تعامل شهرآرا و ۱۳۷؛ در راستای اطلاع‌رسانی مسائل شهری به شهروندان طهوریان عسکری: پیشتازی مشهد در توسعه خطوط فیبر نوری در ۳ سال گذشته جزئیات ۲ مصوبه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا برای مشهد (۱۷ آبان ۱۴۰۳) آغاز بهره‌برداری از طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکار‌ها در مشهد (۱۷ آبان ۱۴۰۳)+ویدئو کاهش ۶۷ روزه زمان انتظار صدور پروانه ساختمان در مشهد | ۶۵۹ پروژه زودبازده در محلات حاشیه‌شهر مشهد احداث می‌شود برقراری کمک‌هزینه مسکن برای مادران شاغل در شهرداری مشهد (۱۷ آبان ۱۴۰۳) آخرین نشانه‌های وجود بخشی از تاریخ مشهد | قبر «خواجه روشنایی» متروکه و مخروبه شهروند خبرنگار | درخواست افزایش واگن‌های خط یک قطارشهری مشهد + پاسخ بررسی مشکلات منطقه ۴ مشهد در دیدار مردمی شهردار این منطقه | نهضت آسفالت برای حاشیه شهر الزامات تخصصی توسعه متوازن شهر شهردار مشهد: ارزان‌ترین خدمات شهری در مشهد ارائه می‌شود تسهیل پاسخگویی به املاک دارای کاربری‌های صنعتی در حریم شهر مشهد قول استاندار برای جبران کمبود‌های حوزه درمان خراسان رضوی امضای تفاهم‌نامه مشترک مدیریت شهری مشهد با دانشگاه آزاد اسلامی (۱۶ آبان ۱۴۰۳) شهردار مشهد: هوشمندسازی، راهبرد مدیریت شهری است| افزایش سرعت اینترنت مشهد تا یک گیگ بر ثانیه آیین اختتامیه همایش ملی حقوق فضای مجازی برگزار شد | تدوین بیش از ۱۲ پایان‌نامه تخصصی درباره هوش مصنوعی در مشهد کاهش هزینه‌های اداره شهر مشهد با افزایش تعاملات با دانشگاه‌ها همراهی دانشگاه و مدیریت شهری مشهد برای توسعه خدمات شهروندی هشدار هواشناسی مشهد | آماده‌باش نیرو‌ها و استقرار تجهیزات خدمات‌ شهری در سطح شهر (۱۶ آبان ۱۴۰۳) ناصحی: شهرداری مشهد ظرف دو روز آینده، گزارشی از نحوه پرداخت طلب پیمانکاران به شورا ارائه دهد
سرخط خبرها

٢٠ واگن قطار شهری مشهد؛ در انتظار مجوز دولت

  • کد خبر: ۱۳۱۵۶۴
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
٢٠ واگن قطار شهری مشهد؛ در انتظار مجوز دولت
رییس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: سال ۹۶ برای تامین واگن‌ها از کنسرسیوم شرکت واگن‌سازی تهران و تامین کننده چینی مجوز تأمین ۶۰ دستگاه را گرفتیم، اما وزارت صمت مانع شد.

به گزارش شهرآرانیوز، ایمان فرهمندی، رییس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد، در نشست اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در خط یک جابه‌جایی روزانه ٣٠٠ هزار مسافر با ١٢٠ دستگاه واگن برنامه‌ریزی شده است، اما از ابتدای راه‌اندازی این خط ۵۰ درصد که شامل ۶٠ دستگاه است، تامین شده که روزانه ١٧٠هزار مسافر با این ۶٠ واگن جابه‌جا می‌شود.
وی افزود: سال ۹۶ برای تامین واگن‌ها از کنسرسیوم شرکت واگن‌سازی تهران و تامین کننده چینی مجوز تأمین ۶۰ دستگاه را گرفتیم، اما وزارت صمت مانع شد.
وی در ادامه گفت: همچنین از همان سال تا‌کنون شرکت مبنا تلاش می‌کند نمونه این واگن‌ها را بسازد، اما تاکنون نتوانسته و پنج سال آینده نیز نمی‌تواند واگنی به ما تحویل دهد.
به گفته وی، پیشنهاد ما این است که مجوز حداقل ۲۰ دستگاه واگن که نیاز فوری است را از کنسرسیوم شرکت واگن‌سازی تهران و تولید کننده چینی بدهید.
رییس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهرمشهد اظهارداشت: وزارت نیرو تعرفه برق ریل قطار شهری را براساس تعرفه حداقلی مصوب می‌کند. روح مصوبه برای کاهش بهای تمام شده خدمات بوده و همه هزینه‌های برق سامانه‌های اتوبوسرانی را نیز باید شامل شود. این مصوبه باید تفسیر شود و اجازه دهند قیمت بلیت را براساس مصوبه مجلس کاهش دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->