سرخط خبرها

برگزاری جشنواره‌ علمی شهید چمران در مشهد

  • کد خبر: ۱۳۲۶۵۶
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
برگزاری جشنواره‌ علمی شهید چمران در مشهد
اولین جشنواره علمی شهید چمران در سطوح استانی و ملی ویژه اساتید، فرهیختگان و نخبگان دانشگاهی، در حوزه علوم انسانی و هنر، علوم پایه، فنی و مهندسی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، اولین جشنواره علمی شهید چمران از سوی سازمان بسیج اساتید کشور در دو سطح استانی و ملی مبتنی بر اسناد بالادستی علمی کشور از جمله سیاست‌های کلی علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

کلیه فعالیت‌های علمی، پژوهشی، فناوری، آموزشی، اجتماعی، فرهنگی و هنری در زمینه‌های علوم انسانی و هنر، فنی و مهندسی، علوم پایه و کشاورزی و منابع طبیعی با رویکرد اولویت‌های ملی و استانی و حل مسایل بویژه در راستای تحقق شعار تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین جزو محور‌های جشنواره است
در این جشنواره کلیه اساتید و مدرسان دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و مهارتی کشور، آثار علمی خود را در ۱۲ موضوع شامل؛ کتاب، مقاله، طرح پژوهشی و فناوری، راهنمایی و مشاوره رساله و پایان‌نامه، داوری و نظارت بر فعالیت‌های پژوهشی و فناوری، بسته سیاستی، کرسی نظریه پردازی، نقد و مناظره، کسب و کار نوآور و کارآفرین، برگزاری یا شرکت در کارگاه، نشست، دوره، سمینار و سخنرانی، نمایشگاه، اردو و بازدید و مسئولیت پذیری اجتماعی، فرهنگی به جشنواره ارسال کردند.
در این طرح، تلاش بر این است تا با شناسایی نهاد‌ها و مراکز و احصای نظام مسائل آنها، طرح‌های پژوهشی تقاضامحور و اولویت‌محور مورد توجه قرار گیرد.
رویکرد بنیاد ملی نخبگان شناسایی «اجتماعات نخبگانی» از طریق رصد رفتار و فعالیت‌های نخبگانی آنان در تمامی حوزه‌ها شامل: علم، فناوری، فرهنگ، نوآوری، قرآن، هنر، ادب و... و همچنین توسعه فعالیت‌های نخبگانی آنان با همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط برای اثرگذاری مناسب آنان در جامعه تخصصی خود است
مرحله کشوری جشنواره علمی شهید چمران همزمان با هفته پژوهش و فناوری برگزار خواهد شد.

برگزیدگان طرح شهید دکتر چمران، می‌توانند از تسهیلات شیوه‌نامه جذب در نهاد‌های فناورانه (طرح شهید تهرانی‌مقدم)، شیوه‌نامه شناسایی و پشتیبانی‌های فرهنگی ـ رفاهی از دانش‌آموختگان برتر (طرح شهید رهنمون) بهره‌مند شوند.

مهلت ارسال آثار تا پایان آبان ماه تمدید شد. ۲۴ آذرماه مرحله استانی برگزار می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->