اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال
سرخط خبرها
۱۲فدراسیون در صف تصمیم‌گیری وزارت ورزش‌وجوانان

بلاتکلیفی ۲۵درصد فدراسیون‌های ورزشی

  • کد خبر: ۱۳۲۲۱۶
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
بلاتکلیفی ۲۵درصد فدراسیون‌های ورزشی

تعداد فدراسیون‌های بلاتکلیف زیرمجموعه وزارت ورزش‌وجوانان به عدد دوازده رسیده است. در روز‌های گذشته سرپرست‌های سه فدراسیون آمادگی جسمانی، ورزش‌های همگانی و ورزش روستایی و بازی‌های بومی‌محلی با نظر وزیر ورزش‌وجوانان تعیین شدند، اما این انتصاب‌ها پایانی بر غائله‌های فدراسیون‌های بلاتکلیف نیست.

نظر به اینکه هاشم اسکندری، رئیس فعلی فدراسیون بولینگ و بیلیارد، ۳۰مهر۱۳۹۷ از سوی اعضای مجمع به این سمت انتخاب شده، اکنون دوره چهارساله او هم به پایان رسیده است و وزارت ورزش‌وجوانان باید برای سیزدهمین فدراسیون زیرمجموعه خود هم تصمیمی موقت بگیرد.

دوره ریاست اسکندری بر این فدراسیون با حاشیه‌هایی مانند چند مدت انفصال از خدمت و دوری از فدراسیون هم همراه بوده است، اما طبق اساس‌نامه و آیین‌نامه‌های داخلی، دوران صدارت وی بر بولینگ و بیلیارد ایران یک‌هفته‌ای می‌شود که به پایان رسیده است. تعیین‌تکلیف هرچه سریع‌تر این فدراسیون بی‌گمان خواسته جامعه بولینگ و بیلیارد از وزیر و معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای است؛ زیرا این فدراسیون از شانس بسیار زیادی برای کسب مدال و ارتقای جایگاه کاروان ورزش ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ برخوردار است.

در این اوضاع که قاعدتا باید همه فکر و ذکر وزارت ورزش‌وجوانان تعیین‌تکلیف فدراسیون‌های قهرمانی و رتق‌وفتق امور آن‌ها برای درخشش هرچه بیشتر در بازی‌های آسیایی باشد، مشخص نیست که علت این حجم توجه و تغییرات در فدراسیون‌های همگانی چیست. پس از تعیین سرپرست برای فدراسیون آمادگی جسمانی و نابسامان‌شدن وضعیت فدراسیون ورزش‌های همگانی، حالا اولین سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی راهی فدراسیون ورزش‌های همگانی شده و یک‌نفر دیگر به اتاق ریاست فدراسیون تازه‌تأسیس راه یافته است.

بی‌تردید کم‌توجهی به فدراسیون‌های قهرمانی و توجه بدون توجیه به فدراسیون‌هایی که نقشی در مدال‌آوری برای ورزش ایران آن‌هم در بازه کوتاه‌مدت فعلی ندارند، تبعاتی جبران‌ناپذیر برای کاروان اعزامی ایران به هانگ‌ژو خواهد داشت. فدراسیون‌های وزنه‌برداری، گلف، اسکواش، بدمینتون، دوچرخه‌سواری، ژیمناستیک، شمشیربازی، سوارکاری، آمادگی جسمانی، ورزش‌های همگانی و ورزش روستایی و بازی‌های بومی‌محلی همراه با فدراسیون بولینگ و بیلیارد، دوازده فدراسیونی هستند که اکنون رئیس قانونی ندارند یا با سرپرست اداره می‌شوند یا بلاتکلیف باقی مانده‌اند.

با این آمار معنادار و شوکه‌کننده، درواقع نزدیک به ۲۵درصد فدراسیون‌های کشور یعنی یک‌چهارم از مجموعه ۵۲فدراسیون، اکنون در وضعیتی بلاتکلیف و نامشخص به‌سر می‌برند که فقط با وعده‌ووعید برای برگزاری انتخابات روبه‌رو هستند، نه چیزی به اسم مجمع انتخاباتی!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->