معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل و نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد
سرخط خبرها

نطق پیش از دستور رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر مشهد مقدس: اینجا جمهوری اسلامی ایران است نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر

  • کد خبر: ۱۲۸۱۱۷
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵
نطق پیش از دستور رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر مشهد مقدس: اینجا جمهوری اسلامی ایران است نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر
هاشم دائمی، رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ناطق پیش از دستور پنجاه و سومین جلسه علنی شورای شهر بود.

به گزارش شهرآرانیوز، هاشم دائمی ناطق پیش از دستور پنجاه و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بود؛ متن نطق به شرح ذیل است:

به نام خدا

روایت این روز‌های ایران اسلامی عزیز روایت یک مظلوم مقتدر است...

مظلومیتی به درازای تاریخ و اقتداری به تاریخ انقلاب اسلامی که ۴۳ از آن می‌گذرد

دشمنی که نمی‌تواند و عاجز است در جنگ رو در رو به مصاف بیاید و ریشه‌ها را بخشکاند و دل‌ها را دگرگون کند، راهی برایش نمانده که حتی به اندازه چند روز با اشوبگری از سرعت پیشرفت ایران عزیز که حقیقتا با روی کار آمدن جریان انقلابی و گفتمان آن چندین برابر گشته است، بکاهد.

گلایه از دشمن محلی از اعراب ندارد، چون دشمن است و کارش دشمنی! آنجا محل گلایه است که بعضی از عناصر داخلی و دوستان دیروز که شاید با مرز بندی حق و باطل دیگر نشود نام دوست را بر آنان نهاد، با گرفتار شدن در جنگ روایت‌هایی که دشمن آن را طرح ریزی کرده بود، با تحلیل‌های عجولانه و دلسوزی‌های نابجا و نقل روایت خلخال گرفتن از پای زن یهودی و واکنش امیر مومنان (ع) که هیچ ارتباطی مفهوما ومنطوقا به این حادثه نداشت، در ایجاد احساسات کور در مردم به یاری دشمن آمدند و باشد که خدا فرصت توبه و بازگشت به آنان عطا کند والا شراکت در هتک حرمت نظام اسلامی و شهادت یاران صدیق و اخلال در نظم عمومی و بیش از همه همراهی با خواست دشمن قطعا عاقبتی خوبی نخواهد داشت و قطعا حسابی سخت در انتظارشان هست!

اما در این میان توجه به مقابله با هر اقدامی که حتی کوچکترین کمکی به این فتنه انگیزی موجود کند چه در فضای حقیقی و در فضای مجازی باید در اولویت قرار گیرد

مطلع شدیم که یک از وکلای دبیرخانه شهر ترمیمی که در اقدامی ناپسند و عوام فریبانه و مخالف با اصول گفتمان انقلاب اسلامی اعلام کرده است که شهر ترمیمی وکالت اغتشاش گران حاضر در حادثه اخیر را می‌پذیرد!

این ترمیم است یا تخریب...

چه کسی وکالت احقاق خون به ناحق ریخته شهید رسول دوست محمدی را به عهده خواهد گرفت؟

کدام اولویت است؟

جلاد یا شهید!

عدم رعایت این اولویت‌ها چه پیامی به همراه دارد و چشم پوشی بر حق شهید مظلوم و خانواده معظمش و فرزندان مکرمش چه چیز‌هایی را در ذهن تداعی می‌کند؟

جناب شهردار محترم مشهد آیا وقت آن نرسیده که مدیریت شهری در دوره حاکمیت گفتمان انقلاب بر آن از این عناصری که در هر فرصتی باور‌های غلط و انحرافی خودشان را فریاد می‌زنند، پاک شود و نیرو‌های انقلابی جایگزین آن شوند؟!

وقت آن نرسیده که شهر ترمیمی به موطن حقیقی خودش و متناسب با علت وجودی‌اش که اداره کل حقوقی شهرداری است، برگردد تا شاهد این اتفاقات تلخ در این روز‌های پر حادثه نباشیم؟!

یادمان نرود که در فتنه اخیر خیلی از مدعیان مطالبه‌گری که به ظاهر نشان می‌دادند که دلسوز کشور و شهر ما هستند، دستشان رو شد، زیرا در ساعات اولیه حادثه‌ای که رخ داد برای سرکار خانم مهسا امینی دقیقا آنچه را انجام دادن، بیان کردن، نوشتن و بازتاب دادن که تیتر اول رسانه‌های معاند بود!

دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را!

یادمان نرود که مشکل دشمن با حجاب نیست بلکه با قانون حجاب است و با هر فریضه دینی که تبدیل به قانون گردد؛ و رسالت انقلاب اسلامی آوردن فرائض اجتماعی دینی در عرصه قانون‌گذاری است و عقب‌نشینی از این رسالت موجب می‌شود که از انقلاب اسلامی جز صورتی باقی نماند.

یادمان نرود که انفعال مسئولان در خدمت‌رسانی و گره‌گشایی از کار مردم در کنار تحریک رسانه‌ای دشمن زمینه فعالیت‌های سخت و خشن بعضی از متاثرین از مردم را در کف میدان رقم میزند!

یادمان نرود وظیفه ما ایجاد رضایتمندی در مردم است، همین رفت و آمد‌های بی‌شمار یک شهروند برای حل مسأله‌ای که زندگی‌اش به آن گره خورده و اگر به‌هنگام حل نشود، زندگی‌اش را به مخاطره می‌کشد، یکی از مهمترین عوامل نارضایتی خواهد بود که در فتنه‌های می‌تواند به عنوان یک پیشران به عمق حادثه بیافزاید.

یادمان نرود بیش از آن که به فکر خود و زندگی و آینده‌مان باشیم سرطان قدرت طلبی نفس ایمان را بگیرد باید همچون شهید دوست محمدی جان مان را برای مردمان فدا کنیم نه آنکه مشغولیت‌های شخصی ما را از مردمی که، ولی نعمت ما هستند، غافل کنند.

اگر برای مردم مردیم بدانید مردم برای ما می‌میرند و این را دشمن بداند که خواب تجزیه ایران هیچ وقت تعبیر نخواهد شد و این آرزو را همچون آرزو‌هایی که دیگر دشمنان این ملت داشتن به کور خواهید بود.

این را بدانند که الان صدای ما را از ایران اسلامی می‌شنوید و اینجا جمهوری اسلامی ایران است نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر بدانید جمهوری اسلامی برای ما حرم است و ما را مدافعان حرم آفریدند.

در آخر از طرف شورای اسلامی شهر مشهد از همه نیرو‌های های جان بر کف انتظامی، بسیج مردمی و هم‌چنین سپاه پاسداران که در بیرون مرز‌های به تادیب دشمنان پرداخت و اقتدار انقلاب اسلامی را به رخ همگان کشید، تشکر میکنم.

والسلام علیکم و رحمه‌الله

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->