ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فرماندار مشهد: سامان‌دهی توزیع اقلام پرمصرف زائران درآخر صفر

  • کد خبر: ۱۲۵۳۷۹
  • ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
فرماندار مشهد: سامان‌دهی توزیع اقلام پرمصرف زائران درآخر صفر
محسن داوری گفت: یکی از مشکلات ما در این ایام، توزیع نشدن درست بود که باعث می‌شد این اقلام به دست مصرف کننده نرسد یا اطراف حرم گران فروشی صورت گیرد. برای رفع این مشکل نیز ۵۰۰ واحد صنفی شناسایی و با آن‌ها قرارداد بسته شد.

ملیحه فلاح | شهرآرانیوز؛ چند روز بیشتر تا آغاز دهه پایانی ماه صفر و ورود زائران به مشهدالرضا نمانده است. از خبر‌ها پیداست که مسئولان برای آماده سازی زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها به منظور یک پذیرایی خوب از میهمانان، پای کار آمده اند. در این مسیر، هرکس به اندازه رسالت خود، مسئول است و باید به بهترین نحو وظیفه اش را انجام دهد، اما مسئولیت بعضی گروه‌ها برای مدیریت این میزبانی مهم‌تر است؛ به همین دلیل، نوک پیکان مسئولیت و پاسخ گویی نیز به سمت آن هاست. خلاصه این روز‌ها در شهر خبر‌هایی است و برای اینکه بدانیم مسئولان مشغول چه کاری هستند، به سراغ فرماندار مشهد رفتیم.

از اسکان تا مدیریت موکب‌ها

قرارگاه آخر صفر، با چهار کمیته فرهنگی و اجتماعی، تأمین و توزیع و نظارت بر ارزاق، زیربنایی و امنیتی و ۱۲ کارگروه زیرمجموعه، کار خود را آغاز کرده است. محسن داوری با اشاره به این موضوع به شهرآرانیوز گفت: کمیته فرهنگی و اجتماعی، تأمین اسکان را برعهده دارد و تاکنون زمینه اسکان ۶۰۰ هزار نفر در هر شب فراهم شده است. در این راستا به منظور اسکان اضطراری، مدارس، مساجد، تکایا و سالن‌های ورزشی نیز درنظر گرفته شده اند. دیگر وظیفه این کمیته، مدیریت موکب هاست. به عنوان مثال، چه در موکب‌های بین راهی و چه اطراف حرم، واحد‌های سیار متعدد بهداشتی و درمانی و مراقبت‌های ویژه قرار دارند. همچنین ۹ داروخانه شبانه روزی در این ایام در اطراف حرم فعالیت می‌کنند و ۳۵ داروخانه دیگر هم تا ساعت ۱۲ شب فعال هستند.

به گفته وی برپایی موکب‌هایی در خیابان امام رضا تا چهارراه دانش و پذیرایی از مردم و همچنین تأمین ویلچر برای جابه جایی افراد ناتوان و کم توان در چهار مسیر منتهی به حرم مطهر در نقاطی که ورود خودرو ممنوع می‌شود، از دیگر اقدامات این کمیته است.

اطمینان از تأمین اقلام اساسی

معاون استاندار خراسان رضوی در ادامه، بر اهمیت تأمین ارزاق عمومی با قیمت مناسب برای زائران و مجاوران در این روز‌ها تأکید کرد و ادامه داد: کمیته تأمین، توزیع و نظارت بر بازار این مسئولیت را برعهده دارد و دراین راستا تقریبا همه اقلام اساسی به ویژه ۱۳ کالای مهم را که عموما زائران استفاده می‌کنند و به آن نیاز دارند، به اندازه کافی تأمین کردیم؛ مثلا آب معدنی، مرغ، گوشت گوسفند و گوساله، سیب زمینی، پیاز، اقلام سلولزی و... که نیاز اولیه زائران است، تأمین شده است.

داوری افزود: یکی از مشکلات ما در این ایام، توزیع نشدن درست بود که باعث می‌شد این اقلام به دست مصرف کننده نرسد یا اطراف حرم گران فروشی صورت گیرد. برای رفع این مشکل نیز ۵۰۰ واحد صنفی شناسایی و با آن‌ها قرارداد بسته شد. بر سردر همه این واحد‌های صنفی پرده‌هایی نصب می‌شود که نشان دهد آن واحد، اجناس را به قیمت مصوب می‌فروشد. در نرم افزار «نشان» نیز مکان این واحد‌ها مشخص شده است و در طول مسیر و راه‌ها هم اطلاع رسانی خواهد شد. همچنین ۱۷ غرفه ازسوی شهرداری در اطراف حرم برای توزیع کالا‌های اساسی راه اندازی شده است که در ادامه ارتقا پیدا خواهد کرد.

به گفته او چهار مکان نیز در اطراف حرم در نظر گرفته شده است که همه حوزه‌های نظارتی به صورت بیست وچهارساعته در آنجا حضور دارند و شکایت‌های مردم را بررسی می‌کنند. در هریک از این چهار قسمت، بخش‌هایی به صورت مستمر، از فعالیت اصناف بازدید و با متخلفان برخورد می‌کنند. با تعدادی از نیرو‌های بسیج نیز هماهنگ شده است که مشکلات مردم را پیگیری و رفع کنند. همچنین ایستگاه‌های زائر به گونه‌ای در اطراف حرم جانمایی شده است که اگر زائران شکایتی داشته باشند، بتوانند به راحتی به ایستگاه‌ها مراجعه و مشکل را مطرح کنند.

فرماندار مشهد گفت: تلاش می‌کنیم ذیل سامانه ۱۳۷ شهرداری با کمک شهردار، یک شماره چهاررقمی برای ثبت شکایت‌ها و انتقادات طراحی کنیم که درصورت اجرا اعلام خواهد شد.

برنامه ویژه برای تأمین نان

داوری درباره تأمین نان موردنیاز زائران و مجاوران بارگاه رضوی نیز گفت: شش نانوایی سیار جانمایی شده است و در آینده بر تعداد آن‌ها افزوده خواهد شد. مراکز متمرکز پخت نان را هم پیش بینی کرده ایم که نان را می‌پزند، بسته بندی می‌کنند و در اطراف حرم و موکب‌ها می‌فروشند. همه هیئات مذهبی نیز سهمیه آرد دارند تا مشکل نان نداشته باشند.

به گفته او ۱۲۴ نانوایی در اطراف حرم شناسایی شده اند که از ۵ صبح تا ۱۱ شب فعال هستند و به سهمیه آرد آن‌ها نیز اضافه شده است.

معاون استاندار خراسان رضوی درباره نوع فعالیت کمیته زیرساخت بیان کرد: این کمیته به موکب‌های شهری و بین راهی خدمات رسانی می‌کند؛ به عنوان مثال آب موردنیاز آن‌ها را از طریق لوله کشی یا حمل تانکر تأمین می‌کند. همچنین در تأمین زیرساخت‌هایی مانند برق، گاز و حوزه ارتباطات و کمک رسانی‌های مختلف فعالیت می‌کند.

داوری اضافه کرد: کمیته امنیتی نیز تلاش می‌کند فضایی امن و سالم فراهم کند تا زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی، زیارتی همراه با آرامش را تجربه کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->