هکرها هر دقیقه در ۳۳۵۳ حساب کاربری رخنه می‌کنند خسارت ۹۰میلیارددلاری زلزلهٔ تایوان به صنعت تراشه‌سازی این کشور افشای جزئیاتی جدید از Samsung Galaxy Z Flip 6 و Samsung Galaxy Z Fold 6 ویدئو | گیم‌پلی بازی F1 24، تجربه فرمول یک شایعه‌سازی هوش مصنوعی: «سوپرمن مأمور ۰۰۷ خواهد بود» دستیار هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام فعال شد | Meta AI در برابر ChatGPT حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود
سرخط خبرها

زارع‌پور: کیفیت، مزیت‌ها و امنیت پلتفرم‌های بومی از نمونه خارجی بیشتر خواهد بود

  • کد خبر: ۱۳۲۴۸۸
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
زارع‌پور: کیفیت، مزیت‌ها و امنیت پلتفرم‌های بومی از نمونه خارجی بیشتر خواهد بود
عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه رونمایی از طرح حمایت از کسب‌وکار‌های اقتصاد دیجیتال کشور، اعلام کرد که مردم حتما از پلتفرم‌های بومی استقبال خواهند کرد چرا که بحث کیفیت در این پلتفرم‌ها مد نظر قرار گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز - زارع پور تاکید کرد پلتفرم‌های بومی قرار است که مزیت بیشتری نسبت به مدل‌های خارجی داشته باشد و خاطر نشان کرد که محفوظ بودن اطلاعات مردم نیز کاری خواهد کرد تا آن‌ها به کسب و کار‌های بومی اعتماد کنند.

عیسی زارع پور در حاشیه مراسم رونمایی از طرح حمایت از مشاغل اینترنتی، در پاسخ به سوال دیجیاتو مبنی بر اینکه چگونه اعتماد مردم را برای استفاده از پلتفرم‌های داخلی جلب می‌کنید، گفت: «ما سه موضوع را در مورد همه پلتفرم‌های داخلی، چه شبکه اجتماعی چه خدمات‌رسان، در دستور کار قرار داده‌ایم که اگر محقق شوند، مردم عزیز ما حتما استقبال خواهند کرد. بحث اول کیفیت است یعنی اگر پلتفرمی را راه‌اندازی می‌کنیم نه تنها به اندازه مشابه خارجی کیفیت داشته باشد بلکه کیفیتش بیشتر باشد. دوم اینکه نسبت به نمونه بین‌المللی مزیت و قابلیت‌های جدیدی داشته باشد. سومین موضوع که به نظرم مهم نیز هست، اعتماد مردم است که با محفوظ بودن اطلاعاتشان در این پلتفرم‌ها، مردم می‌توانند به آن‌ها اعتماد کنند.»

او با بیان اینکه برای هر سه موضوع تدبیر کرده‌اند، وعده داد به زودی لایحه حفاظت از داده‌ها و حریم خصوصی کاربران که آماده شده به دولت می‌رود تا خیال مردم در این زمینه آسوده شود.

گفتنی است رئیس سازمان فناوری اطلاعات ۲۰ بهمن ماه سال ۱۴۰۰ اعلام کرده بود این لایحه تا پایان سال ۱۴۰۰ آماده خواهد شد.

اما آیا طرح حمایت از کسب‌وکار‌ها منجر به انحصار برای پلتفرم‌های خاص نمی‌شود؟ زارع‌پور در پاسخ به این سوال دیجیاتو گفت آیین‌نامه را به شکلی پیش‌بینی کرده‌اند تا به هیچ وجه انحصار ایجاد نشود: «ما فضا را برای پلتفرم‌های مشروع که شرایط و ضوابط را دارند، باز گذاشتیم. این روز‌ها مشاهده می‌کنید در حال حمایت از ۴-۵ پیام رسان و شبکه اجتماعی داخلی هستیم تا هر کدام که مورد اقبال مردم واقع شدند، بتوانند فضای رقابت را به خودشان اختصاص دهند.»

او با تاکید بر اینکه نظر مردم و انتخابشان برای آن‌ها بسیار حائز اهمیت است بار دیگر اظهار داشت شرایط را به گونه‌ای خواهند چید تا انحصار ایجاد نشود.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->