نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

نگاهی به عملکرد کاروان خراسان رضوی در رقابت‌های المپیاد استعداد‌های برتر ورزشی کشور

  • کد خبر: ۱۳۱۱۹۰
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
نگاهی به عملکرد کاروان خراسان رضوی در رقابت‌های المپیاد استعداد‌های برتر ورزشی کشور
سومین دوره رقابت‌های المپیاد استعداد‌های برتر ورزشی کشور روز گذشته به پایان رسید و کاروان خراسان‌رضوی توانست در جدول توزیع مدال این دوره از مسابقات به مقام سوم برسد. عنوانی که البته در دو دوره قبلی هم تکرار شده بود، اما امسال حاشیه‌هایی هم با خودش به‌همراه داشت.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ کاروان خراسان‌رضوی که در این مسابقات عملکرد خوبی داشت، تا روز آخر بازی‌ها بر سکوی دوم ایستاده بود، اما یک‌باره و با اعلام نظر ناگهانی مسئولان برگزاری مسابقات مبنی بر قراردادن نتایچ مسابقات ورزش زورخانه‌ای در جدول توزیع مدال، خراسان یک پله پایین‌تر آمد و تیم اصفهان با پنج مدال این رشته در جدول توزیع مدال‌ها بالاتر از خراسان بر سکوی دوم ایستاد.

اتفاقی که البته حاشیه‌های آن کم هم نبود و با اعتراض خراسانی‌ها همراه شد، اما محمد پولادگر، معاون اصفهانی توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش‌وجوانان، در پاسخ به آن در مراسم اختتامیه توضیحاتی را ارائه داد. توضیحاتی که برای جامعه ورزش خراسان چندان پذیرفتنی نبود!

درباره المپیادی که نگاهش به آینده است

المپیاد استعداد‌های برتر ورزشی کشور با هدف کشف استعداد‌های ورزشی در رده سنی نونهالان و تلاش برای پرورش آن‌ها و ساخت آینده‌ای مطلوب برای ورزش کشور برنامه‌ریزی و اجرا شده است. مسابقاتی که در بیشتر رشته‌های ورزشی دایر است و سومین دوره‌اش را در شهر‌های مختلف کشور پشت‌سر گذاشت. در این دوره از مسابقات ۹۴۳۰ورزشکار پسر و ۵۴۷۰ورزشکار دختر در رده سنی سیزده تا پانزده سال شرکت کردند که درمجموع ۱۴هزارو۹۰۰ ورزشکار در این دوره حضور داشتند. این المپیاد با همکاری مشترک وزارت ورزش‌وجوانان و آموزش‌وپرورش برگزار شد.

۲۸ رشته و ۷ استان

در این دوره از مسابقات ورزشکاران در ۲۸رشته در دو بخش دختران و پسران با یکدیگر رقابت کردند که هفت استان تهران، اصفهان، آذربایجان‌شرقی، یزد، مازندران، زنجان و همدان میزبانی این طرح را به‌عهده داشتند. در استان تهران رشته‌های «تیراندازی، تیراندازی باکمان، شیرجه، واترپلو، اسکیت، وزنه‌برداری، گلف، کشتی آزاد و فرنگی و قایق‌رانی»، در استان آذربایجان‌شرقی رشته‌های «سه‌گانه و دوچرخه‌سواری»، در استان اصفهان رشته‌های «بسکتبال، بوکس، هندبال، تنیس‌روی‌میز و جودو بانوان»، در استان زنجان رشته «سنگ‌نوردی»، در استان مازندران رشته‌های «ژیمناستیک، والیبال و بدمینتون»، در استان یزد رشته‌های «شمشیربازی و هاکی» و در استان همدان رشته «ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای» برگزار شد.

یکه‌تازی تهران، دعوای خراسان و اصفهان!

کاروان ورزشی استعداد‌های برتر تهران در این دوره از مسابقات توانست مقتدرانه با کسب ۱۶۶ مدال بر سکوی نخست رقابت‌ها بایستد. تهرانی‌ها در بخش پسران ۳۵ طلا، ۳۱ نقره و ۳۱ برنز به‌دست آوردند و در بخش دختران نیز حاصل کارشان ۳۵ طلا، ۲۰ نقره و ۱۴ برنز بود. اما اگر از تهران که مقتدرانه بر سکوی نخست ایستاد بگذریم، جایگاه تیم‌های دوم و سوم بسیار نزدیک بود. کاروان ورزش اصفهان در این مسابقات با نود مدال بالاتر از خراسانی که ۸۸ مدال گرفته بود، دوم شد.

دومی‌ای که البته خالی از حاشیه هم نبود و مسئله اضافه‌شدن ناگهانی پنج مدال ورزش زورخانه‌ای سبب شد اصفهان جای خراسان را در پله دوم بگیرد. اصفهان در این مسابقات و در بخش پسران چهارده طلا، هجده نقره و پانزده برنز و در بخش دختران پانزده طلا، چهارده نقره و چهارده برنز به‌دست آورد. کاروان خراسان‌رضوی نیز در بخش پسران ۹ طلا، ۱۰ نقره و ۲۰ برنز و در بخش دختران نوزده طلا، چهارده نقره و شانزده برنز به‌دست آورد.

توضیحات وزارت ورزش درباره یک حاشیه

محمد پولادگر، معاون اصفهانی توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش‌وجوانان، در مراسم اختتامیه سومین المپیاد استعداد‌های برتر ورزشی کشور، غیرمستقیم به حاشیه‌های جابه‌جایی سکوی دومی خراسان و اصفهان پاسخ داد. پولادگر در این مراسم گفت: «ورزش زورخانه‌ای برای اولین‌بار برگزار شد و حتی مدال‌هایشان را در جدول رده‌بندی توزیع مدال‌ها حساب کردیم، چون عرق ملی قهرمان‌ها و افراد شایسته را می‌تواند به‌همراه داشته باشد.» این درحالی است که پیش از این در آیین‌نامه برگزاری مسابقات رشته ورزش زورخانه‌ای قرار بود مدال‌هایش حساب شود و احتساب همین مدال‌ها موجب تغییر جایگاه دوم و سومی خراسان و اصفهان شد.

برتری دختران بر پسران خراسانی

با مقایسه عملکرد کاروان پسران و دختران ورزشکار خراسان‌رضوی در این مسابقات می‌توان به این مهم رسید که دختران ورزشکار خراسانی در سومین دوره المپیاد استعداد‌های برتر ورزشی کشور عملکردی بهتر داشتند. دختران خراسانی نوزده مدال طلا به‌دست آوردند. حال آنکه پسران فقط ۱۰ مدال طلا کسب کردند. دختران خراسانی در مجموع ۴۹ نشان و پسران خراسانی ۳۹ نشان به‌دست آوردند. از سویی دیگر، کاروان دختران خراسانی در جدول توزیع مدال بانوان به مقام نایب‌قهرمانی رسید، اما کاروان پسران به مقام ششم رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->