جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران
سرخط خبرها

خراسان‌رضوی مدال‌های طلای وزنه‌برداری بانوان را درو کرد

  • کد خبر: ۱۲۵۵۹۷
  • ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
خراسان‌رضوی مدال‌های طلای وزنه‌برداری بانوان را درو کرد
نخستین دوره رقابت‌های قهرمانی کشور وزنه‌برداری دختران با قهرمانی خراسان رضوی به پایان رسید.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ دختران وزنه‌بردار خراسان‌رضوی در اولین دوره رقابت‌های قهرمانی کشور نوجوانان موفق به کسب یازده مدال طلا و چهار نقره شدند و در بخش تیمی روی سکوی سوم کشور ایستادند. مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان کشور با حضور ۲۳ تیم از استان‌های کشور شامل هشتاد وزنه‌بردار در بخش دختران با درخشش وزنه‌برداران خراسان‌رضوی به پایان رسید.

برای نخستین‌بار مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور در بخش بانوان برگزار شد که به‌عنوان یک رویداد مهم برای انتخابی تیم‌ملی مورد توجه مربیان بود. در این دوره دو داور مشهدی نیز در جمع قاضیان این رقابت‌ها حضور داشتند؛ فهیمه پوستچی و فاطمه شیردل داوران استان در قهرمانی نوجوانان کشور بودند. زهرا آمدنی و مینا عصفوری نیز مربیان تیم خراسان‌رضوی در این رقابت‌ها بودند. دوقلو‌های ملی‌پوش مشهدی نیز در ترکیب تیم استان حضور داشتند.

غزل حسینی و غزاله حسینی دو ملی‌پوش مشهدی از حدود دو هفته پیش در اردوی تیم‌ملی در کنار ورزشکاران بزرگ‌سال حضور داشتند و زیر نظر مربی مشهدی خود تمرین می‌کنند، اما این هفته آن‌ها همراه با مینا گودرزی از اردوی تیم‌ملی وزنه‌برداری بانوان جدا شدند و به مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور در لرستان رفتند.

کوروش باقری، مدیر تیم‌های ملی وزنه‌برداری، گفته بود بازگشت غزل و غزاله حسینی و مینا گودرزی به اردو منوط به ثبت رکورد‌های بهتر یا دست‌کم رکورد قبلی در طول مسابقات نوجوانان است. تیم‌ملی وزنه‌برداری بانوان ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی بزرگ‌سالان آسیا آماده می‌شود و ترکیب نهایی تیم اعزامی سی‌ام شهریور مشخص خواهد شد. باید دید با قهرمانی که خواهران مشهدی کسب کردند، آن‌ها راهی آسیا می‌شوند یا خیر. در روز نخست مسابقات، در رقابت‌های دسته ۵۵ کیلوگرم دختران درمجموع حرکات یک‌ضرب و دوضرب ملی‌پوش مشهدی به مقام قهرمانی دست یافت.

در حرکت یک‌ضرب غزل حسینی رکورد ۷۰ کیلوگرم را ثبت کرد و اول شد. در حرکت دوضرب او توانست رکورد ۸۰ کیلو را به‌ثبت برساند و مقام اول را کسب کرد. به‌این‌ترتیب، با مجموع ۱۵۰ کیلوگرم غزل حسینی قهرمان وزن خود شد. مینا گودرزی از لرستان با ۱۳۶ کیلو دوم شد و تینا یاری از آذربایجان‌شرقی با ۱۳۱ کیلو روی سکوی سومی ایستاد.

در همان روز، ریحانه کریمی دیگر وزنه‌بردار مشهدی، در دسته ۵۹ کیلوگرم روی تخته رفت و موفق شد بازهم تیم خراسان را طلایی کند. در حرکت یک‌ضرب رکورد ۷۱ کیلو و در دوضرب ۹۰ کیلو را به‌ثبت رساند و در رده اول قرار گرفت و درمجموع این دسته موفق شد با ثبت ۱۶۰ کیلوگرم قهرمان شود. والدین کریمی نیزدر مسیر بازگشت از سفر کربلا راهی لرستان شدند و شاهد افتخارآفرینی دخترشان بودند. در روز دوم مسابقات، سیده غزاله حسینی در دسته ۶۴ کیلوگرم به رقابت پرداخت که در حرکات یک‌ضرب و دوضرب به یک مدال طلا و یک نقره دست پیدا کرد و درمجموع موفق شد طلای دسته ۶۴ کیلوگرم را برای خراسان‌رضوی به ارمغان بیاورد.

در دسته ۷۶ کیلوگرم، پرنیا فرنوش‌کیا از خراسان‌رضوی نیز به رقابت پرداخت که او نیز توانست تیم استان را طلایی کند. در حرکت یک‌ضرب ۶۸ کیلوگرم و در حرکت دوضرب ۸۷ کیلوگرم را به‌عنوان نفر نخست ثبت کرد و درمجموع با ۱۵۵ کیلوگرم قهرمان این دسته شد. در دسته آخر و ۸۱+کیلوگرم هلیا کیانی از خراسان‌رضوی در هر دو حرکت یک‌ضرب و دوضرب مدال نقره گرفت و در مجموع با ثبت رکورد ۱۴۳کیلوگرم نایب‌قهرمان شد.

بدرالملوک کهرنگی، نایب‌رئیس بانوان فدراسیون وزنه‌برداری، درباره محدودیت سنی ۱۶ و ۱۷ سال اظهار کرد: طبق قوانین فدراسیون جهانی، رده سنی نوجوانان ۱۳ تا ۱۷ سال است، اما در انتخابی‌های تیم‌ملی کمتر اتفاق افتاده است که کسی با کمتر از ۱۶ سال بتواند وارد اردوی تیم‌ملی شود؛ بنابراین این مسابقات را با هدف انتخابی تیم‌ملی در بخش ۱۶ و ۱۷ سال برگزار کردیم و در آینده نیز رقابت‌های ۱۳ تا ۱۵ سال را با هدف ایجاد انگیزه و استعدادیابی از بین نوجوانان خواهیم داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->