آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد ویژگی‌های رابطه ولایی با امام عصر چرا در اسلام حجاب واجب است؟ پاسخ به یک گلایه شهروندی پس از  یکسان‌سازی گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مسلمان آمریکایی مجموعه‌ای نفیس از تمبر را به موزه حرم‌مطهر‌رضوی اهدا کرد + عکس آیت الله علم الهدی: منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند | ضرورت نظارت سختگیرانه بر ثروت‌های ملی در استان گشتی در بخش اشیاء نفیس اهداشده توسط رهبر معظم انقلاب در موزه حرم مطهر رضوی نبینی باغبان، چون گل بکارد... اجتماع بزرگ مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار شد | نوای "حیدر حیدر" و "الله اکبر" زائران طنین انداز شد (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + فیلم آیت الله علم الهدی: باید با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کرد | باور به پوشالی بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده است آرامشی که یادگار جنگ است معجزه نماز اول وقت چگونه می‌توان به توکل پایبند ماند؟ مراسم تشییع پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد برگزار شد + فیلم اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود اعلام فراخوان پذیرش امریه سربازی آستان قدس رضوی پدر شهیدان «دهنوی» درگذشت + زمان مراسم تشییع
سرخط خبرها

باید آماده میزبانی شویم

  • کد خبر: ۱۲۵۵۹۵
  • ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
باید آماده میزبانی شویم
سیدمحمدرضا هاشمی - روزنامه نگار

حالا که چیزی به اربعین نمانده آن‌هایی که یک بار رفته اند و تجربه پیاده روی نجف به کربلا را با خود دارند، مجبورند بنشینند و مداحی‌ها و نوحه خوانی‌هایی که در طول پیاده روی گوش می‌دادند را مرور کنند تا یاد آن لحظات بیفتند و خاطره هایشان در مسیر عمود‌ها زنده شود. دیشب که پدر و مادرم رفتند راه آهن تا به قطار ساعت یک بامداد مشهد- اهواز برسند، دلم می‌خواست همراهشان تا خود کربلا بروم. اما انگار دعوتنامه اربعین باید به نام آدم صادر شده باشد تا قدم هایش سعادت راه حسین (ع) و یارانش را داشته باشد. ما‌هایی که مشهد ماندیم، باید آماده میزبانی شویم.

میزبانی از صد‌ها هزار زائر مضجع منور رضوی. زائرانی که سختی راه را به جان می‌خرند و با پای پیاده از راه دور و نزدیک در دهه آخر ماه صفر خود را به مشهد الرضا می‌رسانند. می‌آیند مشهد تا در عزای امام مهربانی‌ها عزاداری کنند. ما مشهدی‌ها همین روز‌ها باید ثابت کنیم که همسایه‌های خوبی برای امام رضا (ع) بوده و هستیم. در روز‌های آخر صفر یکی از کار‌هایی که می‌کنم سرزدن به بخش عکس خبرگزاری هاست و عکس‌های زائران پیاده حرم را نگاه می‌کنم. در لابه لای این عکس‌ها تصاویری را می‌بینم که انگار زمینی نیست.

با دیدن این عکس‌ها به این فکر می‌کنم که این آدم‌هایی که به قصد زیارت حرم سختی راه را به جان می‌خرند و با پای پیاده خود را به مشهد می‌رسانند، در طول راه به چه چیزی فکر می‌کنند، با امام رضا (ع) چه رازی دارند و وقتی چشمان خسته شان به گنبد طلایی حرم می‌افتد، از امام رضا (ع) چه می‌خواهند؟ این روز‌ها در روستا‌های شهر‌های اطراف مشهد خیلی‌ها دارند بار سفر می‌بندند تا با پای پیاده به مشهد بیایند و ارادت خود را به سلطان خراسان نشان دهند و ما مشهدی‌ها که از اربعین جامانده ایم، فرصت این را داریم که در روز‌های آخر ماه صفر میزبان خوبی برای زائران حرم باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->