افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر
سرخط خبرها

عمر ایستگاه فضایی بین‌المللی کی به پایان می‌رسد؟

  • کد خبر: ۱۳۳۰۵۴
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
عمر ایستگاه فضایی بین‌المللی کی به پایان می‌رسد؟
ایستگاه فضایی بین المللی یکی از جذاب‌ترین سازه‌های ساخته شده توسط انسان در فضاست. این سازه بزرگ با تمام شکوهش، هر روز به مرگ نزدیک‌تر می‌شود و در آینده‌ای نزدیک، دیگر خبری از ISS نخواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز - برای عاشقان فضا، ایستگاه بین المللی فضایی تنها یک سازه معمولی در فضا نیست و یادآور اولین و مهم‌ترین تلاش‌های انسان برای شناخت جهان ناشناخته‌ها است. ایستگاه فضایی بین المللی از نظر سنی، از یک سوم جمعیت زمین پیرتر است و بیش از دو و نیم میلیارد نفر، از لحظه تولد، در جهانی زندگی می‌کردند که ISS در آن وجود داشته است.

روسیه برنامه‌هایی برای ترک ایستگاه تا سال ۲۰۲۴ میلادی دارد (البته برخی از مقامات روسی می‌گویند آن‌ها تا سال ۲۰۳۰ در ISS حاضر خواهند بود). این ایستگاه به شدت قدیمی شده و دیگر امکان تعمیر بسیاری از بخش‌هایش با هزینه‌ای قابل قبول، وجود ندارد. در کنار این موضوع، نکته قابل توجه دیگر این است که ایستگاه بین‌المللی فضایی دیگر نمی‌تواند به کاوش انسان در فضا، کمک زیادی کند و تاثیر گسترده‌ای روی اکتشافات جدید بگذارد.

دیگر نکته قابل توجه این است که ISS، هیچ‌گاه سازه‌ای نامیرا نبود و از ابتدا پیش‌بینی‌هایی درباره عمر این سازه توسط ناسا و دیگر سازمان‌های فضایی مطرح شده بود. این پروژه عظیم نهایتا می‌توانست پانزده سال به بشر خدمت کند، اما حالا با گذشت بیش از سی سال از عمرش، دیگر کاربرد زیادی برای بشر ندارد.

با این که ایستگاه فضایی دیگر به اندازه گذشته کاربردی نیست، اما همچنان فضانوردان از آن به عنوان یک محیط تحقیقاتی استفاده می‌کنند. این روند حداقل تا سال ۲۰۳۰ میلادی ادامه خواهد داشت و پس از سی ساله شدن ISS، برنامه‌هایی که برای سقوط این سازه در نظر گرفته شده بود اجرایی خواهند شد.

سال‌ها پیش گفته می‌شد بخش‌هایی از ISS پس از پایان عمرش به زمین آورده خواهند شد تا در مکان‌هایی خاص نگهداری و به عموم مردم نمایش داده شوند، اما حالا، دیگر کسی راجع به چنین برنامه‌هایی صحبت نمی‌کند و هدف اصلی ناسا، سقوط کنترل شده ISS است.

سقوط کنترل شده سازه ایستگاه بین المللی فضا، در سال ۲۰۳۱ میلادی اتفاق خواهد افتاد. این سازه مانند بسیاری دیگر از سازه‌های فضایی که سقوطی کنترل شده دارند، در نقطه Nemo در اقیانوس آرام سقوط خواهد کرد. نقطه نمو قبرستان زباله‌های فضایی در زمین است که سال‌هاست از آن استفاده می‌شود.

احتمالا هیچ ایستگاه فضایی مانند ISS به وجود نخواهد آمد

با پایان کار آی اس اس به صورت رسمی، دیگر هیچ پایگاه فضایی مانند ایستگاه فضایی بین‌المللی به وجود نخواهد آمد. در حال حاضر شنیده‌ها حاکی از آن است که ایالات متحده می‌خواهد ایستگاه فضایی خودش را بسازد و کشور‌هایی مانند چین و روسیه نیز می‌خواهند ایستگاه‌های فضایی خودشان را بسازند. همچنین استفاده از این ایستگاه به عنوان یک پلتفرم توریسم فضایی، با به وجود آمدن ایستگاه‌های مخصوص شرکت‌هایی مانند اسپیس ایکس و بلو اوریجین، نیازی به این ایستگاه برای توریسم فضایی نخواهد بود.

با توجه به وضعیت فعلی حاکم میان کشورها، دیگر به نظر نمی‌رسد شاهد وجود یک ایستگاه فضایی با حضور ایالات متحده و روسیه در آن باشیم. ایستگاه فضایی بین المللی کمتر از یک دهه دیگر عمرش به پایان می‌رسد و یکی از باشکوه‌ترین سازه‌های بشر در فضا، به اقیانوس آرام سقوط خواهد کرد.

منبع: گجت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->