پیاز ارزان می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار به مستاجران: مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند دفاع تمام‌قد مقام معظم رهبری از کارگران | حال جامعه کارگری خوب شود حداقل نیمی از مردم کشور حالشان خوب می‌شود ویدئو | دستمزد کارگران تاثیری بر تورم ندارد رهن و اجاره ملک در منطقه شهدای مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | کمبود فایل‌های اجاره (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کدام بانک‌ها در ارائه تسهیلات نهضت ملی مسکن عملکردشان منفی بوده است؟ شرایط دریافت لاستیک دولتی رایگان خودرو چیست؟ + مدارک و لینک ثبت‌نام حباب و قیمت سکه بیشتر شد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها مالیات عجیب طلافروشان خبرساز شد | طلافروشان ماهانه ۸۰۰ هزار تومان مالیات دادند گره‌های باز نشده مسکن مهر | ۱۲۰ هزار واحد باقی مانده است تمامی ظرفیت قطار‌های فوق العاده مشهد در دقایق اول تکمیل شد برنج ایرانی ارزان شد خبر خوش برای کارگران؛ پیشنهاد پنج‌ساله‌شدن سقف قرارداد‌های موقت به دولت رفت آغاز فروش بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد از امروز سه شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) مهم‌ترین بازیگران افزایش تورم کدامند؟ بورس جذاب شد | نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه رفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) هر متر مسکن ملی ۱۰ میلیون تومان آب می‌خورد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قدرت چانه‌زنی بهترین شیوه برای تعیین دستمزد و حقوق کارگران است | امنیت شغلی کارگر در کشور چقدر است؟ علت افزایش بیکاری در بین افراد تحصیلکرده چیست؟ خبر جدید برای جاماندگان سهام عدالت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) | سکه امامی به کانال ۴۱ میلیونی صعود کرد
سرخط خبرها

درباره مراحل ارسال مرسوله‌های پستی از مبدا تا مقصد

  • کد خبر: ۱۲۸۶۸۸
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
  • ۱
درباره مراحل ارسال مرسوله‌های پستی از مبدا تا مقصد
این روز‌ها پست بیشتر برای ارسال کالا در زمان‌هایی کاربرد دارد که فرستنده می‌خواهد مرسوله‌اش مطمئن و در زمانی مشخص به مقصد برسد. البته هر چیزی را هم نمی‌شود پست کرد، مانند مایعات که جزو اقلام ممنوع هستند و کالا‌های بیشتر از سی کیلوگرم؛ اما اگر مرسوله‌تان این دو ویژگی را ندارد، می‌توانید سراغ یک دفتر پستی بروید.

سمیرا شاهیان | شهرآرانیوز؛ پاکت نامه، تمبر و صندوق پست، آشناترین تصاویری هستند که از پست در گذشته وجود داشت؛ البته این روش پستی منسوخ نشده و هنوز در مواردی کارراه‌انداز است. پست عادی با همان شیوه گذشته هنوز نامه و مطبوعات را تا سقف دو کیلوگرم جابه‌جا می‌کند. مراحل پستی این مرسوله‌ها جایی ثبت نمی‌شود و رسیدن آن به گیرنده زمان‌بر است. با این همه، رونق این روش کم شده است.

این روز‌ها پست بیشتر برای ارسال کالا در زمان‌هایی کاربرد دارد که فرستنده می‌خواهد مرسوله‌اش مطمئن و در زمانی مشخص به مقصد برسد. البته هر چیزی را هم نمی‌شود پست کرد، مانند مایعات که جزو اقلام ممنوع هستند و کالا‌های بیشتر از سی کیلوگرم؛ اما اگر مرسوله‌تان این دو ویژگی را ندارد، می‌توانید سراغ یک دفتر پستی بروید.

