پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو سیگنال مثبت بانک مرکزی به بورس + جدول بورس تهران هشتمین بازار سهامی خاورمیانه شد! + نمودار
سرخط خبرها
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه خبر داد:

ثابت ماندن نرخ دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالا‌های اساسی

  • کد خبر: ۱۳۱۰۶
  • ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶
ثابت ماندن نرخ دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالا‌های اساسی
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه درباره لایحه قانون برنامه‌وبودجه سال ۹۹ گفت: نرخ دلار برای واردات کالا‌های اساسی در سال آینده ۴۲۰۰ تومان باقی خواهد ماند.
مسعود سلطانی - «دیگر کشش ندارم و قول داده‌ام در بهمن‌ماه دوباره در جلسه شورای برنامه‌ریزی خراسان‌رضوی شرکت کنم و در آن جلسه اطلاعات دیگری را بیان خواهم کرد.» این آخرین جمله محمدباقر نوبخت در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان بود. جلسه‌ای که آخرین برنامه معاون رئیس‌جمهور بعد از یک روز پرکار در خراسان‌رضوی بود. رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در این جلسه سیاست دولت را درباره لایحه قانون برنامه‌وبودجه سال ۹۹ تشریح کرد و توضیح داد که نرخ دلار برای واردات کالا‌های اساسی در سال آینده ۴۲۰۰ تومان باقی خواهد ماند. همچنین ۷۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی برای حفظ اشتغال و به پایان رساندن پروژه‌هایی که به انتهای کار رسیده‌اند، اختصاص می‌یابد و بودجه زیارت به این دلیل حذف شد که حتی روستا‌هایی که امامزاده داشتند، به دنبال جذب آن بودند. آنچه در ادامه می‌خوانید، گزارشی از صحبت‌های رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان است.

افزایش حقوق، حداقل ۱۵ درصد
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در نشست شورای برنامه‌ریزی استان گفت: مصارف کشور با محدودیت منابعمان هیچ تناسبی ندارد. البته مصارف و مطالباتی که وجود دارد، هیچ‌کدام به تحریم و تقلیل درآمد‌های ما معطوف نیست و امکان کاهش هزینه آن را نداریم. ۴ هزینه اصلی کشور دستمزد کارکنان و بازنشستگان، فرهنگیان، نیرو‌های مسلح و هزینه‌های درمان است که هیچ‌کدام از آن‌ها را نمی‌توانیم کاهش دهیم.
محمدباقر نوبخت افزود: پیش‌بینی‌ها درباره سال ۹۸ این بود که منابع ارزی ۱۵۳ هزار میلیارد تومانی در اختیار داشته باشیم، اما تنها ۴۵ هزار میلیارد تومان از این پیش‌بینی محقق خواهد شد. این موضوع روی درآمد‌های مالیاتی نیز اثر گذاشته است.
وی تصریح کرد: در شرایط اقتصادی کنونی کشور، قدرت خرید مردم به‌شدت کم شده است. در دولت تلاشمان بر این است که دست‌کم به‌گونه‌ای عمل کنیم که قدرت خرید مردم جبران شود. از همین رو می‌خواهیم منابع را برای جبران کاهش قدرت خرید مردم معطوف کنیم.
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور افزود: امیدواریم که فشار اقتصادی به مردم و نیز تحریم در سال آینده کاهش پیدا کند، اما باید خودمان را برای شرایط متناسب با تحریم آماده کنیم. به همین علت تلاش شده تا از چند روش در بودجه سال ۹۹ به وضعیت معیشت مردم رسیدگی شود. حقوق کارکنان دولت و افراد مستمری‌بگیر را دست‌کم ۱۵ درصد افزایش خواهیم داد.
نوبخت ادامه داد: ۲ پرداخت ماهیانه برای تمام مردم خواهیم داشت. بسته حمایت معیشتی روز دهم هر ماه به مبلغ ۲۴۰۰ میلیارد تومان برای ۶۰ میلیون نفر و همین‌طور یارانه نقدی به ارزش ۳۴۰۰ میلیارد تومان به تمامی شهروندان پرداخت می‌شود.

