لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس توصیه عجیب دانشمندان: به جای گوشت دام‌، گوشت مار بخورید! چند بازی رقابتی به لینکدین اضافه می‌شود دسترسی به تلگرام و اینستاگرام راحت‌تر می‌شود سامسونگ گلکسی واچ ۷ را در سه نسخه و با تراشه کارآمدتر عرضه می‌کند با تحویل سال، ساعت گوشی خود را چگونه تنظیم کنیم؟ + فیلم جزئیاتی درباره گوشی تاشو آیفون + تاریخ عرضه ۱۰ بازی برتر دونفره یا گروهی موبایل (اندروید و IOS) | آنلاین و آفلاین اندروید ۱۵ می‌تواند گوشی‌های اندرویدی خاموش را ردیابی کند ربات مجهز به ChatGPT می‌تواند حین گفتگو برای کارهای خود دلیل بیاورد + ویدئو هوش مصنوعی DeepMind گوگل می‌تواند نحوه انجام وظایف در بازی‌های ویدئویی را یاد بگیرد ویژگی «ارسال فایل» به زودی به دایرکت اینستاگرام اضافه می‌شود تصویب لایحه فیلترکردن تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا اسپاتیفای سرویس پخش موزیک ویدئو راه‌اندازی کرد تقلید پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا از سبک سخنرانی دونالد ترامپ + ویدئو اپل دانلود مستقیم اپلیکیشن‌های آیفون از وب‌سایت‌ها را ممکن می‌کند ۱۰ بازی برتر پلتفرمر موبایل (اندروید و IOS) + دانلود بسته‌های تخفیفی همراه اول و ایرانسل ویژه ماه مبارک رمضان (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پدیده خورشیدگرفتگی ۵ دی ماه +تصاویر و ویدئو

  • کد خبر: ۱۲۹۳۰
  • ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱
پدیده خورشیدگرفتگی ۵ دی ماه +تصاویر و ویدئو
امروز، ۵ شنبه، ۵ دی ماه وقوع پدیده خورشید گرفتگی در مشهد قابل مشاهده است که این پدیده از ساعت ۶و۱۳ دقیقه تا ساعت هشت و ۲۹دقیقه ادامه دارد. امروز خورشید در ساعت ۶و۴۱ دقیقه (هنگام طلوع خورشید به افق مشهد) به صورت گرفته طلوع کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، در تهران، ماه حداکثر ۶۱ درصد از قرص خورشید را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌پوشاند که زمان طلوع آفتاب ساعت ۷:۱۲ است و گرفتگی در ساعت ۸:۲۳ دقیقه پایان می‌یابد.

خورشید گرفتگی در مناطق جنوب ایران نسبت به دیگر نقاط کشور طولانی‌تر است و حداکثر گرفتگی با پوشیدگی ۸۶ درصد است که در جزایر خلیج فارس رخ می‌دهد.

خورشیدگرفتگی حلقوی چیست؟

در خورشیدگرفتگی حلقوی، ماه کل سطح خورشید را نمی‌پوشاند و لبه نازکی از خورشید، اطراف ماه دیده می‌شود.

در خورشیدگرفتگی حلقوی، آسمان به‌طور کامل تاریک نمی‌شود و این پدیده یکی از زیباترین پدیده‌های نجومی است که به آن حلقه آتش می‌گویند.

خورشید گرفتگی حلقوی ۵ دی ماه ۱۳۹۸ از ساعت ۰۲:۲۹ به وقت جهانی از شرق شبه جزیره عربستان آغاز می‌شود و ایران در منطقه‌ای از نیم سایه قرار دارد که خورشید به صورت گرفته طلوع کرده و منظره‌ای زیبا را در افق جنوب شرقی کشور رقم خواهد زد.
 
بهترین مکان برای مشاهده خورشیدگرفتگی حلقوی در ایران
 
این رخداد با کسوف جزئی در ساعت ۵:۵۹ به وقت ایران آغاز می‌شود و گرفت کلی در ساعت ۷:۰۴ خواهد بود، در میان همه مناطق جنوبی ایران جزیره کیش با ۸۵.۱۴ درصد گرفت خورشید، بهترین مکان برای رصد کسوف جزئی است. این خورشید گرفتگی در تمام پهنه ایران قبل از طلوع خورشید آغاز و خورشید به صورت گرفته طلوع خواهد کرد.

توجه به این نکته لازم است که مشاهده خورشیدگرفتگی بدون استفاده از ابزار و صافی‌های مناسب به بینایی آسیب می‌رساند.

تصاویری به رصد خورشیدگرفتگی امروز در فرهنگسرای «علوم و نجوم» با حضور شهروندان مشهدی را در زیر ببنید: 

 
تصاویر بیشتری از این خورشیدگرفتگی در مشهد را می‌توانید ببینید:
 
 
ویدئویی کوتاه از پدیده خورشیدگرفتگی امروز صبح در شهر تهران را در زیر ببینید:
 
تعداد بازدید : 2038
 
 
خورشیدگرفتگی امروز در بندرعباس را دراینجا ببینید:
تعداد بازدید : 1509
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->