تلسکوپ فضایی هابل با چهار تصویر جدید و زیبا ۳۵ سالگی‌اش را جشن گرفت پرسپولیس تنها نماینده ایران در مسابقات Efootball لیگ نخبگان آسیا تریلر جدید بازی Ghost of Yotei منتشر شد + زمان انتشار صورت خندان آسمان شب | زمان و شیوه رصد آرایش نادر ماه و زهره و زحل نتایج یک تحقیق جدید: کلاغ‌ها هندسه می‌فهمند! اولین شبکه ۱۰G جهان با سرعت دانلود ۱۰ گیگابیت‌برثانیه در چین راه‌اندازی شد ۲۵ درصد نسل Z فکر می‌کنند هوش مصنوعی خودآگاه شده است تسهیل‌گری سازمان تنظیم مقررات در زمینه هوش مصنوعی دولت برای آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان، معلمان و والدین پلتفرم رایگان آماده کرده است دانشمندان وجود اولین سیاهچالۀ بدون ستاره در کهکشان راه شیری را تأیید کردند پاول دورف: فرانسه می‌خواهد به پیام‌های رمزگذاری‌شده کاربران تلگرام دسترسی داشته باشد دولت و ایرانسل با همکاری هم دستیار هوشمند ارائه خدمات معرفی می‌کنند نخستین بارش شهابی سال در راه آسمان ایران افتتاح غیررسمی بزرگ‌ترین موزه تمدنی جهان در مصر نتیجه تحقیقات جدید: در بسیاری از خمیردندان‌ها ‌فلزات خطرناک وجود دارد کشف شواهدی جدید از وجود حیات باستانی در مریخ قابلیت شگفت‌انگیز ChatGPT: شناسایی موقعیت مکانی عکس‌ها پروژه‌های بلندپروازانه برای زندگی بشر زیر آب انسان‌ها و ربات‌های انسان‌نما در مسابقه دو ماراتن چین رقابت کردند + فیلم انتشار آگهی مسکن بدون ثبت اطلاعات ملک در سامانه املاک و اسکان ممنوع است
سرخط خبرها

هشتگ مهسا امینی چگونه داغ شد؟ + فیلم

  • کد خبر: ۱۲۷۴۸۱
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹
هشتگ مهسا امینی چگونه داغ شد؟ + فیلم
علیرضا آل‌داوود گفت: این تعداد بازدید، پسند و ریتوئیت در یک بازه زمانی کوتاه وقتی که داخل کشور دسترسی نیست، یعنی این صدای ارتش سایبری منافقین در آلبانی، مرکز اعتدال در عربستان و ربات‌های مورد استفاده آن‌ها است و صدای مردم ایران نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، برنامه «فرامتن» شبکه افق سیما روز گذشته ۵ مهرماه با حضور علیرضا آل‌داوود، پژوهشگر فضای مجازی و رسانه به بررسی دلائل انتشار میلیونی هشتگ مهسا امینی در شبکه اجتماعی توئیتر پرداخت.

آل داوود در برنامه «فرامتن» ضمن اشاره به تفاوت‌های موجود میان واکنش کاربران فضای نسبت به سال‌های گذشته گفت: تفاوتی که این بار در شبکه‌های اجتماعی در مقایسه با سال‌های ۸۸، ۹۶ و ۹۸ می‌بینیم رباتیک بودن فعالیت منافقین، سلطنت طلبان و فریب خوردگان داخلی است. وقتی یک عملیات سایبری به عنوان یک عملیات شناختی در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود، با سامانه‌های داده کاوی معتبر جهانی بررسی می‌شود.

وی در رابطه با جزئیات آمار توئیت‌های منتشر شده نیز افزود: نزدیک به ۴۵۰ هزار مخاطب در حدود ۷۰ میلیون محتوا و توئیت، در توئیتر منتشر کرده‌اند. یعنی به طور میانگین هر اکانت کاربری حدود ۱۶۵ توئیت منتشر کرده است. در حالی که در چند روز گذشته اینترنت محدودیت‌هایی در داخل کشورمان داشت و دسترسی به توئیتر و وی پی ان‌ها نبود، این تعداد بازدید از داخل کشور ما نبوده است. مشخصا تعداد ریتوئیت‌های روز‌های گذشته نشان می‌دهد که کاملا عملیات رباتیک در آن مشهود است.

این پژوهشگر فضای مجازی و رسانه ادامه داد: وقتی یک سرویس در داخل کشورمان با محدودیت مواجه شده و تنها عده‌ای محدود دسترسی دارند، این تعداد بازدید، پسند و ریتوئیت در یک بازه زمانی کوتاه وقتی که داخل کشور دسترسی نیست، یعنی این صدای ارتش سایبری منافقین در آلبانی، مرکز اعتدال در عربستان و ربات‌های مورد استفاده آن‌ها است و صدای مردم ایران نیست.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->