اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
سرخط خبرها

نوید آبادانی برای شهرک «نوید» مشهد

  • کد خبر: ۱۲۸۶۱۱
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱
نوید آبادانی برای شهرک «نوید» مشهد
نماینده مردم مشهد در مجلس، شهردار منطقه‌۲ و جمعی از مسئولان و مدیران شهری پای درد‌دل اهالی این منطقه نشستند.

مرتضی محمدپور | شهرآرانیوز؛ مردمان نجیب و کم‌توقعی که در محلات پیرامونی بولوار توس همچون شهرک نوید، شهرک کشف و محله کشاورز ساکن هستند، همان مشهدی‌های مهمان‌نواز و مهربانی هستند که طبق آمار ستاد استقبال دهه آخر صفر، حدود ۸۰ منزل شخصی را در اختیار زائران پیاده قرار دادند. با‌این‌حال مشکلات زیرساختی در حوزه‌های مختلف شهری، آموزشی و درمانی و صدور تدریجی مجوز‌های لازم برای توسعه شهر در بخش شمالی آن باعث شده است با افزایش جمعیت در این مناطق، اهمیت توسعه زیرساختی و ایجاد امکانات رفاهی در منطقه‌۲ دوچندان شود.

به همین سبب مسجد امیرالمؤمنین (ع) شهرک نوید در توس‌۳۳ میزبان بیست‌و‌چهارمین هفته ملاقات مردمی حجت‌الاسلام پژمان‌فر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، بود که به همراه مدیران شهری و استانی، پاسخگوی مطالبات موردی و خواسته‌های عمومی اهالی این محلات شدند.

امیدوار به نوسازی اتوبوس‌رانی

اگر بخواهید اتوبوس‌های مملو از مسافر این محلات را ببینید، باید دقایق کوتاهی در ایستگاه‌های اتوبوس منتظر باشید. طبق آمار‌های رسمی، محله کشاورز، شهرک نوید و شهرک کشف بیش از ۵۰‌هزار نفر جمعیت دارد، اما تا پیش از این فقط چهار دستگاه اتوبوس در بولوار توس تردد می‌کردند و به‌تازگی شهرداری مشهد هفت دستگاه اتوبوس جدید را به این خط اضافه کرده است. کمبود خطوط اتوبوس موضوعی بود که با واکنش حجت‌الاسلام پژمان‎فر همراه شد و مسئول اتوبوس‌رانی منطقه‌۲ در این جلسه مأموریت یافت تا با توجه به عرض کم معابر ترددی در بولوار توس، موضوع الحاق مینی‌بوس و ون را برای تسهیل حمل‌و‌نقل عمومی در این مناطق تا حصول نتیجه دنبال کند.

وی افزود: خبر خریداری ۸۰ دستگاه میدل‌باس توسط شهرداری مشهد امیدواری‌های زیادی برای حل مشکلات مربوط به حوزه حمل‌و‌نقل عمومی در محلات و پهنه‌هایی حاشیه‌ای شهر مشهد ایجاد کرد. به احتمال زیاد سه دستگاه اتوبوس دیگر هم تا پایان ماه به خطوط منطقه‌۲ افزوده شود.

