«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس
سرخط خبرها

قیمت خانواده لاکچری آیفون ۱۴ در ایران و سایر کشور‌های جهان

  • کد خبر: ۱۲۶۱۱۴
  • ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰
قیمت خانواده لاکچری آیفون ۱۴ در ایران و سایر کشور‌های جهان
قیمت آیفون ۱۴ پرومکس در مدل پایه، توسط اپل هزار و ۱۹۹ دلار تعیین شده است و سایت‌های ایرانی پیش‌فروش آن را فعلا با رقم ۵۹ میلیون تومان آغاز کرده‌اند​.

به گزارش شهرآرانیوز، آیفون ۱۴ پرومکس، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ استاندارد از روز جمعه ۲۵ شهریور، در اختیار خریداران قرار گرفته است. همراه آن‌ها اپل واچ سری هشت و اپل واچ SE نسخه ۲ هم عرضه می‌شود. کنار تصاویر مربوط به صف کشیدن مردم جلوی فروشگاه‌های اپل کم‌کم باید منتظر ویدئو‌های منتشر شده توسط چند نفری باشیم که خودشان را اولین خریداران آیفون جدید می‌دانند. اشتباه و سوتی‌ها خنده‌دار از لحظه باز کردن پلمب جعبه را ببینیم و چشم انتظار لو رفتن ایراداتی باشیم که اولین خریداران آیفون ۱۴ پرومکس و دیگر گوشی‌های جدید اپل گزارش می‌دهند. اگر هنوز تکلیف‌تان را با آیفون جدید اپل نمی‌دانید، این گزارش کمکتان می‌کند.

آیفون ۱۴ واقعا گرانقیمت است؟

به گزارش فرارو، قیمت آیفون ۱۴ پرومکس توسط اپل هزار و ۱۹۹ دلار تعیین شده است. این عدد به آیفون ۱۲۸ گیگابایتی تعلق دارد و برای خرید آیفون ۱۴ پرومکس نسخه یک ترابایتی ناچار هستید، حداقل هزار و ۷۰۰ دلار پول بدهید. قیمت آیفون ۱۴ در مدل پایه ۷۹۹ دلار است. اگر متوسط قیمت دلار در هفته‌های اخیر را ۲۹ هزار تومان در نظر بگیریم، بدون احتساب مالیات و ارزش افزوده، حق گمرکی و... با توجه به اینکه اپل قیمت مصرف‌کننده را اعلام می‌کند، در ایران می‌توانستیم برای خرید آیفون ۱۴، حدود ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه پرداخت کنیم.

قیمت آیفون ۱۴ پلاس در مدل پایه توسط اپل ۸۹۹ دلار در نظر گرفته شده که تقریبا معادل ۲۶ میلیون تومان ما می‌شود. اپل همچنین قیمت آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرومکس را به ترتیب حداقل هزار و ۹۹ دلار و هزار و ۱۹۹ دلار تعیین کرده است. یعنی چیزی در حدود ۲۹ میلیون و ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان. این قیمت نهایی است که در ایران از آن به‌عنوان قیمت مصرف‌کننده یاد می‌کنیم. قطعا سود خرده‌فروش در آن لحاظ شده است، اما در ایران، چیز‌هایی مثل حق گمرک، مالیات، رجیستری، سود واردکننده، سود شرکت پخش و سود فروشنده خرد به آن اضافه می‌شود.

قیمت آیفون ۱۴ پرومکس در ایران هرگز زیر ۳۹ میلیون تومان نخواهد آمد، چون با همین محاسبات فعلی باید دست‌کن هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای رجیستر کردن آن هزینه پرداخت کرد. هزینه رجیستری آیفون ۱۴ استاندارد، تقریبا پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود. برای رجیستری آیفون ۱۴ پلاس، باید پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پرداخت کنید. رجیستری آیفون ۱۴ پرو نیز حداقل شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد. به این ترتیب بدون احتساب سود فروشنده‌ها و واسطه‌ها و... کف قیمت آیفون ۱۴ استاندارد در ایران به ۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می‌رسد. قیمت آیفون ۱۴ پلاس رقمی در حدود ۳۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است و برای خرید آیفون ۱۴ پرو باید ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه داد. قطعا این عدد‌ها در حالت خوشبینانه محاسبه شده‌اند. چون همین الان در بازار ایران آیفون ۱۳ استاندارد با قیمت ۶۹۹ دلار را حدود ۳۷ میلیون می‌فروشند که معادل دلار ۵۳ هزار تومانی است!

قیمت خانواده لاکچری آیفون ۱۴ در ایران و سایر کشور‌های جهان

تفاوت نسخه‌های متفاوت آیفون ۱۴

آیفون ۱۴ پرومکس و آیفون ۱۴ پلاس، نمایشگر ۶.۷ اینچ دارند در حالی که آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو را می‌توانید با صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچ بخرید. تنها آیفون‌های سری پرو (iPhone ۱۴ Pro و iPhone ۱۴ ProMax) از قابلیت‌های جادویی ناچ هوشمند که اپل آن را Dynamic Island نامگذاری کرده، برخوردار هستند. آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس به دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسل مجهز هستند در حالی که خریداران آیفون ۱۴ پرومکس و آیفون ۱۴ پرو می‌توانند با استفاده از دوربین سه‌گانه ۴۸ مگاپیکسل عکاسی کنند. نسخه‌های پرو همچنین از باتری پرقدرت‌تری برخوردار هستند، اما مهمترین تفاوت فنی، حضور تراشه A۱۶ روی نسخه‌های پرو است در حالی که آیفون ۱۴ استاندارد و آیفون ۱۴ پلاس همچنان از تراشه A۱۵ استفاده می‌کنند. تنها نسخه‌های پرو به نمایشگر همیشه روشن و با نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز هستند. با این حال اپل بالاخره رضایت داده روی همه نسخه‌های آیفون جدید، شش گیگابایت حافظه موقت نصب شود.

