بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آث میلان و اینترمیلان| جنگ خونین بر سر قهرمانی ویدیو گل سردار آزمون به بولونیا برای رم جانشین دانیال اسماعیلی فر استارت زد وعده زنوزی به یحیی گل محمدی: چند ستاره می‌گیریم نعمتی و عبدی در شوک حضور گل‌محمدی قهرمانی پرسپولیس در دستان یحیی پخش زنده بازی آث‌میلان و اینتر در سری‌آ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و کویت در جام ملت‌های آسیا| قاطع‌تر از همیشه اعتراض پرسپولیس به محرومیت اسماعیلی‌فر برابر سپاهان | دانیال باید برابر آلومینیوم غایب باشد حذف غیرمنتظره ژاپن از جام ملت‌های آسیا | غیبت سامورایی‌ها در جام جهانی پخش زنده بازی ایران و کویت در جام ملت‌های فوتسال آسیا + تماشای آنلاین واکنش پتروشیمی خلیج‌فارس به خرید استقلال + عکس زمزمه برکناری علی خطیر بعد از واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس ارزش سهام استقلال و پرسپولیس چقدر است؟ ۳ ماه فرصت تا تجهیز داوران به دانش استفاده از وی‌ای‌آر | ورزشگاه‌ها هنوز آماده نیست علی هیبتی کیست | همه چیز درباره محرومیت مادام العمر رزمی کار ایرانی + ویدیو سیدحسین حسینی دیدار مقابل تراکتور را از دست داد اعلام رای کمیته انضباطی برای دانیال اسماعیلی فر
سرخط خبرها

ابومسلم به لیگ‌یک رسید

  • کد خبر: ۱۲۳۷۴۷
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
ابومسلم به لیگ‌یک رسید
تاریخ‌نگاری حضور تیم‌های مشهدی در مسابقات فوتبال باشگاهی کشور/ سال ۱۳۶۹ - قسمت سوم را در ادامه بخوانید.

حسین نخعی شریف | شهرآرانیوز؛ در سومین قسمت از چگونگی حضور نمایندگان خراسان در لیگ منطقه‌ای کشور در سال ۱۳۶۹ به مرور دیدار‌های پیام و ابومسلم از هفته دوازدهم تا پایان این مسابقات می‌پردازیم.

پیروزی پیام در زمین برفی

درحالی‌که دیدار‌های هفته دوازدهم به‌دلیل بارش برف لغو شده بود، فدراسیون به‌جای انجام دیدار‌های معوقه، سه دیدار از هفته سیزدهم برگزار کرد! جمعه ۱۴ دی‌ماه در هوایی دلپذیر، بعد از بارش برف روز گذشته‌اش، پیامی‌ها در ورزشگاه تختی مشهد به‌مصاف شهرداری اراک رفتند؛ در‌حالی‌که از صبح مسابقه همه دست‌اندرکاران هیئت فوتبال بسیج شده بودند برف‌های دور زمین را جمع کنند که البته آفتاب هم به آن‌ها کمک کرد. پیام با سیزده امتیاز و اراک با هشت امتیاز صاحب رتبه‌های پنج و شش جدول بودند و نه دغدغه صعود داشتند و نه سقوط و همین باعث شده بود دو تیم ارائه‌گر یک بازی بی‌استرس باشند. پیامی‌ها که انگار در نیم‌فصل دوم تازه تیمشان هماهنگ شده بود، در این بازی با گل رضا صاحبی، مهاجم جوان و آینده‌دارشان، همان دقیقه سه به گل رسیدند.

مجید حسینی‌پور دیگر جوان رعنای پیام، دقیقه ۲۱ بازی را ۲ بر ۰ کرد. رضا صاحبی دقیقه ۳۵ نیز اختلاف را به سه گل رساند. جواد قزوینی، دروازه‌بان پیام، هم دقیقه هشتاد از روی نقطه پنالتی گل چهارم تیمش را به‌ثمر رساند تا ۳ هزار تماشاگر مشهدی شادمان به خانه‌هایشان برگردند. ابومسلمی‌ها نیز در این روز مقابل میزبانشان المپیک زنجان در میان بارش برف ۳ بر ۲ پیروز شدند. علی شریعتی دو گل و رضاداد عزیزی یک گل برای ابومسلم زدند.

شکست و پیروزی در هفته چهاردهم

در هفته چهاردهم، پیامی‌ها جمعه ۲۱ دی در ساری به‌مصاف شهرداری این شهر رفتند. ساروی‌ها که برای کسب سهمیه سخت به دو امتیاز این مسابقه نیاز داشتند، از همان ابتدا در‌حالی‌که ۲۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور داشتند، روی دروازه پیام یورش آوردند و دقیقه پنجاه موفق شدند توسط عبدالجلیل گل‌چشمه به تک‌گل خودشان دست یابند. تیر دروازه و جواد قزوینی، سنگربان پیامی‌ها، هم دوبار مانع افزایش گل‌های شهرداری شدند. ابومسلم نیز این هفته میزبان پاس همدان بود که برتری ۲ بر ۱ از آن مشکی‌پوشان شد.

