پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

قول ساخت ۲ هزار واحد مسکونی در حاشیه شهر مشهد + فیلم

  • کد خبر: ۱۳۰۶۷
  • ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
قول ساخت ۲ هزار واحد مسکونی در حاشیه شهر مشهد + فیلم
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اعلام اینکه از ۱۰ هزار واحد مسکونی محرومین، ساخت ۸ هزار مسکن محرومین برای روستا‌های شهرستان‌های خراسان رضوی است، از ساخت ۲ هزار واحد برای حاشیه شهر مشهد خبر داد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدباقر نوبخت ظهر امروز در حاشیه بهره‌برداری از مسکن‌های آماده تحویل به خانواده‌های خسارت دیده ناشی از سیل، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساخت مسکن برای افراد کم درآمد یکی از برنامه‌های دولت در سطح روستا‌ها است که امروز با توافق به عمل آمده با استاندار خراسان رضوی و بنیاد مسکن کشور، ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن محرومین از روستای سیف آباد بردسکن آغاز شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اعلام اینکه از ۱۰ هزار واحد مسکونی محرومین ساخت ۸ هزار مسکن محرومین برای روستا‌های شهرستان‌های خراسان رضوی است، از ساخت ۲ هزار واحد برای حاشیه شهر مشهد خبر داد.

وی گفت: هدیه سفر امروز دولت به خراسان رضوی این اقدام مهم برای محرومین و قشر آسیب پذیر در سطح استان است.

نوبخت خاطر نشان کرد: همه این واحد‌های مسکن محرومین تا دی ماه سال آینده ظرف یکسال ساخته و تحویل افراد می‌شود.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: همه پرداختی‌های جاری ما برای این است که کار‌های عمرانی نیز انجام دهیم، در ۹ ماهه اول سال بالغ بر ۳۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی پرداخت شده است.

وی با اعلام اینکه در پایان هر هفته وزرای دولت به استان‌ها و شهرستان‌ها سفر دارند، افزود: با سفر وزرا به شهرستان‌ها از تخصیص همین اعتبارات طرح‌های مختلفی به بهره برداری می‌رسد.

نوبخت یادآور شد: ظرف یکی دوماه آینده چند آزادراه و بزرگراه افتتاح می‌شود و در ماه قبل نیز راه آهن میانه به بستان آباد با ۱۳۲ کیلومتر دوخطه افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با افتتاح خط راه آهن میانه به بستان آباد چهار استان به شبکه ریلی کشور وصل شد که در تلاش هستیم بیرجند را هم به شبکه نیز وصل کنیم و یک خط راه آهن هم از بندر اقیانوسیه در چابهار به سمت زاهدان در حدود ۵۲۰ کیلومتر در حال احداث است که تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: بودجه سال ۹۹ بالغ بر ۷۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شد چراکه بتوانیم یک هزار و ۲۲۴ کیلومتر راه آهن جدید مورد بهره برداری قرار دهیم و به خطوط ریلی قبلی در کشور اضافه کنیم.

نوبخت با بیان اینکه خطوط ریلی کشور ۱۰ هزار کیلومتر بوده است، افزود: یک هزار و ۲۲۴ کیلومتر برای سال آینده اجرا می‌شود و در سال جاری هم حدود ۸۳۴ کیلو متر راه آهن را احداث کردیم که مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

معاون رئیس جمهور با اعلام اینکه هدف از اجرای طرح‌های ریلی در کشور رسیدن به استاندارد جهانی ریلی است، اظهار کرد: تلاش داریم استفاده هدفمند و بهینه را از اجرای این طرح‌ها داشته باشیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه سازمان برنامه و بودجه کشور، گفت: پرداخت حقوق پرسنل دستگاه‌های اداری، اجرای طرح فقرزدایی با اعتبار یک هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان، سرمایه گذاری برای توسعه و آبادانی کشور و محرومیت زدایی از جمله این اقدامات بوده است.

نوبخت اضافه کرد: بخشی از این اقدامات با همکاری بنیاد مسکن، کمیته امداد و بهزیستی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری انجام می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اعلام اینکه دولت با انجام کار‌های زیربنایی در کشور توجه ویژه‌ای به محرومین دارد، افزود: ما در یک جنگ بزرگ اقتصادی هستیم، انتظارمان از کسانی که داوری می‌کنند این است که دولت را دریاند و بدانند که در چه شرایطی از لحاظ منابع درآمدی قرار داریم.

وی ادامه داد: برای صادرات هر بشکه نفت باید از مسیر‌های پرخطری عبور کنیم، ۵۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه سال آینده بوده که بدون وابستگی به نفت است از این میان ۴۸ هزار میلیارد تومان مربوط به نفت بوده و وابستگی این بودجه کمتر از ۱۰ درصد است.
 
 
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->