واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی
سرخط خبرها

تشکیل کمیته‌های تخصصی تنظیم بازار برای دهه آخر صفر در مشهد

  • کد خبر: ۱۲۵۷۱۲
  • ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
تشکیل کمیته‌های تخصصی تنظیم بازار برای دهه آخر صفر در مشهد
مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد درباره تنظیم بازار در آخر ماه صفر گفت: هر سال، دستگاه‌های نظارتی، اقدامات ویژه‌ای را برای دهه آخر صفر در نظر می‌گیرند و در سال جاری نیز این اقدامات انجام شده است.

امین عظیمی زاده | شهرآرانیوز؛ مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد درباره تنظیم بازار در آخر ماه صفر گفت: هر سال، دستگاه‌های نظارتی، اقدامات ویژه‌ای را برای دهه آخر صفر در نظر می‌گیرند و در سال جاری نیز این اقدامات انجام شده است. در دو سال گذشته، به دلیل شیوع کرونا، امکان استقبال از زائران و مجاوران حریم رضوی در دهه آخر صفر مانند هر سال فراهم نبود و خوشبختانه با مساعد شدن وضعیت کرونایی در سال جاری، چنین امری ممکن شده است.

امیر دلداری در گفتگو با شهرآرانیوز افزود: در جلسات کارگروه تنظیم بازار شهرستان مشهد درباره تمهیدات دهه آخر صفر مقرر شد که سه کمیته تخصصی تشکیل شود و این کمیته‌ها در همه زمینه‌ها نیاز زائران را رفع و به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که هم کالا‌های مورد نیاز تأمین شود و هم نظارت بر بازار صورت گیرد.

وی در معرفی سه کمیته تخصصی تنظیم بازار در دهه آخر صفر تصریح کرد: کمیته تأمین و توزیع کالا، کمیته بازرسی و نظارت و کمیته آرد و نان، سه کمیته تخصصی هستند که در زمینه مشخص شده فعالیت خواهند کرد.

وی بیان کرد: هرکدام از این کمیته‌ها سه جلسه برگزار کرده اند که در مجموع ۹ جلسه را در برمی گیرد. در هر جلسه نیز به طور متوسط، هفت مصوبه مطرح شده است و در نهایت نزدیک به ۶۳ مصوبه به تصویب رسیده که لازم است همه دستگاه‌های متولی، این مصوبات را اجرایی کنند.

امیر دلداری گفت: در کمیته تأمین و توزیع کالا مقرر شد ابتدا میزان کالا‌های مورد نیاز و اقلام اساسی که باید تأمین شود، برآورد شود، سپس دستگاه‌های متولی آن‌ها را تأمین کنند. در همین زمینه ۱۳ قلم کالای اساسی مورد نیاز زائران احصا شد؛ گوشت، مرغ، شکر، لبنیات، شیر، گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز، روغن خوراکی، برنج، تخم مرغ از جمله این موارد بود که میزان مورد نیاز آن برای دهه آخر صفر پیش بینی شد تا تأمین آن ازسوی دستگاه‌های متولی صورت گیرد و خوشبختانه هیچ مشکلی دراین زمینه وجود ندارد.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد ضمن تأکید بر اهمیت خدمات رسانی به زائران حریم رضوی افزود: درباره توزیع این کالا‌ها تصمیم گرفته شد که ۵۰۰ واحد صنفی در اطراف حرم مطهر رضوی ازسوی اتاق اصناف معرفی شود. با هماهنگی با اتحادیه‌های صنفی این ۵۰۰ واحد معرفی شدند؛ همچنین بنری یک شکل بر سردر همه این واحد‌های صنفی نصب شده است. موقعیت مکانی (جی پی اس) این واحد‌های صنفی نیز دقیق مشخص شده و حتی روی نرم افزار‌های گوگل مپ و نشان تعیین شده است. این واحد‌های صنفی موظف هستند کالا‌های تخصیص یافته را به قیمت مصوب یا حداکثر با قیمت درج شده روی کالا عرضه کنند؛ همچنین متعهد شده اند که به صورت ۲۴ ساعته فعالیت داشته باشند و همه کالا‌های اساسی مورد نیاز زائران را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

استقرار پایگاه‌های نظارتی در اطراف حرم مطهر رضوی

دلداری درباره نظارت بر بازار دهه آخر صفر نیز بیان کرد: در کمیته بازرسی و نظارت مقرر شد که چهارپایگاه بازرسی و نظارت در اطراف حرم مطهر رضوی ایجاد شود و نماینده همه دستگاه‌هایی که در سه کمیته تخصصی دهه آخر صفر حضور دارند، در این پایگاه‌ها مستقر شوند و بازرسان هم برای بازرسی منطقه‌ای در این پایگاه‌ها حضور خواهند داشت.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد درباره نشانی دقیق این پایگاه‌ها نیز گفت: این پایگاه‌ها در خیابان‌های بهجت، طبرسی جنوبی، شیخ طوسی و دانش شرقی، خیابان شهید حنایی از ۱۵ شهریور دایر شده اند و در حال حاضر از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ فعال هستند و با نزدیک شدن به دهه آخر صفر تا ساعت یک بامداد نیز فعال خواهند بود و اگر نیاز باشد، شبانه روزی فعالیت خواهند کرد. او افزود: تلاش ما این است که روزانه از همه دستگاه‌های متولی حدود ۲۰۰ تیم نظارتی حضور داشته باشند و هر تیم نیز کار مربوط به بازرسی را به صورت تخصصی و ذیل زیر مجموعه خود انجام خواهد داد.

دلداری همچنین تصریح کرد: با استعلام صورت گرفته از دستگاه‌های متولی، مشخص شد خوشبختانه درزمینه تأمین کالا‌های اساسی هیچ گونه کمبودی در هیچ کالایی وجود ندارد و با توجه به وجود همدلی و هماهنگی میان همه دستگاه ها، نقطه ضعف خاصی نیز نداریم و همه تلاش ما این است که بتوانیم میزبانان شایسته‌ای برای زائران حریم رضوی باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->