مجلس بر این موضوع تاکید کردند. آقایان چگونه صحبت از ابهام در قانون می‌کنند؟ اینکه در قانون عبارت «امتیاز نمرات» در متن ماده ۵ را نادیده گرفته اند و صحبت از ابهام می‌کنند، عجیب است و در آخر بدون استفسار از مجلس و به صورت خودکفا اقدام کنند، صحیح نیست. آقایان فاصله قوه قضائیه و مرکز وکلا با مجلس کم است که اول اقدام می‌کنید و می‌گویید که با استفسار باید حل شود. اگر ابهامی از قانون دارید باید استفسار کنید.

نماینده مردم تهران در مجلس مطرح کرد: چرا با اعصاب و روان جوانان کشور بازی می‌کنید؟ آیا این‌ها هم به تحریم‌ها ربط دارد؟ از همکاران تقاضا می‌کنم با رأی بالا به دوفوریت این طرح پاسخ مناسبی به هر کسی که می‌خواهد در مقابل قانون در مجلس شورای اسلامی بایستد، را بدهند تا مشخص شود که وظیفه تفسیر قانون بر عهده نمایندگان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->