کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

تاریخ‌نگاری حضور تیم‌های مشهدی در مسابقات فوتبال باشگاهی کشور – سال۱۳۶۹ / جام‌حذفی

  • کد خبر: ۱۲۴۷۱۰
  • ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
تاریخ‌نگاری حضور تیم‌های مشهدی در مسابقات فوتبال باشگاهی کشور – سال۱۳۶۹ / جام‌حذفی
نمایندگان خراسان در سالی که ملوان قهرمان شد، موفق ظاهر نشدند.

حسین نخعی‌شریف | شهرآرانیوز؛ با اعلام فدراسیون مبنی بر معرفی چهار نماینده، هیئت فوتبال خراسان مسابقات حذفی باشگاه‌های استان را با شرکت شانزده تیم به‌صورت تک‌حذفی و متمرکز در مشهد از ۱۵ اردیبهشت آغاز و در مدت یک هفته مسابقات را آن هم به‌صورت نیمه‌تمام، خاتمه‌یافته اعلام کرد تا شاهد روش جدیدی از سوی هیئت فوتبال استان باشیم!

در مرحله یک‌چهارم نهایی این مسابقات، تاکسی‌رانی دهداری را مغلوب کرد. آستان‌قدس و استقلال سبزوار مساوی شدند تا سبزواری‌ها در ضیافت پنالتی‌ها پیروز شوند. ابومسلم از سد ۱۷ شهریور گذشت و پیامی‌ها هم عقاب فردوس را حذف کردند. درحالی‌که اهالی فوتبال منتظر دیدار‌های بعدی بودند، هیئت فوتبال بازی‌ها را در همین مرحله خاتمه‌یافته اعلام کرد تا همه انگشت‌به‌دهان بمانند!

هیئت فوتبال با بیان اینکه سهمیه خراسان در جام‌حذفی کشور چهار تیم است، لزومی بر ادامه مسابقات ندید و بازی‌های حذفی استان را یک هفته‌ای جمع کرد تا نشان دهد هیچ‌چیز سرجایش نیست! به‌این‌ترتیب با پایان رقابت‌های جام‌حذفی استان، چهار تیم ابومسلم، پیام و تاکسی‌رانی از مشهد همراه با استقلال سبزوار جواز حضور در رقابت‌های کشوری را گرفتند، مسابقاتی که پس از وقفه‌ای یک‌ساله، این‌بار با حضور ۶۴ تیم با نام حماسه فتح خرمشهر هم‌زمان با این روز تاریخی، سوم خردادماه، در خرمشهر آغاز شد.

پنچری تاکسی‌رانان در روز گل‌زنی سعید جوشش

تاکسی‌رانی در اولین گام، سوم خردادماه در ورزشگاه تختی به‌مصاف پاس تهران رفت و با انجام یک بازی بسته به نتیجه مساوی بدون گل دست یافت. دیدار برگشت ۲۷ خردادماه در ورزشگاه شهید شیرودی با قضاوت داوود کریم‌پور برگزار شد و تاکسی‌رانی مانند دیدار رفت، آرایش تدافعی گرفت، اما پاسی‌ها که این‌بار کاملا از حریف شناخت داشتند، در پایان ۷ بر ۱ چرخ‌های تاکسی‌رانان مشهدی را بدجور پنچر کردند تا اولین گام، آخرین گام آن‌ها در این دوره باشد.

در این بازی سعید جوشش که در دیدار رفت ستاره تیمش بود، در بین دو نیمه به‌دلیل اعتراض، اخراج شد. او به کمک‌داور گفته بود: شازده درست پرچم بزن! گل‌های پاس را غفوری اصل، رضا امری، علی‌اصغر مدیرروستا دو گل که یکی از آن‌ها پنالتی بود، حمید استیلی، کوروش لرستانی و محسن گروسی به ثمر رساندند. تک‌گل تاکسی‌رانی نیز دقیقه ۲۷ توسط سعید جوشش بر اثر اشتباه بهزاد غلامپور و تیزهوشی جوشش به ثمر رسید که توپ را به‌زیبایی از بالای سر غلامپور به تور دوخت.

سبزوار نیامده، برگشت

استقلال سبزوار دیگر نماینده استان ۴ خردادماه در انزلی به‌مصاف ملوان رفت و ۲ بر ۰ مغلوب شد. آبی‌پوشان ۱۸ خردادماه هم در دیدار برگشت ۳ بر ۱ در خانه مغلوب شدند تا نیامده، بروند.