در آنجا مسئول پست اطلاعاتی مانند نام، نام‌خانوادگی، نشانی، کدپستی و شماره تماس فرستنده و گیرنده را در سامانه ثبت و کار‌های آن را پیگیری می‌کند. همچنین اگر مرسوله شما قیمتی یا شکستنی باشد، باید مسئول پست را مطلع کنید. در این موارد بسته‌تان بیمه و علامت‌دار می‌شود تا هنگام حمل و توزیع خسارت نبیند. بعد هزینه مرسوله‌تان باتوجه‌به وزن و روش پستی آن محاسبه می‌شود.

پست سفارشی و پیشتاز دو گزینه‌ای است که برای ارسال دارید. از پست پیشتاز در مواقعی می‌توانید استفاده کنید که می‌خواهید بسته‌تان زودتر برسد. در پایان، مسئول پست رسیدی تحویلتان می‌دهد و کد رهگیری مرسوله به شماره موبایلی که داده‌اید، فرستاده می‌شود. با این کد از طریق پورتال ملی شرکت پست می‌توانید موقعیت مرسوله‌تان را ردیابی کنید.

--- مراجعه به دفتر پستی
--- ارائه اطلاعات فرستنده و گیرنده و ثبت آن‌ها در سامانه با کمک مسئول پست
--- ارائه مشخصات مرسوله پستی
--- محاسبه و پرداخت هزینه مرسوله پستی
--- دریافت کد رهگیری

شیوه پیگیری مرسوله پستی

--- ابتدا به نشانی الکترونیکی اداره پست post.ir مراجعه کنید. پس از ورود به وبگاه، از دو راه می‌توانید مراحل مرسوله پستی خود را پیگیری کنید.
--- در نخستین روش لازم است که کد پیگیری مرسوله خود را در قسمت مشخص‌شده در وبگاه وارد و روی گزینه جست‌وجو کلیک کنید.
--- در دومین روش شما می‌توانید به سامانه رهگیری مرسولات پستی شرکت ملی پست وارد شوید. برای این کار روی گزینه «رهگیری مرسوله» کلیک کنید.
--- وقتی به وبگاه رهگیری مرسولات پستی وارد شدید، می‌توانید کد مرسوله خود را در قسمت مشخص‌شده وارد و سپس روی گزینه زردرنگ کلیک کنید تا مراحل پیگیری مرسوله پستی شما انجام شود.
--- مرسولات سازمانی مانند گواهی‌نامه، کارت خودرو، کارت نظام وظیفه، اسناد موتورسیکلت و... ازجمله مرسولاتی هستند که باید از طریق سامانه رهگیری مرسولات سازمانی ناجا رهگیری شوند.

سامانه رهگیری مرسوله‌های سازمانی

--- مرسولات سازمانی که پیش‌تر به آن اشاره شد، اسناد مهمی هستند که باید در زمانی مشخص به دست گیرنده برسند. حتما برای افراد زیادی پیش آمده است که منتظر مرسوله سازمانی خود باشند، اما ندانند که چگونه از آخرین وضعیت صادرشدن مرسوله سازمانی خود آگاه شوند.
--- سامانه رهگیری مرسولات سازمانی به نشانی اینترنتی najatracking.post.ir با هدف ارائه خدمات به افرادی که منتظر دریافت مرسوله‌های سازمانی خود هستند، روی کار آمده است و دراین‌راستا خدماتی به افراد ارائه می‌کند. خدماتی که در وبگاه پیگیری مرسولات سازمانی ارائه می‌شود، به رهگیری مرسوله‌های سازمانی فرستاده‌شده از سوی سازمان‌های مختلف مربوط است.
--- برای رهگیری هر یک از مرسولات سازمانی لازم است افراد، اطلاعات مشخصی را بر اساس نوع مرسوله انتخابی خود در این سامانه وارد کنند.

