مسئولان، کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند لاوروف: هیچ تفاوتی میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر روسیه و چین وجود ندارد ابراز نگرانی رییس سیا از مشارکت ایران و روسیه حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه رئیس‌جمهور: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند آغاز به کار نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود آکسیوس: آمریکا ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کرد شهادت ۲۲ فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب غزه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تغییر برنامه رئیس سیا برای سفر به اسرائیل پایان مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان زمینه‌های توسعه روابط بین ایران و تونس را بررسی کرد نگرانی نتانیاهو از احتمال صدور حکم بازداشت مقامات صهیونیستی در دادگاه بین المللی کیفری حمله موشکی به مواضع نظامیان صهیونیست در جولان اشغالی هلاکت سه نظامی صهیونیست در حمله مقاومت به کرم ابوسالم جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی رسانه عبری: مذاکرات آتش بس در آستانه شکست قرار دارد درگیری لفظی در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی سردار غیاثی: امنیت و اقتدار امروز ما از نعمت ولایت است حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت» (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
سرخط خبرها

صادرات گاز به اروپا توسط چین متوقف شد

  • کد خبر: ۱۳۰۰۳۰
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵
صادرات گاز به اروپا توسط چین متوقف شد
منابع خبری اعلام کردند که چین برای تأمین نیازهای داخلی خود در فصل زمستان، صادرات گاز به اروپا و برخی کشورهای آسیایی را متوقف کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، خبرگزاری بلومبرگ به نقل از برخی منابع گزارش داد که مقامات چینی از فروش مجدد گاز طبیعی مایع توسط شرکت‌های بزرگ دولتی در این کشور به خریداران در اروپا و چند کشور آسیایی جلوگیری کردند.

بر اساس گزارش این خبرگزاری آمریکایی، هدف چین از این اقدام تضمین رفع نیازهای داخلی خود برای فصل زمستان اعلام شده است. کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی به عنوان نهاد اصلی اقتصادی چین، به شرکت‌های «پتروچاینا» PetroChina، «ساینوپک» Sinopec و شرکت تولیدکننده نفت و گاز فراساحلی CNOOC دستور داده است که محموله‌های گاز مایع خود را برای استفاده داخلی در زمستان ذخیره کنند. چنین اقداماتی از سوی پکن می‌تواند منجر به کاهش عرضه گاز طبیعی مایع به اروپا و تشدید بحران انرژی در کشورهای اروپایی در صورت سرد بودن زمستان آینده شود.‌

در ادامه گزارش بلومبرگ آمده است: چین قراردادهای بزرگی برای خرید گاز طبیعی مایع از صادرکنندگانی مانند آمریکا دارد و امسال تجار چینی به دلیل کاهش تقاضای داخلی، بخشی از این منابع را به اروپا منتقل کردند.

این در حالی است که برخی منابع دیگر گزارش دادند که جذابیت عرضه گاز از چین برای خریداران اروپایی به علت دلایل فنی و هزینه‌های بالای حمل و نقل از چین کاهش یافته است.

گفتنی است که پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه سال جاری، کشورهای اروپایی و ایالات متحده چندین بسته تحریمی را علیه مسکو اعمال کردند. غرب همچنین به مخالفت کامل با واردات منابع انرژی روسیه روی آورد که باعث تورم بی سابقه و افزایش قیمت سوخت در این قاره شد.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->