ظریف حمله موشکی اسرائیل به خاک ایران را «آتش‌بازی » خواند ماجرای حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس چه بود؟ وزارت خارجه وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد در سفارت ایران در فرانسه چه می‌گذرد؟! (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند دوباره غیرت ملت، دوباره شور قیام | راهپیمایی نمازگزاران مشهدی در حمایت از عملیات «وعده صادق» برگزار شد + فیلم سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد راهپیمایی مردم ایران در حمایت از عملیات «وعده صادق» آیت‌الله علم‌الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است | سه خطای محاسباتی در سنجش توفیق عملیات «وعده صادق» رئیسی: عملیات «وعده صادق» نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی است حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان واکنش نشان داد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) عضو دفتر رهبر انقلاب: برخی مسئولان بدلیل کار‌های بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه طعنه وزیر امنیت داخلی اسرائیل به گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان نتانیاهو دست به دامن انگلیس و آلمان شد واکنش فرمانده کل ارتش به حادثه اصفهان| تیراندازی به چند شی پرنده انجام شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز رای گیری برای بزرگ‌ترین انتخابات جهان در هند روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک آژانس اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است
سرخط خبرها

ذبیح‌الله مجاهد با اسماعیل هنیه دیدار کرد

  • کد خبر: ۱۳۱۴۳۵
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
ذبیح‌الله مجاهد با اسماعیل هنیه دیدار کرد
سخنگوی طالبان در دیدار با اسماعیل هنیه، مسئول دفتر سیاسی حماس با تاکید بر حمایت از مردم فلسطین اظهار داشت: مسئله فلسطین مسئله تمام امت اسلامی است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در ترکیه میزبان هیئتی از دولت افغانستان به رهبری طالبان بود و در این دیدار درباره تحولات فلسطین و جهان گفتگو شد.

جنبش حماس در این رابطه در بیانیه‌ای اعلام کرد، هنیه میزبان هیئتی از افغانستان به ریاست سخنگوی دولت آن بود و آنها تحولات اخیر قدس، مسجد الاقصی و کرانه باختری اشغالی، وضعیت اقلیم و تحولات بین‌المللی را بررسی کردند.

همچنین در این بیانیه آمده است، دو طرف بر لزوم تقویت روابط دوجانبه و لزوم همبستگی همه مسلمانان درباره مساله فلسطین، قدس و مسجدالاقصی به عنوان مساله امت اسلامی تاکید و اعلام کردند، اتحاد امت اسلامی با مساله فلسطین راه پیروزی و آزادسازی فلسطین است.

دو طرف در ادامه این دیدار درباره تغییرات منطقه‌ای و بازتاب جنگ فعلی در اوکراین بر جهان و نظام بین‌الملل گفتگو کردند.

طبق بیانیه یاد شده، هنیه در این دیدار ضمن تقدیر از موضع‌گیری‌های افغانستان درباره مساله فلسطین، تجربه افغانستان و فلسطین را شبیه دانست و گفت: آزادی افغانستان به ملت فلسطین و آزادگان جهان امید بیشتری برای رهایی از ظلم و اشغال می‌دهد.

همچنین هنیه در ادامه این دیدار به وضعیت کنونی ملت فلسطین و جنایات اشغالگران در قدس و کرانه باختری و شهدای نابلس و سایر نقاط کرانه باختری پرداخت و با اشاره به تشدید مقاومت و مشارکت جوانان فلسطینی در این محور برای مقابله با اشغالگران، بر نقش کارکنان مسجدالاقصی و دفاع از آنها تاکید کرد و گفت: رژیم اشغالگر در سرزمین فلسطین آینده‌ای ندارد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی دولت افغانستان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از جنبش حماس و مقاومت فلسطین، بر حمایت کامل از فلسطینی‌ها و حقوق و مقاومت آنها تاکید کرد و گفت: ما به شما، مقاومت، پایداری و تلاش‌تان افتخار می‌کنیم، شما به رژیم اشغالگر اسرائیلی ضربه زدید.

مجاهد با هیاتی از حکومت طالبان برای شرکت در «هفتمین نشست بین‌المللی علما» به ترکیه رفته بود. دیدار او با هنیه دیروز اتفاق افتاد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->