نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

جهان در شوک کشته‌شدن حدود ۲۰۰ تماشاگر یک مسابقه فوتبال

  • کد خبر: ۱۲۸۰۲۹
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
جهان در شوک کشته‌شدن حدود ۲۰۰ تماشاگر یک مسابقه فوتبال
پلیس اندونزی متهم ردیف اول فاجعه زمین فوتبال در اندونزی است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رقابت‌های لیگ اندونزی روز شنبه شاهد بدترین فاجعه تاریخ فوتبال دنیا بود؛ فاجعه‌ای باورنکردنی که در تاریخ فوتبال کم‌سابقه بود و برای همیشه به تلخی از آن یاد خواهد شد؛ فاجعه‌ای با ۱۷۴کشته و صد‌ها مجروح در یک مسابقه فوتبال! این فاجعه در‌پی درگیری و آشوبی که بعد از یک مسابقه فوتبال در اندونزی رخ داد، به وجود آمده است. هواداران دو باشگاه شهر «جاوا» که دو دشمن قدیمی به‌حساب می‌آیند، با یکدیگر درگیر شدند و این اتفاق‌ها به وجود آمد. دو تیم آرما اف‌سی و پرسبایا‌سورابایا به‌مصاف یکدیگر رفتند و شکست آرما در این بازی باعث شد که اتفاقات عجیبی پس از پایان این دیدار رقم بخورد.

بازی با نتیجه ۳بر۲ به‌سود تیم پرسبایا در منطقه مالانگ رگنسی در شرق جاوا تمام شد و شکست آرما به خشم هواداران این تیم و هجوم آن‌ها به زمین منجر شد که با برخورد شدید نیرو‌های امنیتی و ضرب‌وجرح آن‌ها روبه‌رو شد. مأموران کنترل شورش در ادامه مدیریت ضعیف خود در این بحران برخلاف مصوبات فیفا در برگزاری مسابقات، برای متفرق‌کردن هواداران از گاز اشک‌آور استفاده کردند که پرتاب گاز‌های اشک‌آور به‌سمت تماشاگران، کار را بدتر کرد و باعث شد که هزاران نفر به‌سمت خروجی ورزشگاه هجوم ببرند و در اثر تجمع بیش‌از‌حد، بسیاری از آن‌ها خفه شدند و جان خود را از دست دادند. دست‌کم ۳۴نفر در محل حادثه و بسیاری دیگر در بیمارستان جان باختند.

روایت‌ها و دلایل فاجعه

یکی از حاضران نجات‌یافته که استخوان دستش شکسته شده است، در‌این‌باره گفت: پس از سقوط هواداران دیگر، زیر دست‌و‌پا له شدم تا اینکه استخوانم شکست. بسیاری از مادران، افراد مسن و بچه‌های کوچک، درمانده به‌نظر می‌رسیدند. آن‌ها آن‌قدر قوی نبودند که به جمعیت بپیوندند تا از ورزشگاه خارج شوند و بر اثر گاز اشک‌آور درحال خفگی بودند. همه خروجی‌ها پر بود و ترافیک ایجاد شده بود.

وقتی از ورزشگاه خارج شدم، وضعیت بیرون ورزشگاه کنجوروهان بسیار متشنج بود. بسیاری از هواداران روی زمین دراز کشیده بودند، جیغ می‌زدند و زنان گریه می‌کردند؛ طرف‌داران خونین، خودرو‌هایی با شیشه‌های شکسته، فحاشی و خشم. وزیر امنیت اندونزی نیز گفته است که یکی از دلایل این اتفاق، ورود تماشاگران بیش از ظرفیت ورزشگاه کانجوروهان بوده است. او روز گذشته اعلام کرد که برای ورزشگاهی که گنجایش ۳۸‌هزار نفر را دارد، ۴۲‌هزار بلیت صادر شده است.

میزبانی اندونزی از مسابقات جام‌جهانی در هاله‌ای ابهام!

بعد از این اتفاق، مقامات ورزشی کشور اندونزی اعلام کرده‌اند که همه مسابقات لیگ این کشور تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است و فعلا تا زمان انجام دقیق تحقیقات، قرار نیست هیچ دیداری برگزار شود. این اتفاق تلخ که بی‌گمان با واکنش فیفا هم همراه خواهد بود، ممکن است به اتخاذ تصمیمات جدیدی برای فدراسیون فوتبال اندونزی منجر شود. به‌تازگی فیفا موافقت کرد مسابقات جام‌جهانی کمتر از بیست‌سال در اندونزی برگزار شود؛ اما ممکن است باتوجه‌به این فاجعه، فیفا تصمیماتی جدید درباره میزبانی این مسابقات بگیرد. این ازدحام از مرگ‌بارترین رویداد‌های تلفات جمعی در یک بازی فوتبال در تاریخ این کشور بوده است؛ ولی خشونت در مسابقات فوتبال در اندونزی رایج است و به‌همین دلیل ورزشگاه‌ها بیشتر فقط به هواداران تیم میزبان اجازه حضور تماشاگر را می‌دهند.

واکنش رئیس فیفا و ای‌اف‌سی به فاجعه اندونزی‌

در‌این‌باره جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، گفت: دنیای فوتبال به‌دنبال حوادث تلخی که در پایان بازی آرما‌اف‌سی و پرسبایا‌سورابایا در ورزشگاه کانجوروهان در اندونزی رخ داد، در شوک به سر می‌برد. وی افزود: این یک روز سیاه برای همه فوتبال‌دوستان و یک تراژدی فراتر از درک است. من عمیق‌ترین تسلیت خود را به خانواده‌ها و دوستان قربانیانی که در‌پی این حادثه تلخ جان خود را از دست دادند، ابراز می‌کنم. علاوه‌بر رئیس فیفا، شیخ سلمان که به‌تازگی و به‌مدت چهار سال دیگر به‌عنوان ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزیده شده است، در واکنش به این اتفاق تلخ گفت: واقعا از شنیدن چنین اخبار دردناکی از فوتبال اندونزی احساس اندوه و حزن می‌کنم. به‌عنوان عضوی از کنفدراسیون فوتبال آسیا این حادثه دردناک را به دوستانم در فوتبال اندونزی و خانواده قربانیان تسلیت می‌گویم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->