میزبانی ۴۰ هزار خادم رضوی از عزاداران علوی در شب‌های قدر اعزام ۳۵۰۰ مبلغ به مساجد و تکایا در خراسان رضوی ویژه شب‌های قدر خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد ویدئو | ضیافتی امام رضایی در کنار خادمان امنیت مردم ویدئو | حضور تولیت آستان قدس رضوی در جمع روزه‌اولی‌ها مراسم شب‌های قدر ویژه ناشنوایان و کم شنوایان در حرم مطهر رضوی جزئیات مراسم احیا شب نوزدهم ماه رمضان در حرم مطهر رضوی ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی ارسال شد توزیع غذای گرم افطاری در حاشیه شهر مشهد توسط آستان قدس رضوی پرداخت زکات در سال ۱۴۰۲، ۲۵ درصد رشد داشت. جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست  زائران حرم امام رضا (ع) در شب میلاد کریم اهل بیت (ع) میهمان بزرگترین سفره اکرام رضوی شدند افطار زائران حرم امام رضا(ع) در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) + فیلم آیت‌الله نوری همدانی جنایت صهیونیست‌ها در غزه را محکوم کرد پذیرایی از ۱۴هزار روزه اولی پای سفره افطار امام رضا(ع)
سرخط خبرها

اعلام برنامه های ویژه حرم مطهر رضوی به مناسبت اربعین حسینی(ع)

  • کد خبر: ۱۲۵۷۸۸
  • ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
اعلام برنامه های ویژه حرم مطهر رضوی به مناسبت اربعین حسینی(ع)
معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی در آستانه اربعین حسینی ویژه‌برنامه‌های پیش‌بینی شده برای برپایی محافل عزاداری این در آستان ملکوتی حضرت رضا(ع) را اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام حسین شریعتی‌نژاد اظهار کرد: این برنامه‌ها از ساعت ۱۷:۳۰ جمعه، ۲۵ شهریور ماه، آغاز خواهد شد و محفل محوری عزاداری‌ها در رواق امام خمینی(ره) خواهد بود.

وی اضافه کرد: در این مراسم حجج‌ اسلام محسن کافی و جواد نظافت در سخنانی به تبیین ابعاد قیام حسینی می‌پردازند و در ادامه مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در سوگ سید و سالار شهیدان مرثیه‌سرایی خواهند کرد.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی ادامه داد: ویژه‌برنامه‌های روز اربعین حسینی نیز از ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز شنبه، ۲۶ شهریور، در رواق امام خمینی(ره) آغاز می‌شود که آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، سخنران این مراسم خواهد بود و در ادامه هادی الهی و امیر عارف به مرثیه‌سرایی می‌پردازند.

شریعتی‌نژاد عنوان کرد: بعد از نماز ظهر و عصر نیز مراسم زیارت اربعین با نوای حاج علی ملائکه در رواق امام خمینی(ره) قرائت خواهد شد و محفل عزاداری این روز برپا خواهد شد.

وی گفت: مراسم شام اربعین حسینی نیز با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید در صحن پیامبر اعظم(ص) آغاز می‌شود و پس از سخنرانی حجج اسلام محمد باقر حیدری کاشانی و محسن کافی، آقایان علی ملائکه و جواد حسین‌خانی به مداحی و ذکر مصیبت می‌پردازند.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی به برنامه‌های جانبی این ایام در دیگر صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر نیز اشاره و اظهار کرد: قرائت زیارت عاشورا و زیارت‌ اربعین در چند نوبت در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی از دیگر برنامه‌های مناسبتی اربعین اباعبدالله‌الحسین(ع) در حرم مطهر رضوی خواهد بود.

عزاداری‌های ویژه بانوان در رواق حضرت زهرا(س)

شریعتی‌نژاد افزود: قراعت ادعیه و زیارت، مدیحه‌سرایی و مرثیه‌خوانی ویژه بانوان در رواق حضرت زهرا(س) و همچنین برپایی نشست‌های علمی حلقه معرفت از دیگر برنامه‌های این ایام است.

 وی ادامه داد: همزمان با اربعین حسینی ویژه‌برنامه‌ای نیز برای زائران خردسال حرم مطهر رضوی پیش‌بینی شده و محفلی در رواق کودک برگزار خواهد شد. این محفل با برگزاری مسابقات فرهنگی همراه خواهد بود تا از این طریق کودکان شناخت بیشتری از امام حسین(ع) و روز اربعین پیدا کنند.

 ویژه‌برنامه‌هایی برای زائران غیرایرانی

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، شریعتی‌نژاد همچنین از برگزاری مراسم عزاداری برای زائران غیرایرانی خبر داد و گفت: همانند تمام مناسبت‌ها، در اربعین نیز ویژه ‌برنامه‌هایی برای زائران غیرایرانی در نظر گرفته شده تا این زائران حضرت رضا(ع) بتوانند از محافل عزاداری ویژه خود بهره‌مند شوند. این محافل در صحن کوثر، رواق درالمرحمه و صحن غدیر حرم مطهر برگزار خواهد شد و زائران غیرایرانی از سخنرانی‌ها و ذکر مصیبت واعظان و مداحان به زبان‌های عربی، اردو و... بهره‌مند می‌شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->