عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو
سرخط خبرها

شهردار مشهد مقدس: پروژه‌های پیشران توسعه شهر مشهد بر اساس نیاز مردم طراحی می‌شود

  • کد خبر: ۱۲۸۱۰۴
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴
شهردار مشهد مقدس: پروژه‌های پیشران توسعه شهر مشهد بر اساس نیاز مردم طراحی می‌شود
شهردار مشهد گفت: پروژه‌های پیشران توسعه فقط مخصوص قسمت‌های برخوردار شهر نیست، بلکه پروژه‌ها در تمام قسمت‌های شهر باید بر اساس نیاز‌های مردم طراحی شود.

گروه مشهد | شهرآرانیوز، سید عبدالله ارجائی در آیین افتتاح دوربرگردان شهید میرزایی بین پل رسالت و میدان امام حسین (ع) اظهار کرد: برخی اقدامات چند تیر و چند نشان است و وقتی آغاز می‌شود چند هدف را با آن نشانه می‌گیریم. در ابتدای دوره ششم، شورای شهر شیب خدمت به سمت حاشیه شهر را در مورد تاکید خود قرار داده و شهرداری مشهد راهبرد شورای شهر را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: امروز یکی از مناطق هدف ما منطقه ۳ بود. بیش از ۳ تا ۴ برابر اعتبار عمرانی در این منطقه در سال جاری در نظر گرفته شده است. یکی از راهبرد‌های دوره ششم تعریف پروژه بر اساس گره‌گشایی کار‌های مردم است. مسائلی که از دل مردم بیرون می‌آید و این مردم هستند که پیشنهاد پروژه می‌دهند. کسانی که در این محدوده زندگی می‌کنند پیشنهاد دهنده این پروژه بودند.

شهردار مشهد یادآور شد: پلیس راهور چندین مرتبه تذکر داده بود که در این منطقه تصادقات جرحی و فوتی زیادی رخ می‌دهد. حدود ۲ تا سه ماه گذشته در همین محدوده یک تصادف میان وسیله نقلیه و موتور سه چرخه رخ داده که یکی دو نفر بر اثر آن فوت می‌کنند، اتفاق پرتکراری که به دلیل تداخل در این منطقه رخ می‌دهد.

ارجائی گفت: پروژه‌های پیشران توسعه فقط مخصوص قسمت‌های برخوردار شهر نیست، بلکه پروژه‌ها در تمام قسمت‌های شهر باید بر اساس نیاز‌های مردم طراحی شود. کار کردن در نقاطی که معارض ندارد بسیار ساده است. در حال حاضر بهتر است که اولویت را به مشکل روز مردم اختصاص دهیم. یکی از اهدافی که این پروژه دنبال می‌کند حل مشکل امروز مردم است. مردم امروز برای عبور از این منطقه و دور زدن دچار مشکل هستند. ترافیک در این منطقه حجیم بود. سرمایه مادی و معنوی مردم در ترافیم حجیم این منطقه تلف می‌شد، از همین رو پروژه باید منطبق بر نیاز مردم طراحی شود.

وی با اشاره به اینکه سه دسته پروژه مقیاس محله، مقایس منطقه و مقیاس شهر در دوره ششم مدیریت شهری خواهیم داش، افزود: پروژه‌های مقیاس محله تعریفش مشخص است و زیر ۱۰ میلیارد تومان اعتبار دارد. پروژه نیز در دسته دوم قرار دارد. پروژه‌های در مقیاس شهر نیز به استحضار مردم خواهد رسید. برخی از کلان‌پروژه‌ها با تایید اعضای شورای شهر مانند پروژه ساماندهی زمین ارتش انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: سیاست اجرایی ما در سال نخست تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بود. معتقد بودیم اگر زمان اجرای پروژه طولانی شود و کارگاه ادامه پیدا کند، آسیب‌های زیادی خواهد داشت. این آسیب‌ها می‌تواند هزینه‌های زیادی در بر داشته باشد. وقتی مبلغ اعتباری ثابت است و تعداد زیادی پروژه تعریف می‌شود به هر پروژه سهم کمتری خواهد رسید، لذا کارگران فعال در آن پروژه بیکار خواهند شد و کار با تاخیر انجام می‌شود. وقتی زمان اجرای پروژه طولانی می‌شود مردم اذیت خواهند شد.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: لذا یکی از سیاست‌های ما این بود که پروژه‌های نیمه تمام را به سرعت تمام کنیم و همان منابعی که در اختیار داریم به همان پروژه‌ها اختصاص دهیم. تا حد زیادی پروژه‌های که دارای مطالعه خوبی بود و در اولویت قرار داشت را به اتمام رساندیم و تعداد دیگری از پروژه‌ها تا اواخر سال جاری و اواسط سال آینده به اتمام خواهد رسید.

ارجائی عنوان کرد: آن چیزی که از ابتدای سال جاری آغاز شده پروژه‌های دوره ششم مدیریت شهری است، همانند بازگشایی اراضی پادگان ارتش و ساماندهی آن‌ها و پارک جهان‌شهر که اعتبار ابتدایی آن ۱۰۰ میلیارد تومان بود. بلوار بصیرت که فاز یک آن که بازگشایی بود انجام شد. پروژه برج حنوب که بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان ارزش داشت نیز کلنگ‌زنی آن آغاز شد.

وی گفت: در آینده نزدیک در همین منطقه پروژه عمرانی دیگری خواهیم داشت که امیدوارم کمتر از یکی دو ماه آینده بتوانیم تعریض پل ده‌رود را نیز داشته باشیم. امیدوارم زحمتی که در حوزه طراحی، مشاوره و اجرا می‌کشند در مجموع مورد رضایت امام رضا (ع) و مردم واقع شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->