اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها
مدیر بازرسی و نظارت اصناف مشهد:

طرح نظارتی شب یلدا تا ۳ دی در مشهد ادامه دارد

  • کد خبر: ۱۲۲۷۲
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
طرح نظارتی شب یلدا تا ۳ دی در مشهد ادامه دارد
مدیر بازرسی و نظارت اصناف مشهد گفت: ما بضاعتی داریم و با این تعداد نیرو، نظارت دقیق در سطح شهر و به صورت نقطه به نقطه سخت است، بنابراین خود مصرف‌کنندگان می‌توانند کمک زیادی به ما کنند و هرجا احساس کردند که واحد صنفی در حال تخلف است، بی‌تفاوت نباشند و به ما اطلاع دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، امیر دلداری در خصوص نظارت بر بازار به مناسبت شب یلدا، اظهار کرد: ما در این چند مدت نظارت بر بازار را حول سه محور قرار دادیم که بر اساس مصوبات کارگروه تنظیم بازار کشور و استان، دستورالعمل‌هایی را فرستادند تا اتحادیه‌های صنفی، بازرسی اصناف و اتاق اصناف در جهت کنترل بازار اقدام کنند.
وی افزود: بر اساس این مصوبات برنامه‌ریزی‌هایی را انجام دادیم و نظارت بر بازار را حول سه محور برنامه‌ریزی کردیم. اولین محور، رصد و پایش بازار است. اتحادیه‌ها و بازرسان باید بازار را رصد و نظارت کنند که اگر کمبود کالا و افزایش قیمتی به وجود آمد، پیشگیری‌ها را انجام داده و موضوع را به مقامات بالاتر اعلام کنند. محور دوم، رسیدگی به گزارشات و همچینن شکایات مردمی است که آن‌ها را به سرعت از طریق سامانه‌های ارتباطی با شهروندان انجام می‌دهیم و معمولا نتیجه را به مصرف‌کنندگان اعلام می‌کنیم.
دلداری ادامه داد: محور سوم بازرسی‌ها است که به صورت روزانه با کمک کارشناسان اتحادیه‌ها و همکاران خود انجام می‌دهیم و سطح بازار را نظارت می‌کنیم. کارشناسان اتحادیه‌های صنفی نیز در این بازرسی‌ها حضور دارند و به صورت تخصصی کار بازرسی را انجام می‌دهند.
مدیر بازرسی و نظارت اصناف مشهد با بیان اینکه طرح نظارتی شب یلدا از ۲۰ آذر شروع شده و تا ۳ دی ماه ادامه دارد، عنوان کرد: در این طرح ظرفیت کارشناسان اتحادیه‌های صنفی را داریم. ۵۰ گشت مشترک را به صورت تخصصی با اتحادیه‌ها برنامه‌ریزی کرده و در حوزه‌های مختلف انجام می‌دهیم. بیشترین تمرکز ما بر بحث میوه، شیرینی و آجیل است، اما به دلیل اینکه برخی مصرف‌کنندگان مراسمات دیگری دارند، در حوزه پوشاک، کیف و کفش، لوازم خانگی، فرش و حتی طلا و جواهر برنامه‌ریزی‌هایی انجام دادیم تا در این حوزه‌ها نظارت کنیم. تیم تخصصی را در میدان بار مرکزی قرار دادیم که روند توزیع میوه به واحد‌های خرده‌فروش را کنترل می‌کنند.
وی اضافه کرد: از ابتدای آذر ساعت کاری بازرسان را از ساعت ۸ صبح تا ۹ شب افزایش دادیم. با شعبه سیار تعزیرات حکومتی نیز هماهنگ هستیم و گشت‌های مشترک روزانه داریم تا اگر تخلف حادی در سطح بازار مشاهده کنند، در همان لحظه رسیدگی نمایند و حتی ممکن است واحد صنفی پلمب شود، در بازرسی‌های نوبه‌ای برای تخلفات گران‌فروشی پرونده تنظیم می‌شود، بعدازظهر واحد صنفی را به تعزیرات دعوت کرده و تخلف آن در شعب کشیک تعزیرات رسیدگی می‌شود، ما به صورت روزانه بازرسی کرده و برخورد می‌کنیم.