قیمت آیفون ۱۴ در بازار آمریکا و اروپا

خرید آیفون ۱۴ پرومکس و بقیه اعضای خانواده آیفون جدید در آمریکا و اروپا می‌تواند به‌صورت قسطی انجام شود. قیمت فروش آیفون ۱۴ با حافظه ۱۲۸ گیگابایت معادل ۷۹۹ دلار تعیین شده که اقساط آن کمتر از ماهی ۳۴ دلار است؛ تقریبا روزی یک دلار! هزینه آیفون ۱۴ پرومکس را می‌توان با داشتن کردیت کارت ظرف مدت ۲۴ ماه پرداخت کرد. همچنین می‌توانید آیفون قبلی خود را به اپل بفروشید و با کسر پول آن، یک آیفون ۱۴ جدید بخرید. در این حالت فروشگاه‌های اپل، آیفون ۱۳ پرومکس را تا ۷۲۰ دلار برمی‌دارند. آیفون ۱۳ را به شرط تمیز بودن و سالم بودن تا ۴۷۰ دلار خریداری می‌کنند. اپل همچنین بابت آیفون ۱۲ پرو دست‌دوم ۴۳۰ دلار، بابت آیفون ۱۰ رقمی در حدود ۱۳۰ دلار و بابت خرید آیفون هفت کارکرده تا ۴۰ دلار از قیمت آیفون ۱۴ کسر می‌کند. در این حالت مشتری می‌تواند پرداخت اقساطی را انتخاب کند و برای مدل پایه آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پلاس، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرومکس به‌ترتیب ماهی ۳۴ دلار، ۳۸ دلار، ۴۲ دلار و ۴۶ دلار پرداخت کند.

قیمت خانواده لاکچری آیفون ۱۴ در ایران و سایر کشور‌های جهان

قیمت آیفون ۱۴ در پیش‌فروش سایت‌های ایرانی

عرضه آیفون ۱۴ پرومکس و دیگر اعضا خانواده جدید آیفون دو روز پس از شروع عرضه جهانی، در ایران به‌شکل پیش‌فروش انجام می‌شود. اگر مدعیان دروغین و گرگ‌هایی که در پوست میش برای کلاهبرداری نقشه می‌کشند را کنار بگذاریم، به سایت‌هایی می‌رسیم که صادقانه می‌گویند گوشی پارت‌نامبر هنگ‌کنگ است و به‌شکل مسافری رجیستر خواهد شد. این سایت‌ها در حال حاضر قیمت آیفون ۱۴ استاندارد با حافظه ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت را به ترتیب ۴۳ میلیون، ۴۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ۵۹ میلیون تومان اعلام کرده اند.

قیمت آیفون ۱۴ پلاس با حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت نیز به‌ترتیب ۴۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ۵۴ میلیون و ۶۳ میلیون عنوان شده است. قیمت خرید آیفون ۱۴ پرو با حافظه ۱۲۸ گیگابایت، ۵۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، با حافظه ۲۵۶ گیگابایت، ۶۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، با حافظه ۵۱۲ گیگابایت، ۶۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و با حافظه یک ترابایت، ۷۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود. قیمت خرید آیفون ۱۴ پرومکس با حافظه ۱۲۸ گیگابایت فعلا ۵۹ میلیون تومان است. برای پیش‌خرید آیفون ۱۴ پرومکس با حافظه ۲۵۶ گیگابایت باید ۶۳ میلیون تومان و با حافظه‌های ۵۱۲ گیگابایت و یک ترابایت به‌ترتیب باید ۷۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ۷۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان پول پرداخت کنید.

آیا آیفون ۱۴ واقعا بدون نقص خواهد بود؟

اولین خریداران آیفون ۱۴ گزارش داده‌اند ویژگی داینامیک آیلند موجود در آیفون ۱۴ پرو، به‌خوبی آنچه اپل ادعا می‌کند، نیست. اپل در آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرومکس شکل ناچ بالای صفحه‌نمایش را تغییر داد. به‌گفته اپل، این ناچ حالا به دو سوراخ نمایشگر مجزا تبدیل شده که یکی سوراخی دایره‌ای و دیگری یک کپسول کم‌عرض است. با استفاده از نمایشگر OLED که در رنگ مشکی پیکسل‌های کاملا خاموش ارائه می‌دهد، تلاش شده فاصله بین این دو بخش را محو کرده و یک کپسول عریض را نمایش دهند، اما اولین خریداران می‌گویند زیر تابش نور آفتاب می‌توان به‌وضوح دید، داینامیک آیلند اپل یک ایده شکست‌خورده است. از باتری به‌عنوان دیگر نقطه ضعف آیفون‌های جدید یاد می‌شود. باتری آیفون ۱۴ پرومکس نسبت به آیفون ۱۳ پرومکس هفت‌دهم درصد کوچک شده در حالی که ظرفیت باتری آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴، نسبت به مدل سال‌های قبل به‌ترتیب ۳.۴ درصد و ۱.۶ درصد بهبود پیدا کرده است. سری آیفون ۱۴ پرو همچنین با ضخامت ۱۲ میلیمتر، عنوان ضخیم‌ترین آیفون ساخته شده توسط اپل را یدک می‌کشد. ضخامت iPhone ۲G معادل ۱۱.۶ میلیمتر بود.

منبع: اقتصادآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->