افزایش دوبرابری تعداد روز‌های هوای پاک در مشهد کلاهبرداری میلیاردی با ترفند سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال در مشهد آتش سوزی انبار کاغذ در بخش رضویه دردسر‌های سکونت در محدوده محله سرشور مشهد پیکرتراشی ۲۰ درخت خشکیده مشهد توسط هنرمندان | روح هنر در کالبد خشکیده پژمان‌فر: شورا و شهرداری مشهد با سختی و جدیت تلاش می‌کنند تا خدمات بهتری به مردم ارائه شود شهردار مشهد مقدس: در حوزه حمل‌ونقل، هیچ حمایتی از شهرداری مشهد نمی‌شود بهره‌برداری از ۱۰ دستگاه اتوبوس در محور رسالت مشهد به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان + فیلم معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد: روزانه هفت میلیون سفر درون‌شهری در مشهد داریم شهردار مشهد: گرامیداشت یاد شهدا از دستور کار‌های اصلی مدیریت شهری است ویدئو| بارش برف شبانه در هاشمیه مشهد (چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۳) فرصت دوماهه به صنایع شهرستان‌های خراسان رضوی برای تجهیز به کنتور هوشمند آب شهردار مشهدمقدس: کمربند جنوبی چه بخواهیم چه نخواهیم در آینده اجرا خواهد شد + فیلم دیدار شهردار مشهد با شورای اجتماعی محلات منطقه ۹ و بیان مشکلات توسط رؤسای شورا (۲۳ آبان ۱۴۰۳) حمایت از بانوان و توسعه ارتباطات دانش‌بنیان در اولویت کاری شورای ششم تأکید شورای ششم بر توسعه پروژه‌های راهبردی و زیرساختی مشهد ناصحی: سهم بودجه فرهنگی از بودجه شهرداری مشهد از ۲ به ۱۰ درصد افزایش یافت+ویدئو تامین برق و پایداری خدمت‌رسانی در تقاطع‌های سطح مشهد | ضرورت همکاری شهروندان و پلیس راهور در هنگام قطعی برق سرگذشت یکی از قدیمی‌ترین مزارع شمال مشهد | خاطرات خفته در «چاهش» اتوبوس‌های جدید راهی حاشیه شهر مشهد می‌شوند محکم پای «روز مشهد» بمانید!
سرخط خبرها

جابه‌جایی روزانه ۱.۵ میلیون مسافر با تکمیل خطوط قطارشهری مشهد

  • کد خبر: ۱۳۰۷۰۷
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
جابه‌جایی روزانه ۱.۵ میلیون مسافر با تکمیل خطوط قطارشهری مشهد
مدیرعامل قطار شهری شهرداری مشهد گفت: با بهره‌برداری از تمامی خطوط قطارشهری، روزانه می‌توان ۱.۵ میلیون مسافر را جابه‌جا کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، کیانوش کیامرز اظهار کرد: خطوط قطارشهری مشهد شامل چهار خط و مجموعا ۸۴ کیلومتر طول است تا کل شهر مشهد را پوشش دهد و اگر از تمامی این خطوط بهره‌برداری شود، روزانه ۱.۵ میلیون مسافر را می‌توان جابه‌جا کرد؛ این در حالی است که در حال حاضر تنها ۲۷۰ هزار مسافر روزانه جابه‌جا می‌شوند.

وی ادامه داد: خط یک به طول ۲۴ کیلومتر با ۲۴ ایستگاه و خط دو نیز با ۱۴ کیلومتر و ۱۳ ایستگاه در حال استفاده است، از مهم‌ترین اقدامات در حال انجام نیز می‌توان به تلاش برای راه‌اندازی فاز یک خط سه به طول ۶ کیلومتر اشاره کرد که از پایانه امام رضا (ع) آغاز شده، حرم مطهر را پوشش داده و به میدان شهدا می‌رسد؛ نکته مهم در این خط این است که خط یک؛ سه و دو با همدیگر لینک می‌شوند و شبکه خوبی را در مرکز شهر مشهد ایجاد می‌کنند.

مدیرعامل قطار شهری شهرداری مشهد افزود: راه اندازی این ۶ کیلومتر، پنج هزار میلیارد تومان هزینه در برداشته که تا امروز هزار میلیارد تومان آن تامین شده و مهم‌ترین دغدغه شهرداری، تامین چهار هزار میلیارد تومان پول باقی مانده است.

کیامرز بیان کرد: انتظارات خاصی از دولت برای تامین مالی شهر امام رضا (ع) داریم؛ به طور مثال انتشار اوراق مشارکت به میزان مورد نیاز نرسیده و همچنین بودجه نفتی که دستور آن از سوی رئیس جمهور برای تامین منابع نفتی برای ساخت ۶ کیلیومتر خط سه صادر شده نیز تا امروز تامین نشده است و امیدواریم با پیگیری از دولبت، بتوانیم این ۶ کیلومتر را وارد مدار مسافربری کنیم، زیرا بسیار نقطه مهمی برای شهر است و می‌تواند حرم مطهر را در دو قسمت پوشش دهد.

وی اضافه کرد: خط چهار قطارشهری نیز از انتهای خواجه ربیع آغاز و ۱.۵ کیلومتر آن حفاری شده است و امیدواریم تا دو سال دیگر برای افتتاح ایستگاه به ایستگاه آماده شود؛ تونل خط سه از مبدا بولوار سیدی نیز به اتمام رسیده و حدود ۴۰۰ متر باقی مانده که در یکی دو ماه آینده به اتمام می‌رسد و سپس از سمت قاسم آباد حفاری را شروع خواهیم کرد.

مدیرعامل قطار شهری شهرداری مشهد عنوان کرد: بودجه قطارشهری هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است و برای عملیاتی شدن این خط به رقمی در حدود دو هزار و ۵۰۰ تا سه هزار میلیارد تومان در سال نیاز داریم که بدون کمک دولت این رقم امکان پذیر نیست.

کیامرز در پایان گفت: در حال حاضر شهر مشهد یکی از پیشرو‌های مترو در کشور است و انصافا شهردار و شورای اسلامی شهر مشهد، توجه ویژه‌ای به این مساله دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->