واکنش نمایندگی ایران به دروغ‌پردازی اسرائیل علیه تهران در المپیک یاوه گویی ترامپ درباره ترور احتمالی خودش و ایران نشست استانداران با حضور وزیر کشور در مشهد برگزار شد شکست خفت بار رژیم صهیونیستی در پروژه غرق کردن تونل‌های غزه کشته‌های ارتش اسراییل به ۶۸۷ نفر رسید هدیه متفاوت دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب به مسعود پزشکیان رهبر معظم انقلاب: جریان جهانی حمایت از فلسطین متاثر از روح انقلاب اسلامی است+فیلم نخست وزیر پاکستان: تهدید‌های تروریستی از کشور‌های همسایه را تحمل نمی‌کنیم عربستان از پروژه‌های بلند پروازانه دست می‌کشد اخلاقی: نباید با مرزبندی میان مجلس و دولت این دو قوه را به سمت تنش ببریم پادشاه اردن پارلمان این کشور را منحل کرد هشدارها درباره تشدید عضوگیری آنلاین داعش از میان نوجوانان اروپا ایران از توافق حاصله در مورد یمن استقبال کرد مدافعان «سوباشی» با رشادت و ازخودگذشتگی، امنیت کشور را حفظ کردند وحیدی: ماندگاری زائران اربعین در کشور عراق بیشتر از ۷ روز نباشد گزینه‌های ریاست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مشخص شدند وزارت دفاع ارمنستان گزارش‌ها درباره امضای قرارداد تسلیحاتی با ایران را تکذیب کرد مقامات آذربایجان و رژیم صهیونیستی درباره مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو کردند پوتین با اسد در کاخ کرملین دیدار کرد عملکرد جاوید رحمان به گزارش ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران
سرخط خبرها

هیدربار: سازمان ملل باید مکانیسم پاسخگویی حقوق بشری جدید در افغانستان فعال کند

  • کد خبر: ۱۳۱۳۷۰
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
هیدربار: سازمان ملل باید مکانیسم پاسخگویی حقوق بشری جدید در افغانستان فعال کند
معاون مدیر بخش زنان دیدبان حقوق بشر گفته است که سازمان ملل باید مکانیسم پاسخگویی حقوق بشری جدید با حمایت کامل این سازمان را در افغانستان ایجاد کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کمیته امور خارجه پارلمان اتحادیه اروپا درباره‌ وضعیت افغانستان پس از حاکمیت طالبان یک نشست برگزار کرد.

در این نشست هیدر بار، معاون مدیر بخش زنان دیدبان حقوق بشر درباره‌ وضعیت حقوق بشر، از جمله حقوق زنان و دختران پس از تسلط طالبان صحبت کرد.

هیدر بار همزمان در توییتی نوشت که مشتاقانه منتظر صحبت در پارلمان اروپا درباره‌‌ بحران حقوق زنان در افغانستان است.

هیدربار نوشته است که به نمایندگان پارلمان اروپا می‌گوید که مکانیسم پاسخگویی حقوق بشری جدید با حمایت کامل سازمان ملل ایجاد شود.

معاون مدیر بخش زنان دیدبان حقوق بشر در عین حال گفته است که او در پارلمان اروپا خواستار اقدامات سخت، از جمله ممنوعیت سفر علیه رهبران طالبان به‌ویژه ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر این گروه خواهد شد. او پیشتر نیز خواستار پایان معافیت سفر رهبران طالبان شده بود.

گفتنی است طالبان به‌خاطر وضعیت حقوق بشر در افغانستان تحت فشارند. پس از حاکمیت این گروه حقوق بشر از جمله حقوق زنان و دختران پس از حاکمیت طالبان به وخامت گراییده است.

طالبان در حال حاضر به دختران بالاتر از صنف ششم اجازه‌ رفتن به مکتب نمی‌دهند و زنان را از کار در ادارات دولتی محروم کرده‌اند.

منبع: YJC

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->