دلداری گفت: از تابستان تمام واحد‌های صنفی ما ملزم به داشتن اتیکت قیمت روی کالا‌های خود هستند. اگر واحد صنفی قیمت و اتیکت نداشته باشد، متخلف است که به تعزیرات معرفی کرده و جریمه می‌کنند. همچنین از تابستان یک سری طرح‌های نظارتی و ارشادی را در سطح شهر از طریق اطلاع‌رسانی شروع کرده و به واحد‌های صنفی اعلام کردیم که کالا‌ها باید درج قیمت داشته باشند و متخلف را نیز به تعزیرات معرفی کردیم.
مدیر بازرسی و نظارت اصناف مشهد بیان کرد: خود مصرف‌کنندگان نیز باید به ما کمک کنند، ما پویش بدون قیمت نخریم را داریم که با همکاری رسانه‌ها در سطح شهر مشهد در حال اجرا است، خود مصرف‌کنندگان نیز نباید از واحد صنفی یا مغازه‌ای که اتیکت قیمت ندارد، خرید کنند و در واقع به این پویش بپیوندند. قیمت برای شفاف‌سازی و پیشگیری از تخلفات احتمالی است.
وی خاطرنشان کرد: ارائه فاکتور به مصرف‌کننده و مشتری نیز الزامی است. در خرید بالای ۱۰ هزار تومان باید به مشتری فاکتور ارائه شود، اما در خرید زیر ۱۰ هزار تومان ارائه فاکتور در صورت درخواست مشتری الزامی است. خود مصرف‌کنندگان نیز باید از مغازه‌ها فاکتور بخواهند که اگر فاکتور ارائه نکنند، تخلف است.
دلداری با اشاره به اینکه پویشی به نام ارزان بفروشیم از طرف واحد‌های صنفی برای شب یلدا پیشنهاد شده است، تصریح کرد: دو اتحادیه عضو این پویش هستند. یکی اتحادیه صنف بارفروشان است که تامین‌کننده کلی میوه برای سطح شهر مشهد هستند و به واحد‌های خرده‌فروش می‌فروشند، مقرر شده که در چهار بازار خودشان عرضه مستقیم میوه داشته باشند، زمانی که میوه به صورت مستقیم عرضه می‌شود و واسطه‌ای وجود ندارد، بین ۳۰ تا ۳۵ درصد ارزان‌تر به دست مشتری می‌رسد. این چهار بازار در چهار نقطه شهر است. یک بازار این کار را شروع کرده و ظرف این چند روز انجام خواهد شد.
مدیر بازرسی و نظارت اصناف مشهد افزود: اتحادیه دیگر، اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار مشهد است که مقرر شده ۲۰ واحد صنفی در نقاط مختلف شهر میوه‌های خود را با ۲۰ درصد تخفیف ارائه کنند، بنر متحدالشکلی سر درب واحد‌های صنفی نصب می‌شود. تلاش می‌کنیم تعداد این واحد‌ها بیشتر شود تا مناطق بیشتری را در سطح شهر پوشش دهند. اگر سایر اتحادیه‌های صنفی نیز اعلام کنند، به این پویش خواهند پیوست. قیمت آجیل نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ارزان‌تر و فراوان‌تر شده و مشکلی در تامین آن وجود نخواهد داشت.
وی بیان کرد: ما بضاعتی داریم و با این تعداد نیرو، نظارت دقیق در سطح شهر و به صورت نقطه به نقطه سخت است، بنابراین خود مصرف‌کنندگان می‌توانند کمک زیادی به ما کنند و هرجا احساس کردند که واحد صنفی در حال تخلف است، بی‌تفاوت نباشند و با شماره ۱۲۴ یا ۳۱۷۳۰ و یا شماره پیامک ۳۰۰۰۱۳۴۱۲۴ تخلف را به ما گزارش دهند تا در اسرع وقت رسیدگی کنیم، تا جایی که بتوانیم نیز نتیجه را اعلام می‌کنیم. اگر مردم در کنار ما قرار گیرند، کار پیش می‌رود.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->