دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان (۸ فروردین ۱۴۰۳) فرانسه و ترکیه همکاری نظامی با اسرائیل را تکذیب کردند آمریکا: حمله هوایی به سوریه کار ما نبود آمریکا: همکاری گازی پاکستان با ایران خطرناک است حمله پهپادی مقاومت عراق به اسرائیل
سرخط خبرها

هشدار شدید اردوغان خطاب به یونان

  • کد خبر: ۱۲۷۳۴۳
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸
هشدار شدید اردوغان خطاب به یونان
رئیس جمهور ترکیه با هشدار به یونان گفت که آتن با آنکارا قابل مقایسه نبوده و مواجهه با ترکیه، یونان را به باتلاق می‌کشاند.

به گزارش شهرآرانیوز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با انتقاد از یونان به دلیل تسلیح جزایر خود در دریای اژه، گفت که نیت حقیقی آتن در موضع‌گیری تقابلی علیه ترکیه، تنها به توقف پیشرفت یونان منجر می‌شود.

اردوغان پس از نشست با کابینه ترکیه، گفت: این (تقابل) برای سیاستمداران، دولت و مردم یونان و همچنین کسانی که از آنها به عنوان عروسک خیمه‌شب‌بازی استفاده می‌کنند، بازی خطرناکی است.

وی افزود: نه آن آماده‌سازی‌های نظامی و نه حمایت سیاسی و اقتصادی نمی‌تواند یونان را با ما (ترکیه)، هم‌سطح کند، اما این اقدامات اشتباه، یونان را از هر جهت به باتلاق می‌کشاند.

اظهارات اردوغان پس از انتشار گزارش‌ها درباره ارسال و استقرار تسلیحات بیشتر توسط یونان در جزایر لسبوس و ساموس، مطرح شده است. رسانه‌های ترکیه هفته گذشته ویدئوهایی را منتشر کردند که به ادعای آنها توسط پهپادهای نظامی آنکارا گرفته شده و خودروهای زرهی را نشان می‌داد که از یک ناو یونانی تخلیه می‌شد. گفته می‌شود این تجهیزات توسط واشنگتن به آتن اهدا شده است.

آنکارا سفیر یونان را فراخوانده اما آتن هرگونه اتهام را بی‌اساس عنوان کرده است. دولت یونان مدعی است که فعالیت نظامی این کشور در دریای اژه، واکنش به سیاست‌های خصمانه ترکیه است.

اردوغان یونان را به مشارکت در «فریبکاری و تشدید تنش» متهم کرده و هشدار داده است که نتیجه مواجهه احتمالی با ترکیه، برای مردم یونان فاجعه‌بار خواهد بود.

هر دو کشور ترکیه و یونان عضو ائتلاف دفاعی ناتو هستند و سال‌ها است که بر سر مرزهای دریایی و حقوق اکتشاف انرژی در دریای اژه و مدیترانه شرقی با یکدیگر اختلاف دارند.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->