زنانِ یک فیلم زنانه | مروری بر شخصیت‌های زن در سریال «در انتهای شب» مستند «دوئل» روایتی از مسیر پر پیچ و خم علیرضا حیدری + زمان پخش همه چیز درباره حواشی و فعالیت‌های عجیب «بنیامین بهادری» حضور ۴۰ بازیگر خارجی در فصل دوم «سلمان فارسی» اکران مجدد «آمِلی پولن» برای گردشگران المپیک «پیانو» در راه ایتالیا مدرسه‌ای به وسعت ایران با «میم مثل معلم» از شبکه دو سیما اقتصاد بی‌رنگ هنر | جای خالی حراج‌های هنری در گالری‌های مشهد نقد قطعه «جوکر» از امیر عظیمی و حمید صفت + زمان پخش تئاتر «شابلون» از امروز به روی صحنه می‌رود (۲ مرداد ۱۴۰۳) صحبت‌های وزیر ارشاد درباره معیار‌های تلویزیون، سینما و شبکه نمایش‌خانگی جدایی «قنبر از صنم» هم به داد گیشه نرسید | نگاهی به فروش سینما‌های استان در اولین ماه تابستان هشت بذر برای کاشتن یک درخت اعلام فهرست فیلم جشنواره تورنتو جزئیات مراسم یادبود سومین روز درگذشت «سعید راد» ماجرای زنی که سوژه پادکست جنایی شد! مجموعه شعر «تو و من و شب» را بخوانید «حبس مجرد» در جمع هشت فیلم پرفروش داستانی «هنر و تجربه»
سرخط خبرها

تکذیب خبر انحلال کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان از سوی وزارت فرهنگ

  • کد خبر: ۱۲۵۴۷۳
  • ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
تکذیب خبر انحلال کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان از سوی وزارت فرهنگ
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر درخواست این وزارتخانه مبنی بر واگذاری مدیریت کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را شائبه دانست و این خبر را تکذیب کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پی انتشار خبری درباره نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر واگذاری مدیریت کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نکاتی به منظور تنویر افکار عمومی اعلام می‌شود:

۱ـ مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از ذخایر فرهنگی ارزشمند حوزه فرهنگ و هنر کشور عزیزمان و در دهه‌های مختلف محملی برای اعتلای فعالیت‌های فرهنگی سازنده بوده است.
۲ـ تقویت – حمایت و کمک همه‌جانبه - کانون پرورش فکری کودکان - استفاده از ظرفیت همه بخش‌های فرهنگی هنری برای هم‌افزایی با این کانون،اهتمام جدی وزارت ارشاد به عنوان متولی سیاستگذار و مرجع فعالیت‌های فرهنگی در دولت است.

۳.وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی خود عضو مجمع عمومی این کانون بوده و در کنار دیگر اعضای مجمع عمومی، به ویژه وزیر محترم آموزش و پرورش وظیفه سیاستگذاری و نظارت کلان بر این نهاد را بر عهده دارد.

۳ـ از ویژگی‌های مثبت دولت مردمی، هماهنگی کامل میان وزرا و وزارتخانه ها و همدلی برای حل مشکلات است.

۴ـ در این خصوص، نظر کارشناسی وزارت فرهنگ به تمامی دستگاه‌های ذی‌نفع ارسال و سپس در کمیته و کمیسیون تخصصی مورد بررسی کارشناسان قرار خواهد گرفت. 

۵ـ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن آن‌که انتشار یک گزارش کارشناسی را که هنوز فرایند بررسی‌های قانونی خود را حتی در کمیته و کمیسیون‌های تخصصی دولت نیز شروع نکرده، عملی نادرست می‌داند و جوسازی‌ها و انتشار اخبار دروغین نظیر تعطیلی و انحلال کتابخانه‌های کانون را نیز عملی غیراخلاقی و در عین حال متوقع از سوی برخی جریان‌ها می‌داند، تأکید می‌کند اصل درخواست برای حمایت بیشتر، تقویت و هم‌افزایی جریان فرهنگی و اصیل و ترویج کتابخوانی بوده است و هر تصمیمی در حوزه فرهنگی دولت مردمی به پشتوانه کسب دیدگاه ها و نظرات کارشناسی دلسوزان و خبرگان اتفاق می‌افتد که موضوع اخیر نیز تابعی از این رویکرد کلان است.

۶. خدمات و زحمات بی‌شائبه همکاران عزیز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شایسته تقدیر بوده و بیان دیدگاه‌های دلسوزانه موافق یا مخالف با اصل این پیشنهاد، موجب بهره‌مندی بیشتر دستگاه‌های فرهنگی از نظرات کارشناسی و تخصصی عرصه فرهنگ می‌شود.

منبع: ایسنا

 

 

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->