قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلوزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد
سرخط خبرها

هواداران، راز موفقیت یونیون‌برلین

  • کد خبر: ۱۳۲۴۲۵
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
هواداران، راز موفقیت یونیون‌برلین
درباره صدرنشین ناخوانده بوندس‌لیگا که امپراتوری بایرن را تهدید کرده است

علیرضا وفایی‌نیا | شهرآرانیوز؛ برای ما که در فوتبال باشگاهی کشورمان همیشه تیم‌های پایتخت در کورس قهرمانی هستند و خیلی از فصل‌ها شاهد قهرمانی آن‌ها در لیگ هستیم، شنیدن اینکه آخرین قهرمانی تیمی از پایتخت آلمان در بوندس‌لیگا به بیش از نود سال پیش برمی‌گردد، کمی عجیب خواهد بود.

اما پایتخت‌نشینان آلمان فقط دو بار موفق به قهرمانی در لیگ این کشور شده‌اند که آخرینش متعلق به تیم هرتابرلین در سال ۱۹۳۱ است. اما این فصل تیم دیگری از برلین عزمش را جزم کرده است تا بار دیگر جام قهرمانی لیگ را به پایتخت بیاورد.

یونیون‌برلین، تیمی متعلق به شرق برلین که در سال‌های نه‌چندان دور، پشت دیوار معروف این شهر و در آلمان شرقی حضور داشت، دو فصل پیش توانست به بوندس‌لیگا راه پیدا کند. در رقابت‌های این فصل، اما یونیونی‌ها تا پایان هفته دوازدهم توانسته‌اند قدرت‌های بزرگ فوتبال آلمان مانند بایرن‌مونیخ را کنار بزنند و صدرنشین ناخوانده بوندس‌لیگا لقب بگیرند. اما در کنار نتایج این تیم، چیزی که این باشگاه را بین طرف‌داران فوتبال جهان به محبوبیت رسانده، طرف‌داران عجیب و دوست‌داشتنی یونیون است که حاضرند هرکاری برای موفقیت تیمشان انجام دهند.

بازسازی ورزشگاه به‌دست طرف‌داران

میزان علاقه و فداکاری طرف‌داران یونیون به تیمشان را شاید در هیچ‌کجای دیگر نبینید. این باشگاه بدون هوداران هیچ‌چیز نیست. یونیون‌برلین در ورزشگاه ۲۲ هزار نفری آلتن فوراستری بازی می‌کند. سال ۲۰۰۸ باشگاه تصمیم گرفت ورزشگاه را مدرن کند، اما اوضاع مالی سخت بود. به همین دلیل، ۲ هزارو ۵۰۰ طرف‌دار تصمیم گرفتند با کار داوطلبانه به باشگاه کمک کنند و پس از ۱۴۰ هزار ساعت کار، بزرگ‌ترین ورزشگاه تک‌منظوره برلین شکل گرفت.

در واقع طرف‌داران از جیبشان خرج کردند و ورزشگاه خود‌شان را بازسازی کردند. آن‌ها ورزشگاه و تیم را متعلق به خود می‌دانند و زمانی که پس از پایان بازسازی، قرار بود یک بازی دوستانه با هرتابرلین در آنجا برگزار کنند، تماشاگرانی که در بازسازی شرکت کرده بودند، با کلاه‌های سرخ کارگران ساختمانی به ورزشگاه آمدند.

خون هواداران در رگ‌های تیم

مثال تأثیرگذار دیگری از علاقه طرف‌داران به این تیم را می‌توان در ایجاد پویش «خون برای یونیون» در بین آن‌ها دید. کریستین آربیت، مدیر روابط‌عمومی باشگاه، دراین‌زمینه به رسانه‌های آلمانی گفت: دوره‌هایی در تاریخ بود که باشگاه در آستانه ورشکستگی بود.

در آلمان شما برای اهدای خون پول می‌گیرید. به همین دلیل پویشی با نام «خون برای یونیون» بین طرف‌داران شکل گرفت و آن‌ها از این پول برای زنده‌نگهداشتن باشگاه استفاده می‌کنند. این یک نماد برجسته درباره کاری است که طرف‌دارانمان حاضرند برای باشگاه انجام دهند. اینگو پتز، مسئول کانون هواداران باشگاه هم در این زمینه گفت: من به یونیون می‌روم، چون یک باشگاه کارگری است.

اینجا ارتباطی قوی میان افرادی که یکدیگر را می‌شناسند، وجود دارد. این احساسات قوی همه داستان یونیون است. فوتبال آخرین جایی است که شما با این احساسات می‌توانید در آن زندگی کنید و یونیون چنین جایی است؛ یک جزیره کمیاب، جایی که به هواداران به‌شیوه‌ای خلاقانه و با صدایی رسا خوشامد گفته می‌شود. مردم جامعه دنبال جایی هستند که به آن‌ها احترام گذاشته شود، نه به‌عنوان مشتری که به‌عنوان یک انسان.

از جشن صعود به بوندس‌لیگا تا نبرد قهرمانی

دو فصل پیش و اولین بازی این تیم در بوندس‌لیگا، با وجود شکست برای هواداران شیرین بود. در اولین حضور یونیون در بوندس‌لیگا که با شکست خانگی مقابل لایپزیک همراه بود، هواداران نزدیک به پانصد پوستر طرف‌داران درگذشته باشگاه را به ورزشگاه آوردند. در واقع هواداران این تیم تصاویر درگذشتگان را به ورزشگاه خانگی آورده بودند تا جشن اولین حضور تیمشان در بوندس‌لیگا را با خاطره آن‌ها همراه کنند.

حالا پس از دو فصل حضور در سطح اول فوتبال آلمان، آن‌ها به‌دنبال تاریخ‌سازی و کسب نخستین قهرمانی خود در این لیگ هستند و تا هفته دوازدهم رقابت‌ها، صدرنشین لیگ هستند. هرچند هنوز ۲۲ هفته دیگر به پایان بوندس‌لیگا مانده است، اگر یونیون بتواند به این مهم دست پیدا کند، قهرمانی آن‌ها پیروزی روح فوتبال در کشوری است که به بازی ماشینی معروف است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->