سازمان ملل از انباشت ۲۷۰ هزار تن زباله جامد در نوار غزه خبرداد وزارت خارجه عراق به اقدام تخریبی در اصفهان واکنش نشان داد بهره‌مندی ۲ میلیون خانوار خراسان‌رضوی از اینترنت فوق‌پرسرعت تا سال ۱۴۰۴ تشدید اختلافات میان وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید بر سر حمایت از تل‌آویو حماس حمله به مقر حشدالشعبی در جنوب عراق را محکوم کرد دموکرات‌ها در تلاش برای گرفتن رای «نه» برای بسته کمکی واشنگتن به تل‌آویو سردار فدوی: موفقیت ایران در حمله موشکی بسیار بزرگ بود تبلیغات دور دوم انتخابات از ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شود + جزئیات آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد امیرعبدالهیان: توسعه دامنه جنگ و تنش به نفع هیچ طرفی در منطقه نیست وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون دبیرکل حزب الله: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید کنایه همراه امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم
سرخط خبرها

مراسم رژه نیرو‌های مسلح در مشهد برگزار شد (۳۱ شهریورماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۲۶۶۱۱
  • ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
  • ۱
مراسم رژه نیرو‌های مسلح در مشهد برگزار شد (۳۱ شهریورماه ۱۴۰۱)
همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، مراسم رژه نیرو‌های مسلح با حضور یگان‌های برگزیده از نیرو‌های مسلح در مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، امیر سرتیپ رضا آذریان، ارشد نظامی قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا در مراسم رژه نیرو‌های مسلح در مشهد گفت: یاد و خاطره حماسه آفرینی رزمندگان، شهدا و خانواده ایشان و یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) را گرامی می‌داریم. فرارسیدن چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس را تبریک و تهنیت عرض میکنیم و به تمامی پیشکسوتان درود می‌فرستیم.

 

تعداد بازدید : 1360

 

وی با بیان اینکه دفاع مقدس برای ما و تمام جهان اسلام مهم است، افزود: آنگاه که دشمن برای فروپاشیدن انقلاب نوپای جمهوری اسلامی دست به جنگ برد، همان ابتدا شکست خورد. تدابیر امام عزیز و مردم و تمامی قوای مسلح جمهوری اسلامی سبب شکست دشمن شد. مردم در کنار رزمندگان ۲۸۷۸ روز جنگیدند.

به گفته وی، در ابعاد منطقه‌ای و جهان، تثبیت اقتدار ملی از راه مقاومت و رزم با دشمن، تسلیح کشور با کمک فناوری‌های بومی و... گوشه‌ای از دستاورد‌ها و برکات دفاع مقدس است و همانگونه که گفتیم مقاوم هستیم و قدمی از ولایت عقب نخواهیم نشست.

انشاالله راه را طی می‌کنیم و سنگر‌ها و خاکریز‌ها را فتح می‌کنیم

یعقوب علی نظری با بیان اینکه دفاع، مولفه‌های بسیار دارد و اولین شاخص بسیار مهم آن، اتکا و اتکال به قدرت خداوند متعادل و ظرفیت‌های درونی می‌باشد، افزود: دفاع ما با قدرت مادی شکل نگرفت، بلکه با معنویت و اخلاق  و به برکت اندیشه امام و رهبری ب وجود آمد.

وی خاطرنشان کرد: ما الزامات و مادیات را تنها یک الزام میدانیم. تمام کسانی که دلداده نظام هستند، دارای روح معنوی هستند و دارای اندیشه‌های اسلام ناب هستند و ما می‌توانیم از این اتصال به قدرت الهی برخوردار شویم؛ زیرا صحنه بی بدیل دفاع مقدس، آوردن قدرت الهی بر این سرزمین بود.

به گفته وی، امروز نیرو‌های مسلح ما قدرتمند هستند و روز به روز به شکل کمی و کیفی پیشرفت می‌کنند. بدیهی است که هیچ قدرتی مقابل قدرت الهی و معنوی قوای نظامی ما ایستادگی کند و این مولفه در حد اعلا در ۸ سال دفاع مقدس عملی شد.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: نیروی ما از نظر قدرت میدان و پرورش انسان ها، الگو هستند و این، تابلوی حرکت نیرو‌های مسلح ماست.فرماندهی معظم کل قوا فرمودند که جنگ، گنج است و باید از آن به درستی استخراج کرد و باید نسل جوان ما با بهره گیری از معارف دفاع مقدس، نکات مختلفی را بیاموزند.

به گفته وی، مردم ما در جنگ تحمیلی نقش اصلی را ایفا کردند و نقش برجسته مردم در آن دوران سخت، اما زیبا بر کسی پوشیده نیست.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: حضور مردم در آن ایام بسیار راهنما، اثرگذار و تعیین کننده بود. مردم، مادران و پدران ما براساس اعتقادات خود، فرزندان خویش را عازم جبهه می‌کردند و در پشت جبهه حمایتشان می‌کردند و صبر و استقامت به خرج می‌دادند و در پی شهادت فرزندی، دیگر فرزند دلبند خود را راهی نبرد می‌کردند. در واقع توکل به خدا از بزرگترین الگو‌های دفاع مقدس ما بود.

نظری با بان اینکه امروز الحمدلله نیرو‌های مسلح ما در اوج قدرت هستند؛ هم از معنویت و هم الزامات مادی. دشمن علیرغم میل باطنی، جرئت و توان نبرد با جوانان غیور ما را ندارد، افزود: انشالله که استکبار جهانی در برابر مقاومت ما و تمامی ملل مقاوم اسلامی زانو خواهند زد. آینده روشن و مقدسی مقابل ماست. این نظام بر قلب‌ها حاکمیت دارد. دشمن گمان نکند که اگر اختلافاتی هم وجود دارد، می‌تواند به ما ضربه بزند.انشاالله راه را طی می‌کنیم و سنگر‌ها و خاکریز‌ها را فتح می‌کنیم و به آرمان‌ها و اندیشه‌های والای انقلاب اسلامی دست خواهیم یافت.

گفتنی است ۱۱ یگان نمونه ارشد نظامی و آجا شمال شرق کشور و ۹ یگان نمونه از سپاه امام رضا (ع) به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران رژه رفتند و اعضای شورای تامین استان از این رژه سان دیدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
0
1
عالی بود آفرین به این اقتدار وابهت نیروهای مسلح. ایکاش رژه نیرویی به همون ترتیب داخل جایگاه برنامه ریزی میشد.درود برهمه رزمندگان وجان آفرینان نیروهای مسلح
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->