حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان کره شمالی، موشک بالستیک جدید آزمایش کرد نماینده فلسطین: برای ناکام گذاشتن نتانیاهو نیازمند استقرار آتش بس در غزه هستیم لاوروف: بریکس پذیرش عضو جدید را موقتا متوقف می کند شهادت ۸۰ عضو خانواده هنیه از ابتدای جنگ رژیم صهیونیستی خشم کابینه نتانیاهو از مشاور امنیت داخلی به دلیل اعتراف به ناتوانی ارتش اسرائیل سفیر آمریکا: زمان آتش بس در غزه و پایان ناسازگاری حماس فرا رسیده است قالیباف: کناره‌گیری من شایعه است + فیلم حمله موشکی یمن علیه رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن یک کشتی (۵ تیر ۱۴۰۳) آمریکا: اسرائیل راه حل دیپلماتیک را بر درگیری با حزب الله ترجیح می دهد حماس: مردم فلسطین برای روز بعد از جنگ تصمیم می‌گیرند هنیه: توافقی که آتش‌بس و پایان تجاوزها را شامل نشود، قابل پذیرش نیست وزیر دفاع آمریکا:جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله می تواند به جنگ منطقه‌ای منجر شود تلفات جسمی و روانی ۶۲ هزار صهیونیست‌ در جنگ غزه خصوصیات شخصیتی شهید جمهور همانند شهید بهشتی بود | وجود رابطه تعاملی میان مدیریت خراسان رضوی و دستگاه قضایی کانادا خواستار خروج شهروندانش از لبنان شد وزیر خارجه آلمان: تنها با راه حل سیاسی می توان به رنج غزه پایان داد تهدید کاخ سفید: اوکراین در نشست سران ناتو دعوتنامه عضویت دریافت نخواهد کرد زمان و محل حضور محمدباقر قالیباف در مشهد برای سخنرانی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ مشخص شد + جزئیات واکنش تهدید آمیز نمایندگی ایران در سازمان ملل به تحریم های جدید آمریکا
سرخط خبرها

هیدربار: سازمان ملل باید مکانیسم پاسخگویی حقوق بشری جدید در افغانستان فعال کند

  • کد خبر: ۱۳۱۳۷۰
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
هیدربار: سازمان ملل باید مکانیسم پاسخگویی حقوق بشری جدید در افغانستان فعال کند
معاون مدیر بخش زنان دیدبان حقوق بشر گفته است که سازمان ملل باید مکانیسم پاسخگویی حقوق بشری جدید با حمایت کامل این سازمان را در افغانستان ایجاد کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کمیته امور خارجه پارلمان اتحادیه اروپا درباره‌ وضعیت افغانستان پس از حاکمیت طالبان یک نشست برگزار کرد.

در این نشست هیدر بار، معاون مدیر بخش زنان دیدبان حقوق بشر درباره‌ وضعیت حقوق بشر، از جمله حقوق زنان و دختران پس از تسلط طالبان صحبت کرد.

هیدر بار همزمان در توییتی نوشت که مشتاقانه منتظر صحبت در پارلمان اروپا درباره‌‌ بحران حقوق زنان در افغانستان است.

هیدربار نوشته است که به نمایندگان پارلمان اروپا می‌گوید که مکانیسم پاسخگویی حقوق بشری جدید با حمایت کامل سازمان ملل ایجاد شود.

معاون مدیر بخش زنان دیدبان حقوق بشر در عین حال گفته است که او در پارلمان اروپا خواستار اقدامات سخت، از جمله ممنوعیت سفر علیه رهبران طالبان به‌ویژه ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر این گروه خواهد شد. او پیشتر نیز خواستار پایان معافیت سفر رهبران طالبان شده بود.

گفتنی است طالبان به‌خاطر وضعیت حقوق بشر در افغانستان تحت فشارند. پس از حاکمیت این گروه حقوق بشر از جمله حقوق زنان و دختران پس از حاکمیت طالبان به وخامت گراییده است.

طالبان در حال حاضر به دختران بالاتر از صنف ششم اجازه‌ رفتن به مکتب نمی‌دهند و زنان را از کار در ادارات دولتی محروم کرده‌اند.

منبع: YJC

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->