جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت
سرخط خبرها

تحلیل فهرست احتمالی کی‌روش برای جام‌جهانی

  • کد خبر: ۱۲۶۴۹۰
  • ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
تحلیل فهرست احتمالی کی‌روش برای جام‌جهانی
تیم‌ملی فوتبال ایران درحالی در اردوی اتریش به‌سر می‌برد که در این اردو ۲۷نفر، شامل شانزده لژیونر و یازده بازیکن زیر نظر کی‌روش به فعالیت مشغول هستند تا در دو بازی مقابل اروگوئه و سنگال به میدان بروند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ تیم‌ملی فوتبال ایران درحالی در اردوی اتریش به‌سر می‌برد که در این اردو ۲۷نفر، شامل شانزده لژیونر و یازده بازیکن زیر نظر کی‌روش به فعالیت مشغول هستند تا در دو بازی مقابل اروگوئه و سنگال به میدان بروند. کارلوس کی‌روش در اولین اقدام ۲۴بازیکن را برای اولین اردو به تیم ملی دعوت کرد که از بین بازیکنان لیگی دعوت‌شده، با خط‌خوردن سیزده نفر، یازده ستاره دیگر، لژیونر‌ها را در سفر اتریش همراهی کردند.

کی‌روش این جمع را بعد از دو بازی چهل‌دقیقه‌ای درون‌تیمی برای حضور در کمپ اتریش انتخاب کرد؛ بازیکنانی که بیشترشان در ماتریکس دراگان اسکوچیچ قرار داشتند و برای آن‌ها درخواست روادید اتریش شده بود. البته رامین رضاییان و مرتضی پورعلی‌گنجی دو بازیکن جدیدی بودند که باتوجه‌به شناخت قبلی کی‌روش به تیم‌ملی دعوت شدند. کی‌روش اعلام کرد با شانزده بازیکن داخلی، پس از برگزاری لیگ تا هفته دهم اردویی برگزار خواهد کرد و این بازیکنان مقدمه‌ای بر اردوی نهایی تیم‌ملی برای جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهند بود.

۶ نفر خط می‌خورند

اکنون تیم‌ملی فوتبال ایران شانزده لژیونر را با خودش به اردوی اتریش برده است و اگر هر شانزده لژیونر در اردوی تیم‌ملی باقی بمانند و لژیونر جدیدی به تیم‌ملی دعوت نشود، از شانس بازیکنان داخلی یک سهمیه کم خواهد شد؛ زیرا ایران می‌تواند نام ۲۶بازیکن را برای فهرست نهایی رقابت‌های جام‌جهانی رجیستر کند. اگر کی‌روش فقط ۳۲ بازیکن را برای جام‌جهانی زیرنظر گرفته باشد، شش نفر از فهرست او خط خواهند خورد. البته لژیونر‌هایی که این اردو را از دست دادند، همچنان برای بازگشت به اردو شانس دارند.

نفراتی که به‌عنوان بازیکن داخلی با تیم‌ملی به اتریش رفته‌اند، شامل علیرضا بیرانوند (پرسپولیس-دروازه‌بان)، سیدحسین حسینی (استقلال-دروازه‌بان)، پیام نیازمند (سپاهان-دروازه‌بان)، رامین رضاییان (سپاهان-مدافع)، مرتضی پورعلی‌گنجی (پرسپولیس-مدافع)، امید نورافکن (سپاهان-مدافع)، ابوالفضل جلالی (استقلال-مدافع)، صابر حردانی (استقلال-مدافع)، میلاد سرلک (پرسپولیس-هافبک)، مهدی ترابی (پرسپولیس-وینگر) و وحید امیری (پرسپولیس-وینگر) هستند.

اولویت کی‌روش با لژیونرهاست

ظاهرا آنچه کی‌روش در نظر دارد، حضور شانزده بازیکن برای اردوی طولانی‌مدتی است که او قصد دارد در آن برای بازیکنان تیم‌ملی فضایی دوباره برای رشد و توسعه فنی ایجاد کند. او همیشه اولویت را به بازیکنان خارج از ایران داده است که در وضع بهتری تمرین می‌کنند؛ اگرچه در جام‌جهانی پیشین بیشتر ستارگان تیم‌ملی فوتبال چهره‌هایی بودند که در لیگ داخلی به فعالیت مشغول بودند.

به‌نظر می‌رسد این شانزده نفر از همان فهرستی انتخاب می‌شوند که پیش‌تر از سوی کی‌روش در اردوی اول بازیکنان داخلی به تیم‌ملی دعوت شده بودند و قاعدتا حتی در صورت درخشش خاص برخی بازیکنان، تغییر چندانی در این فهرست داده نشود؛ مگر آنکه این بازیکن سابقه مناسبی در تیم‌های ملی داشته و قبلا در آن لول بازی کرده باشد. احتمالا با انتخاب این شانزده بازیکن بعد از برگزاری چهار هفته از رقابت‌های لیگ، تکلیف کی‌روش و لیگ داخلی روشن خواهد شد؛ آن‌هم با مشاهده ۳۲مسابقه‌ای که در دوران سرمربیگری وی در تیم‌ملی برگزار می‌شود.

مسئله جواد نکونام

درحالی‌که رقابت حضور در فهرست تیم‌ملی برای جام‌جهانی شدت گرفته است، مسئله دستیاری کی‌روش همچنان حل‌نشده مانده است. درحالی‌که بار‌ها از اضافه‌شدن جواد نکونام به کادرفنی تیم‌ملی صحبت شده بود، همچنان مشخص نیست این مربی به‌عنوان دستیار کی‌روش معرفی می‌شود یا خیر. نکونام بعد از جلسه مشترکی که با کی‌روش داشته، بازهم تصمیم قطعی خودش برای بودن یا نبودن در تیم‌ملی را اعلام نکرده است. همین وضعیت باعث شده است او از اردوی تیم‌ملی در اتریش و بازی‌های حساس دوستانه مقابل اروگوئه و سنگال جا بماند.

همین مسئله به شکل‌گیری احتمال سومی در همکاری نکونام و تیم‌ملی منجر شده و آن این است که نکونام فعلا به کارش در فولاد ادامه دهد و بعد از تعطیلات لیگ در جام‌جهانی به‌عنوان یک مربی کمکی روی نیمکت تیم‌ملی بنشیند. می‌توان حضور این‌گونه نکونام را با حضور کریم باقری در زمان حضور دراگان اسکوچیچ در کادرفنی مقایسه کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->