جمع آوری موقت نرده های مسیر خط یک BRT در مراسم خاکسپاری شهید جمهور آیت الله رئیسی + فیلم اختصاص ۵۰۰ مسجد مشهد به اسکان زائران مراسم تشییع آیت‌الله رئیسی شهردار مشهد به دیدار مادر شهیدجمهور حضرت آیت‌الله رئیسی رفت عضو شورای شهر مشهد: نگاه شهید رئیسی حمایت از محرومان بود آماده باش سازمان آتش نشانی مشهد برای مراسم تشییع رییس جمهور شهید ایران اکران تصویر شهید آیت الله رئیسی در قاب مفاخر شهری مشهد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد: شهید رئیسی در حوزه زیارت صاحب ایده بود احیای کارگروه ملی زیارت، از اقدامات شاخص شهید رئیسی بود عضو شورای شهر مشهد: شهید رئیسی پدر معنوی محرومان بود یادگار‌های رئیسی برای مشهد تشکیل ۶ کمیته ویژه در شهرداری مشهد برای برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله رئیسی از دیوارنگاره شهیدجمهور در میدان شهدای مشهد رونمایی شد تداوم فعالیت ۲۴ ساعته پاکبانان مشهدی برای پاکسازی معابر وزارت کشور باید زمینه برگزاری انتخابات شورا‌ها را فراهم کند آیا ادارات مشهد پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل می‌شود؟ تعطیلی مدارس مشهد و خراسان رضوی از فردا تا پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) حاجی بگلو: مجلس می‌بایست نسبت به توقف یا تمدید شورا‌ها اعلام نظر کند در فراق خادم‌الرضا(ع) | حضور گسترده مردم مشهد در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی در میدان بسیج مشهد + فیلم
سرخط خبرها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد: تا پایان سال جاری مشکلی برای تأمین آب در مشهد نداریم

  • کد خبر: ۱۳۱۷۹۹
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد: تا پایان سال جاری مشکلی برای تأمین آب در مشهد نداریم
حسین اسماعیلیان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد، گفت: تا پایان امسال و طی چند ماه آینده هیچ مشکلی برای تأمین آب شرب در کلان‌شهر مشهد نداریم.

جاودانی|شهرآرانیوز، حسین اسماعیلیان روز شنبه در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز گفت: با مدیریت منابع آب زیرزمینی و سد‌ها در حال مدیریت ذخیره‌سازی هستیم، اما برای سال ۱۴۰۲ و تابستان نیاز به تسریع در اجرای پروژه‌ها و اطلاع‌رسانی برای مدیریت مصرف داریم تا شرایط آبی سال آینده را بدون مشکل سپری کنیم.

این مسئول میزان مصرف آب شرب در کلان‌شهر مشهد را حدود ۲۵۰ میلیون متر‌مکعب اعلام کرد و ادامه داد: سرانه مصرف آب در مشهد براساس الگوی مصرف و در مقایسه با کلان‌شهر‌های دیگر زیاد نیست و بر همین اساس الگوی مصرف آب در مشهد ۱۵ متر‌مکعب تعریف شده که با‌توجه‌به خشکی اقلیم کمتر از این میزان است.
وی بیان کرد: در بخش خانگی به‌ازای هر نفر ۱۲۰ لیتر در شبانه‌روز آب مصرف می‌شود، اما طبق استاندارد تعریف‌شده بین حداقل ۷۰ تا حداکثر ۱۴۰ لیتر میزان مصرف در این بخش تعریف شده است.
این مسئول اظهار کرد: بنابراین باید تلاش کنیم میزان ۱۲۰ لیتر مصرف را کاهش دهیم، زیرا مدیریت مصرف اثربخشی خیلی زیادی در حوزه آب دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با بیان اینکه کشور ما به‌ویژه طی ۲ سال گذشته در شرایط خشک‌سالی است، ادامه داد: در سال آبی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ اخیر ۲۳ درصد کاهش بارندگی در استان داشته‌ایم.
اسماعیلیان ادامه داد: طی یک ماه گذشته از سال آبی جدید (مهرماه) کل بارش در مشهد یک‌دهم میلی‌متر بوده در حالی که در دوره بلند‌مدت ۱۰۴ میلی‌متر بارش ثبت شده است که به‌معنای کاهش ۹۷ درصدی بارش در دوره بلند‌مدت است.
وی بیان کرد: اساسا بخش قابل توجه تأمین آب کلان‌شهر‌ها از سد‌ها و منابع آب سطحی است که خشک‌سالی‌ها به‌شدت در ورود آب به سد‌ها تأثیر منفی گذاشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با اشاره به اینکه در پیش‌بینی‌های انجام‌شده امسال فصل پاییز خوبی از نظر بارش محسوب نمی‌شود و بارندگی کمتر از حد عادی است، ادامه داد: این پیش‌بینی‌ها طی یک ماه گذشته از ابتدای سال آبی عملا خود را نشان داد. ضمن اینکه در کل کشور هم کاهش بارندگی داشتیم.
وی افزود: حتی اگر بارندگی به شرایط نرمال هم باز‌گردد به‌دلیل ۲ سال پیاپی شدت خشک‌سالی باز هم حجم ذخیره سد‌ها به حالت اول باز‌نمی‌گردد. به‌عنوان نمونه ۲۰ درصد حجم کل سد‌های تأمین‌کننده آب شرب مشهد ذخیره آب دارند.
اسماعیلیان اظهار کرد: ما به‌عنوان متولی امر و در وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌دهیم بر اساس شرایط بدبینانه است تا از بروز هر مشکل جدی و حاد جلوگیری شود که بخشی از مشکل توسط پروژه‌ها و بخشی با مدیریت مصرف مدیریت می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->