۹۸۸ هزار فرصت شغلی با استفاده از تبصره ۱۸ بودجه
وی با اشاره به اینکه برای کاهش فقر مطلق در سال آینده ۱۵ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی کرده‌ایم، گفت: این منابع را به افراد نیازمند پرداخت می‌کنیم. همچنین ۵۲۰۰ میلیارد تومان را به اجرای طرح تحول سلامت اختصاص داده‌ایم. همچنین دولت مصمم است که واردات کالا‌های اساسی به ارزش ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار را با نرخ تسعیر هر دلار ۴۲۰۰ تومان انجام دهد.
معاون رئیس‌جمهور با اشاره به در اولویت قرار گرفتن پروژه‌های عمرانی که در آستانه تکمیل هستند، گفت: وضعیت اشتغال در بخش خصوصی مشخص است. علاوه بر آن دولت باید برای پروژه‌های عمرانی اعتباری پیش‌بینی کند که اشتغال موجود حفظ شود. پروژه‌هایی که تاکنون هزاران میلیارد تومان صرف آن‌ها شده است. سیاست دولت این است که در سال آینده طرح‌هایی در اولویت قرار بگیرند که به انتهای پروژه نزدیک هستند.
نوبخت افزود: ما در جنگ تمام‌عیار اقتصادی هستیم و در این مدت حتی یک روز پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان، بازنشستگان، مستمری‌بگیران، بسته معیشتی و یارانه نقدی عقب نیفتاده است.
وی در پایان این جلسه و در جمع خبرنگاران گفت: ۹۸۸ هزار فرصت شغلی را در قالب بودجه پیش‌بینی‌شده برای تبصره ۱۸ برنامه‌ریزی کرده‌ایم. ۷۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای طرح‌های عمرانی اختصاص دادیم که با آن ۳۰ طرح آب‌رسانی و سد و ۱۲۴۰ کیلومتر راه‌آهن جدید را که در مراحل پایانی هستند، در سال آینده کامل می‌کنیم.

راهکار‌های جدید برای فروش نفت
معاون رئیس‌جمهور در پاسخ به برخی اظهارات درباره لایحه بودجه ۹۹ گفت: از نظر سازمان برنامه‌وبودجه این حق برای هرکسی وجود دارد که درباره لایحه بودجه اظهارنظر کند. کل منابع کشور حاصل‌جمع ۳ عدد است. یعنی فروش نفت، اخذ مالیات و فروش اسناد خزانه. ممکن است درباره میزان هریک از این‌ها اختلاف نظر‌هایی باشد.
نوبخت تصریح کرد: فروش نفت با همکاری وزارت نفت و سایر نهاد‌ها در حال انجام است. در یک مدت کوتاه راهکار‌های دور زدن تحریم لو رفته بود، اما راهکار‌های جدید شناسایی شده است و قرارداد‌های نفتی متعددی با بخش‌های مختلف داریم. دشمن نیز به‌سرعت رصد می‌کند و من درخواست می‌کنم که ما را وادار نکنند توضیح بدهیم که به چه ترتیبی عمل می‌کنیم. وی ضمن بیان اینکه بیشتر هزینه‌های کشور اجتناب‌ناپذیر است، افزود: هنر مدیریت همین است که در شرایط سخت اقتصادی دولت زیر بار این زورگویی دولت آمریکا نرود و به وعده‌های غربی‌ها دل نبندد. اگر راهی برای لغو تحریم‌ها وجود داشته باشد، همچون گذشته آن را دنبال می‌کنیم، اما مصالح و منافع ملی برایمان بسیار مهم است.

ادعای استعفای رئیس‌جمهور کذب و سخیف است
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه راجع به برخی حواشی پیش‌آمده درباره لایحه بودجه و استعفای رئیس‌جمهور گفت: استعفای رئیس‌جمهور حرف کذبی است و اهانت به نمایندگان مجلس است. مگر می‌شود بگوییم کسانی که رأی مردمی دارند، ترسیده‌اند؟! این حرف سبک و سخیفی است و شایسته نیست به آن بپردازیم.
نوبخت افزود: هرکسی که پیشنهادی درباره بودجه ۹۹ دارد، می‌تواند نظرش را به مجلس ارائه کند، چنان‌که خیلی از افراد نظرات ارزشمندشان را به اعضای کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ارائه کرده‌اند.
وی درباره اینکه بودجه حاشیه شهر مشهد از لایحه بودجه ۹۹ حذف شده است، گفت: منابع مختلفی را به حاشیه شهر مشهد اختصاص دادیم. به همین منظور از طرح شهید برونسی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را انجام می‌دهد، پشتیبانی مالی می‌کنیم. همچنین از طرح‌هایی که وزارت راه‌وشهرسازی و استانداری خراسان‌رضوی در حاشیه شهر مشهد انجام می‌دهند، حمایت مالی می‌کنیم.
معاون رئیس‌جمهور درباره علت حذف ردیف بودجه زیارت در سال ۹۹ نیز گفت: واقعیت این است که در سالیان گذشته هریک از شهر‌های مقدس که حرمی داشتند و حتی برخی روستا‌ها نیز می‌خواستند از بودجه زیارت سهم ببرند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->