خلع سلاح مشکی‌پوشان مقابل مهمات‌سازان

ابومسلمی‌ها ۴ خردادماه در مشهد به‌مصاف شهرداری ساری رفتند. درحالی‌که دکتر غفوری‌فرد، سرپرست سازمان تربیت‌بدنی و جمعی از مسئولان استان نیز شاهد این دیدار بودند، مشکی‌ها موفق شدند با تک‌گل دقیقه ۳۵ حسین قدم‌سلطان این بازی را با پیروزی به پایان ببرند تا ۱۸ خردادماه به مهمانی شهرداری ساری بروند. دیداری که با حضور ۶ هزار تماشاگر برگزار شد و گلی در بر نداشت.

این دیدار پربرخورد و خشن را حسین خوشخوان سوت زد. مشکی‌پوشان پس از حذف شهرداری ساری در دومین مرحله و درحالی‌که ورزش‌دوستان در تب‌وتاب رقابت‌های جام‌جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا بودند، به‌میزبانی مهمات‌سازی تهران رفتند. جمعه ۲۵ خردادماه و حضور کمتر از ۲ هزار نفر در ورزشگاه تختی مشهد و ثبت یک شکست تلخ! علی کرم سوری، مهاجم سال‌های قبل بانک ملی، دقیقه ۲۹ برخلاف جریان بازی موفق به گل‌زنی شد و پس از آن ابومسلم هرچه زد گل نشد که نشد؛ حتی پنالتی محمد اعظم در دقیقه ۳۵!

در این مسابقه محمد فنایی پنج‌بار از کارت زردش استفاده کرد که دوتای آن نصیب رضا قرایی و علی شریعتی از ابومسلم شد. تماشاگران ابومسلم پس از این شکست به‌شدت بازیکنان و کادرفنی ابومسلم را به باد انتقاد گرفتند. ابومسلم برای تلافی شکست، چهارشنبه ۲۷ تیرماه در ورزشگاه آزادی و در حضور فقط ۱۵۰ نفر به میدان رفت.

خداداد دقیقه ۴ موج شادی را به اردوی ابومسلم آورد، اما مهمات‌سازان تهرانی با دو گل دقایق ۳۵ و ۴۰ شادمان به رختکن رفتند. نیمه دوم مشکی‌ها سراپا حمله شدند و تهرانی‌ها رو به آفسایدگیری آوردند. علی حنطه دقیقه ۷۶ بازی را به تساوی کشاند و از این لحظه بازی از دست علی آراسته، داور این مسابقه، کاملا خارج شد. او سعی کرد با استفاده از کارت‌های زرد و قرمزش بازی را کنترل کند، اما نتیجه برعکس شد! در این دقایق دو بازیکن مهمات‌سازی و حسین قدم‌سلطان و عباس دهقانی از ابومسلم اخطار گرفتند و حسین قدم با اخطار دوم و سعید صیامی هم مستقیم اخراج شدند تا ابومسلم هم این‌گونه با جام‌حذفی خداحافظی کند.

حذف پیام با پنالتی

پیام چهارمین نماینده خراسان که با قرعه مناسبی در اولین دیدار مواجه شده بود، سوم خردادماه در زابل به‌مصاف جنوب این شهر رفت و با سه گل به مشهد برگشت. شاگردان هاشم رهباردار ۱۸ خردادماه در دیدار برگشت به تساوی بدون گل دست یافتند، اما جواز صعود به مرحله بعد را گرفتند. البته این تساوی به مذاق تماشاگران پیام اصلا خوش نیامد و با شعارهایشان از خجالت بازیکنان درآمدند. سبزقبا‌ها ۲۵ خردادماه به‌دلیل آماده‌نبودن ورزشگاه آبادان، در اهواز به‌مصاف نفت رفتند و با یک بازی بسته سعی در گل‌نخوردن و کسب یک تساوی داشتند، اما با گل دقیقه ۷۰ مجتبی مرتضوی، این رؤیا بر باد رفت.

این دیدار را که با حضور ۶ هزار تماشاگر برگزار شد، محمدرضا پورمعادی سوت زد. پیامی‌ها در دیدار برگشت ۸ تیرماه در ورزشگاه تختی مشهد با یک گل به برتری رسیدند تا کار به وقت اضافه و سپس ضربات پنالتی بکشد؛ جایی که پیامی‌ها کم آوردند تا نفتی‌ها شادمان به آبادان برگردند و نمایندگان خراسان برای چهارمین سال متوالی در جام‌حذفی در همان مراحل اول چمدان‌هایشان را به علامت خداحافظی ببندند.

ملوان فاتح جام شد

در پایان ششمین دوره جام‌حذفی فوتبال ایران، ملوان در دیدار فینال موفق شد در ورزشگاه آزادی و در ضربات پنالتی با نتیجه ۵بر۶ استقلال را شکست دهد و برای سومین‌بار قهرمان جام‌حذفی ایران شود. ملوان و استقلال با عبور از پرسپولیس و پاس به فینال رسیده بودند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->