تشکیل کلاس‌های ۷۰ نفره در مدارس منطقه تبادکان

خانم اصغری هم فعال فرهنگی دغدغه‌مندی است که شبانه‌‎روز پیگیر مشکلات اهالی شهرک کشف، شهرک نوید و محله کشاورز است. او در این هم‌اندیشی صمیمانه با اشاره به کمبود‌های آموزشی این منطقه گفت: این محدوده جغرافیایی حتی یک دبیرستان هم ندارد و پسران و دختران دبیرستانی برای ادامه تحصیل مجبورند به مدارس خارج‌از‌محدوده بروند. دبستان‎ها هم البته دست کمی ندارند و فعالیت مدارس در سه شیفت، با کلاس‌هایی ۵۰ تا ۷۰ نفره مشکلات بی‌شماری را برای اهالی محلات مختلف این منطقه ایجاد کرده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در این زمینه نویدی دلگرم‌کننده برای اهالی شهرک نوید داشت، وقتی به نقل از شهردار منطقه‌۲ از تعامل با اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش و تخصیص اراضی متعدد به امر مدرسه‌سازی در این منطقه خبر داد و گفت: تبادکان بزرگ‌ترین منطقه آموزشی کشور است که ۱۴۵‌هزار دانش‌آموز و ۱۵‌هزار دانش‌آموز اتباع را تحت پوشش قرار می‌دهد. برای حل چالش سرویس مدارس و تأمین امنیت تردد دانش‌آموزان دختر و پسر، انتظار ما این است که آموزش‌و‌پرورش تبادکان ظرف مدت سه ماه آینده برای حل مشکل محدودیت در سرانه فضا‌های آموزشی منطقه برنامه دقیق خود را اعلام کند.

سازمان‌دهی مشاغل مزاحم، روی میز شهردار منطقه

سیدعلی حسین‎پور، شهردار منطقه‌۲، هم خبر‌های خوشی برای اهالی محلات کشف، کشاورز و شهرک نوید داشت و در این دیدار مردمی اظهار کرد: منطقه با وجود اینکه کاربری مسکونی دارد، اما برخی واحد‌های صنعتی و نیمه‌صنعتی هنوز به فعالیت خود ادامه می‌دهند. اصل این موضوع بی‌اشکال است، اما مسئله اصلی از زمانی به وجود می‌آید که ساعات کاری واحد‌های صنعتی با ساعات استراحت ساکنان مناطق دچار اختلاف می‌شود.

بخش شایان‌توجه واحد‌های ضایعاتی و آهن‌فروشی‌ها با وجود مجوز‌دار بودن، باید متعهد به نظام واحد و مشخصی باشند که بر مبنای آن، ساعات کاری مشخصی برای آن‌ها تعریف شده اند. این اصناف در رده مشاغل مزاحم تعریف می‌شوند که باید از بافت مسکونی خارج شوند. در‌این‌باره با ستاد حاشیه شهر به تفاهم امیدوارکننده‌ای رسیده‌ایم تا یک‌بار برای همیشه مشکل حل‌وفصل شود.

امان از سیم‌دزد‌ها

کمبود باکس‌های جمع‌آوری زباله و سرانه فضای سبز از یک‌سو و نبود شعبه بانک و کتابخانه از سوی دیگر اصلی‌ترین گلایه‌های اهالی منطقه بودند که شهردار منطقه برای حل آن‌ها قول مساعد داد، اما به‌طور‌خاص مشکلات امنیتی و وقوع سرقت‌های متعدد، به ویژه در حوزه سیم و کابل‌های مخابراتی باعث شده است قطعی مستمر تلفن مردم را مستأصل کند.

حجت‌الاسلام پژمان‎فر در‌این‌باره تأکید داشت که راه‌حل سرقت کابل‌های هوایی، کاشت کابل در مسیر‌های زمینی نیست و باید مشکل را از اساس حل کرد، اما فیبر نوری به‌عنوان کلید حل این معضل نه در اختیار شهروندان بلکه منوط به تأمین اعتبار از طرف نهاد‌های دولتی و وزارت ارتباطات است و به‌همین‌علت نماینده مردم مشهد از جایگاه رئیس کمیسیون اصل‌۹۰ به این مسئله پاسخ داد.

وی گفت: دوشنبه وزیر ارتباطات به کمیسیون اصل‌۹۰ دعوت شده است و امیدواریم فیبر نوری در شهر‌ها به‌طور کامل اجرا شود. بودجه شایان‌توجهی هم به این مسئله اختصاص یافته است و امیدواریم معضل کابل‌دزدی به همراه سایر مسائل سیستم کابل‌کشی حل شود، اما به‌هرحال نمی‌توان مردم را معطل نگه داشت و علاوه بر تسریع در حل مشکل قطعی‌ها، نباید مشترکانی که خطوط سیم سرقتی دارند وادار به پرداخت حق آبونمان خطوط شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->