شاهکار فدراسیون فوتبال

همان‌گونه که گفتیم، بازی‌های هفته دوازدهم قرار بود جمعه ۷ دی برگزار شود، اما به‌دلیل بارش برف این مسابقات به تأخیر افتاد تا دیدار‌های این هفته در بین سایر مسابقات برگزار شود! در همین چارچوب، دیدار پیام با نفت جمعه ۲۸ دی در شاهرود برگزار شد. پیام در این مسابقه تیم قعرنشین و یک‌امتیازی نفت را ۲ بر ۱ مغلوب کرد تا هفده‌امتیازی شود. دیدار ابومسلم و شهرداری ساری هم اصلا انجام نشد تا رقابت‌های لیگ منطقه‌ای که شرح حال چگونگی روند نامطلوب آن رفت، با یک اتفاق جالب به پایان برسد و کلکسیون شاهکار‌ها تکمیل شود و آن نیز تعداد نامساوی مسابقه تیم‌ها در پایان مسابقات بود!

به‌عنوان مثال، در گروه دوم دو تیم صعودکننده یک دیدار از سایر تیم‌ها کمتر برگزار کردند، چون دو تیم ابومسلم و شهرداری ساری صعود کرده بودند و نتیجه دیدارشان که متعلق به هفته پنجم بود، تأثیری در صعود و سقوط نداشت! یا در گروه اول نماینده بیجار، چون سقوط کرده بود، با دوازده دیدار به کارش خاتمه داد. در گروه سوم هم، چون تام اصفهان صعود کرده بود، دیدارش با دارایی کرمان که در میانه جدول قرار داشت، انجام نشد و....

قهرمانی مقتدرانه ابومسلم

در گروه دوم مشکی‌پوشان ابومسلم که از همان ابتدا عزمشان برای قهرمان‌شدن جزم بود، با ۱۰ پیروزی، دو مساوی و فقط یک شکست با ۲۴ گل زده و هفت خورده از سیزده مسابقه ۲۲ امتیاز جمع کردند. شهرداری ساری با بیست امتیاز دیگر تیم صعودکرده از این گروه بود که البته این امتیاز‌ها به‌منزله کسب سهمیه برای استان خراسان و مازندران بود و این دو تیم طبق قانون من‌درآوردی فدراسیون فوتبال، می‌بایست در رقابت‌های لیگ استانشان هم قهرمان می‌شدند تا به لیگ دسته‌اول آزادگان راه یابند، وگرنه جاده‌صاف‌کن تیم‌های دیگر بودند! مسئله‌ای که با وجود اعتراض فراوان تیم‌ها، به گوش فدراسیون فوتبال نرفت که نرفت. نساجی مازندران با هجده، پیام مشهد با هفده، پاس همدان با پانزده، شهرداری اراک با یازده، المپیک زنجان با چهار و نفت شاهرود سوم تا هشتم شدند. حاصل کار پیامی‌ها در این مسابقات شش پیروزی، پنج مساوی و سه شکست از چهارده بازی بود به‌همراه شانزده گل زده و ۹ گل خورده.

تیم‌های برتر

با پایان این مسابقات در گروه‌های پنج‌گانه، از گروه یک تیم‌های ملوان انزلی، استقلال رشت و ماشین‌سازی تبریز، از گروه دوم ابومسلم خراسان و شهرداری ساری، از گروه سوم تام اصفهان و برق شیراز و از گروه چهارم استقلال اهواز و جنوب اهواز با برتری در این مسابقات موفق به کسب سهمیه برای استان‌هایشان شدند. پرسپولیس و استقلال تهران نیز با قهرمانی و نایب‌قهرمانی در مسابقات باشگاه‌های تهران راهی لیگ آزادگان شدند. پاس، تیم سوم باشگاه‌های تهران، نیز در مصاف با تیم سوم گروه چهار یعنی شهرداری خرم‌آباد موفق به شکست این تیم و حضور در لیگ آزادگان شد. نکته جالب اینجا بود که اگر در این مسابقه شهرداری خرم‌آباد برنده می‌شد، سهمیه‌اش به استان لرستان تعلق می‌گرفت، اما پاس که پیروز شد، سهمیه به خودش تعلق گرفت! جدا فوتبال ما چه فرازونشیب‌هایی که ندیده است!

همه یاران ابومسلم: حسین نخودیان، جلال قندهاری، محمدرضا مهاجری، حسین رضائی، عباس دهقانی، رضا قرائی، حسین شاملو، علی شریعتی، هادی کافی، حسین دیهیم، علی گلی، خداداد عزیزی، رضاداد عزیزی، علی (مسعود) حنطه، حکیم (لقمان) صالح، حسین لعل، حسین قدم‌سلطان، شهریار رضائی، سعید صیامی، حسین سیدحسینی و محمد چاهجویی / مربی: سیدمهدی قیاسی / سرپرست: جهانگیر زنده‌دل.

همه یاران پیام: رضا عطارزاده، جواد قزوینی، حمید شمسی، محمد تشکری، علی هاشمی، حسین فرقانی، هادی عرفان، رمضان شکری، هادی برگی‌زر، احمد حامد، حسن اصغری، غلام اصغری، حسین حسین‌پورعلوی، مجید حسینی‌پور، جلیل ذوالفقاری، حسین جعفری، غلامرضا سالاری، رضا صاحبی، محمد بابایی، محمود سلطانی، جواد نژاد، حسن عیدی‌زاده، مجید عمارتیان، مهدی ذوقی، غلامرضا تحققی و علی متدین / مربیان: قاسم زردکانلو و هاشم رهباردار / سرپرست: جواد مرادنژاد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->