کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی سازمان ملل: پاک‌سازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجرنشده احتمالاً ۱۴ سال طول بکشد اعلام آمادگی روسیه برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران انسیه خزعلی: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است رئیس جمهور چین برقراری صلح جهانی را مسئولیت واشنگتن و پکن دانست رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشور‌های آفریقایی هستیم پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا موافقت کرد آیت‌الله علم‌الهدی: بازگرداندن عناصر ناپاک خارجی به معنای جذب نیست | میدان‌داری مردم و دولت، پیش‌نیاز تحول فرهنگی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: اجرای طرح نور ماموریت قانونی فراجا است رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی| ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند
سرخط خبرها

یک مقام آمریکایی امکان دخالت مجدد نظامی واشنگتن در افغانستان را رد کرد

  • کد خبر: ۱۲۸۳۸۷
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
یک مقام آمریکایی امکان دخالت مجدد نظامی واشنگتن در افغانستان را رد کرد
کاردار سفارت آمریکا در افغانستان در گفت‌وگویی تاکید کرد که هیچ شانسی وجود ندارد که ایالات متحده مجددا در افغانستان دخالت نظامی کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «کرن دیکر»، کاردار سفارت آمریکا در افغانستان که در قطر فعالیت دارد، گفت که امکان دخالت مجدد نظامی ایالات متحده در افغانستان وجود ندارد.

وی شب گذشته (چهارشنبه، ۱۳ مهر) در یک گفت‌وگوی مجازی با خبرنگاران، پاسخ دادن به این پرسش که آیا ممکن است آمریکا دوباره در افغانستان مداخله نظامی کند را دشوار خواند؛ اما گفت که کشورش علاقه‌مند گفت‌وگو است.

دیکر تأکید کرد که هیچ شانسی وجود ندارد که ایالات متحده مجددا در افغانستان دخالت نظامی کند.

کاردار سفارت آمریکا افزود که این کشور از تمام تلاش‌های دیپلماتیک و سیاسی خود استفاده خواهد کرد تا طالبان به تعهدات خود مبنی بر احترام به جان انسان‌ها و حقوق بشر عمل کنند.

وی تصریح کرد که باید کاری انجام شود تا طالبان به استانداردهایی پایبند باشند که تقریبا توسط هر کشور در سراسر جهان پذیرفته شده است.

دیکر در بخشی از اظهارات نسبت به وضعیت حقوق بشر در افغانستان ابراز نگرانی کرد و گفت که این موضوع از منافع امنیتی آمریکا جدایی‌ناپذیر است.

وی حملات اخیر در کابل از جمله انفجار در آموزشگاه کاج را ناجوانمردانه و شرم‌‎آور خواند و گفت که انتظار دارد طالبان به مسئولیت خود برای تأمین امنیت عمل کنند.

در کم‌تر از یک هفته کابل شاهد دو حمله‌ مرگ‌بار بوده است. در حمله به آموزشگاه کاج که صبح روز جمعه (۸ مهر) انجام شد، ۵۶ نفر، عمدتا دانش‌آموزان دختر شهید شدند.

روز گذشته نیز در نتیجه انفجار در یک مسجد در نزدیکی وزارت کشور 4 قربانی گرفت و ۲۵ نفر دیگر زخمی شدند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->