سربازان امریه می توانند در آتش نشانی خدمت کنند وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود رئیس سازمان بهزیستی: هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست عجیب و غریب‌ترین سفارش‌ها برای عمل‌های زیبایی پشت پرده تیپ‌های عجیب و آویزهای غریب سر و صورت نوجوانان قتل و سوزاندن جسد پدر به دست دختر شیطان صفت کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان اعلام شد پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه زلزله، مرزن آباد مازندران را لرزاند (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف جسد جوان گم شده در بشکه اسید مرگ یک جوان در پی شلیک پلیس +اطلاعیه پلیس واریز وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان کشوری + جزئیات (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد کشف شد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد مرگبار تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حقوق معوق معلمان خرید خدماتی و حق التدریس در اسرع وقت پرداخت شود پلیس راهور فراجا: تصمیم گرفتیم فرایند صدور گواهینامه موتورسیکلت را تسهیل ببخشیم کشف بیش از ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲ | ۷۵ درصد کشفیات مواد مخدر در شرق کشور صورت گرفت محدودیت‌های ترافیکی کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد
سرخط خبرها

وضعیت بحرانی در ۳۴ حوضه آبریز خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۳۱۹۰
  • ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰
وضعیت بحرانی در ۳۴ حوضه آبریز خراسان رضوی
مدیرکل آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: در حال حاضر در خراسان رضوی ۳۷ حوضه آبریز داریم که از این تعداد ۳۴ حوضه در وضعیت بحرانی قرار دارد، چرا که سطح آب زیرزمینی به‌شدت در حال افت است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ محمد علایی عصر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی خلیل‌آباد که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دستاورد‌های مهم آب منطقه‌ای خراسان رضوی اجرای سند سازگاری با کم‌آبی است که به تصویب وزارت نیرو نیز رسیده است.

مدیرکل آب منطقه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه با اجرای این طرح دیگر از اضافه برداشت آب‌های زیر‌زمینی در خراسان رضوی جلوگیری می‌شود، افزود: طبق مفاد سند سازگاری با کم‌آبی بایستی تا سال ۱۴۰۵ هیچ دشتی در خراسان رضوی کسری مخزن آب نداشته باشد.

وی با بیان اینکه آب باید به دغدغه هر ایرانی تبدیل شود، بیان کرد: بزرگترین هنر نیاکان ما در این سرزمین خشک و نیمه خشک سازگاری با کم‌آبی بوده است و آن‌ها همیشه با اتکاء به ظرفیت اجتماعی جوامع محلی و مهارت گفتگو توانسته‌اند مسیر درست را پیش گیرند.

علایی با بیان اینکه خراسان رضوی با کسری سالانه یک میلیون و ۸۰ میلیون متر‌مکعب آب‌های زیرزمینی مواجه است، عنوان کرد: هیچ دولتی بدون همکاری مردم و بدون تشکل‌های مردمی نمی‌تواند اهداف خویش را پیش ببرد، بنابراین مشکل آب باید به یک دغدغه و مسئله اجتماعی برای کشاورزان تبدیل شود.

مدیرکل آب منطقه‌ای خراسان رضوی یادآور شد: در حال حاضر در خراسان رضوی ۳۷ حوضه آبریز داریم که از این تعداد ۳۴ حوضه در وضعیت بحرانی قرار دارد، چرا که سطح آب زیرزمینی به‌شدت در حال افت است.

قسمت بالادست خلیل‌آباد در دستور کار قرار بگیرد

فرماندار خلیل‌آباد نیز در این جلسه گفت: به‌طور جدی از آب منطقه‌ای مطالبه می‌کنیم که در قسمت بالادست این شهرستان طرح ضربتی و فوری در دستور کار قرار نگیرد، چرا که اگر بارش‌هایی را مانند اوایل سال داشته باشیم، احتمال اینکه آسیب جدی در سطح شهر و روستا‌های اطراف خلیل‌آباد داشته باشیم، زیاد است.

ابراهیم قاسم‌پور با بیان اینکه بایستی کار لایروبی از قسمت بالادست خلیل‌آباد مورد توجه قرار بگیرد، افزود: اجرای طرح دیوار‌های ساحلی و لایروبی روستا‌های هفت‌خانه، حسین‌آباد و کلاته شادی و روستا‌های پایین‌دست با کندی پیش می‌رود که بایستی این کار توسط آب منطقه‌ای سرعت بیشتری به‌خود بگیرد.

وی با بیان اینکه لایروبی کال کندر نیز بسیار ضروری است، بیان کرد: با توجه به اینکه بند خاکی شوراب شهرستان در سیل گذشته که ۱۱۰ میلی‌متر در منطقه پایین دست بارش باران را داشتیم، تخریب شده است، بایستی سرعت بیشتری به‌خود بگیرد.

فرماندار خلیل‌آباد از کمک و تقسیط آب منطقه‌ای نسبت به جرایم کشاورزان خبر داد و گفت: در حوزه خاموشی چاه‌موتور‌ها بایستی با رعایت الگو مصرف آب و استفاده بهینه از آن در نگهداشت آب‌های زیرزمینی تلاش کنیم که این مهم نیاز به عزم ملی و همگانی نیز دارد.
 
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->