چند روش معمول ارسال بسته‌ها

ارسال با پیک موتوری
معمولا در داخل شهر فعالیت می‌کنند و کالا را در کوتاه‌ترین زمان به مقصد می‌رسانند.
ارسال با باربری اتوبوسی و کامیونی
اجناس سنگین مانند مبلمان را با کامیون جابه‌جا می‌کنند.
ارسال با باربری هوایی
ارسال بار هوایی یا همان فریت بار در کوتاه‌ترین زمان، مشکل کسانی را که قصد ارسال کالا‌های خود به آن سوی دنیا را دارند، حل کرده است. استفاده از خدمات فریت بار به شما امکان می‌دهد که وسایل و بار اضافی‌تان را در هر حجم و وزنی، با بسته‌بندی ایمن و استاندارد و در زمان مناسب و تعیین‌شده به کشور مقصد بفرستید و ایمن و قانونی در کشور مقصد تحویل بگیرید. این روش برای کسانی که قصد مهاجرت یا ادامه تحصیل در سایر کشور‌های دنیا را دارند، کاربردی است.

روش‌های ارسال مرسوله در شرکت پست

--- پست عادی
--- پست سفارشی
--- پست پیشتاز
--- پست ویژه

عوامل مؤثر در هزینه مرسوله پستی

برای محاسبه هزینه ارسال مرسوله پستی، باید به مقرراتی که برای دریافت هزینه از مشتریان بابت جا‌به‌جایی بسته‌های پستی تصویب شده است، توجه کرد.
وزن مرسوله
وزن مرسوله پستی در تعیین مبلغ آن اثرگذار است.
ارزش مرسوله
ممکن است شما درخواست جا‌به‌جایی بسته‌ای کوچک، اما ارزشمند را داشته باشید. به همین دلیل، ارزش مرسوله، در تعیین هزینه ارسال مرسوله اثرگذار خواهد بود.
نشانی گیرنده مرسوله
هزینه ارسال مرسوله پستی باتوجه‌به اینکه جا‌به‌جایی داخل استان یا خارج از استان باشد و همچنین نزدیکی نشانی مقصد به استان محل سکونت فرستنده بسته، متفاوت است.
روش‌های ارسال مرسوله
بسته به اینکه مرسوله با هواپیما، اتوبوس، کامیون یا موتور جا‌به‌جا شود، هزینه ارسال آن متفاوت است.

مدت ارسال مرسوله از طریق پست پیشتاز

۱۲ ساعت
به‌طور معمول زمان تحویل مرسوله‌ای که با پست پیشتاز فرستاده شده و درون‌شهری است، ۱۲ساعت است.
۲۴ تا ۴۸ ساعت
مرسوله‌های برون‌شهری ۲۴ تا ۴۸ساعت زمان می‌برد تا به دست صاحبانشان برسند.
۷۲ ساعت
برای مرسوله‌های خارجی این زمان ۷۲ساعت است که البته فقط روز‌های کاری محاسبه می‌شوند و در روز‌های تعطیل ارسال انجام نمی‌شود.

کدپستی

ننوشتن کدپستی مبدأ یا مقصد در زمان جریمه دارد.

تعرفه پستی در سال ۱۴۰۱

براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفه ارسال مرسوله پستی در سال ۱۴۰۱ برای خدمات پایه پستی، عادی و سفارشی، برای افراد عادی ۲۰ درصد و برای اشخاص حقوقی و دولتی ۵۰ درصد افزایش یافته است. همچنین افزایش هزینه خدمات غیرپایه ویژه و پیشتاز نیز ۴۰درصد افزایش داشته است.

آیا می‌توانیم شماره تلفن پستچی محل اقامتمان را داشته باشیم؟

گیرنده مرسوله می‌تواند درتماس با اداره پست محل اقامت خود، شماره تلفن همراه پستچی را دریافت کند.

درباره محاسبه هزینه‌های پستی

--- هزینه پستی تیپاکس براساس وزن مرسوله، شهر مبدأ و شهر مقصد محاسبه می‌شود.
--- با وارد‌کردن نوع ارسال، مبدأ، مقصد، وزن و ارزش کالا در وبگاه چاپار می‌توان برآوردی از هزینه مرسوله پستی به‌دست آورد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ن
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
0
0
اطلاعات داده شده خیلی اشتباه داره
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->