جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

شرط فرهنگ و ارشاد خراسان برای برنده مزایده سالن تئاتر شهر

  • کد خبر: ۱۲۳۱۵۸
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
شرط فرهنگ و ارشاد خراسان برای برنده مزایده سالن تئاتر شهر
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برای برنده مزایده سالن تئاتر شهر مشهد شرط گذاشتیم که نباید استفاده تجاری از سالن تئاتر شهر صورت گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برای برنده مزایده سالن تئاتر شهر مشهد شرط گذاشتیم که نباید استفاده تجاری از سالن تئاتر شهر صورت گیرد؛ چراکه اگر این اتفاق بیفتد مراسم غیر مرتبط با هنر را می‌توان در آن برگزار کرد و درآمد بیشتری از آن کسب کرد. همچنین سقفی برای مبلغ اجاره‌بهاء گروه‌های تئاتر تعیین کردیم تا از تئاتر حمایت کنیم.

محمد حسین‌زاده با حضور با اشاره به وضعیت کنونی سالن تئاتر شهر مشهد اظهار کرد: قانون می‌گوید اماکن دولتی که در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد، اگر می‌خواهد به صورت رایگان در اختیار هنرمندان قرار بگیرد، هنرمند نباید انتفاع از آن مکان داشته باشد. یعنی تئاتر‌هایی که می‌خواهند در سالن تئاتر شهر به اجرا بروند اگر بلیت‌فروشی نداشته باشد منعی برای اجرا ندارند. اما اگر می‌خواهند بلیت بفروشند باید اجاره‌بهاء پرداخت کنند که قانون مجدد می‌گوید دولت نمی‌تواند به صورت مستقیم سالن را اجاره دهد، بلکه آن را باید به بخش خصوصی واگذار کند و بخش خصوصی با انعقاد قرارداد، آن را به هنرمندان اجاره دهد. ما نیز برای اینکه سالن تئاتر شهر مشهد در اختیار هنرمندان قرار گیرد روند قانونی را طی کردیم و سالن را به مزایده گذاشتیم.

وی با بیان اینکه در مزایده مرحله نخست مدارک کسانی که نام‌نویسی کرده بودند ناقص بود، افزود: لذا مزایده به مرحله دوم رفت و در این مرحله برنده مزایده مشخص شد، اما برای او شرط منع استفاده غیرتجاری از سالن و سقف اجاره‌بهاء گذاشتیم. اگر این کار را انجام نمی‌دادیم آن گروه تئاتری که هزینه سالن خصوصی را ندارد، به این سالن هم نمی‌توانست برای اجرا فکر کند. حال کسی که برنده مزایده شده اگر بتواند این سقف هزینه را در حمایت از تئاتر رعایت کند، با او همراهی خواهیم داشت.

هماهنگی اجرا‌ها با برنده مزایده است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: در صورت قبول شروط، هماهنگی اجرا‌ها در سالن تئاتر شهر برعهده کسی است که در مزایده برنده شده وگرنه به شکل پیشین به صورت هفتگی با گروه‌های تئاتر قرارداد منعقد می‌کنیم. البته که ریالی از مبالغی که دریافت می‌شود به جیب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی وارد نمی‌شود، بلکه مستقیم به خزانه دولت در تهران واریز می‌شود؛ بنابراین تاکید دارم که به هیچ وجه به دنبال انتفاع نیستیم و اگر پای شروط خود در اجاره سالن ایستادیم نیز به دلیل حمایت از تئاتر است و حرفمان این است که باید سالن دولتی نسبت به سالن‌های خصوصی مزیت‌هایی داشته باشد تا به هنر تئاتر کمک شود.

شرایط استفاده برنده مزایده از سالن تئاتر شهر مشهد چیست؟

حسین‌زاده درباره شبهات انتخاب دبیر جشنواره تئاتر استانی برخلاف آئین‌نامه انجمن هنر‌های نمایشی کشور و تصمیم‌گیری اشخاص متفاوتی از آنچه آئین‌نامه به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره معرفی کرده، بیان کرد: دستورالعمل انتخاب دبیر جشنواره تئاتر استانی یک دستورالعمل پیشنهادی است؛ بنابراین اعضای شورا که در آن نوشته شده نیز پیشنهادی هستند؛ بنابراین مدیر کل می‌تواند شورا را به هر میزان که می‌تواند پررنگ‌تر و با افراد اثرگذار بیشتر برگزار کند تا جریان‌سازی بیشتری رخ دهد. کاری که ما انجام دادیم نیز این بود که دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که در مشهد در حوزه تئاتر جریان‌ساز و اثرگذار بودند را به جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره دعوت کردیم، از آن‌ها مشورت گرفتیم و بر اساس هفکری دبیر جشنواره تئاتر استانی انتخاب شد.

وی ادامه داد: برخی انتظار داشتند کسی که خود می‌خواهند را به عنوان دبیر جشنواره تئاتر خراسان رضوی به ما تحمیل کنند، درصورتی‌که با توجه به متداول بودن حضور مدیر کل یا معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال‌های پیش به عنوان دبیر جشنواره، من می‌توانستم محکم بایستم و بگویم خودم می‌خواهم دبیر جشنواره باشم، اما خواستم کلیشه‌ها را کنار بگذارم و از میان هنرمندان کسی را به عنوان دبیر جشنواره انتخاب کنیم که مورد اقبال است. خداروشکر تا کنون نیز اقبال خوبی نسبت به او وجود داشته است. مهم‌ترین مزیت او نیز این است که خود حائز جوایز ملی جشنواره‌های ملی است و الحمدالله در تهران نیز از انتخاب او استقبال کردند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->