کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟ مدل‌های لوکس iPhone 15 Pro معرفی شدند | مافیای اپل جزئیات جدید از تنظیمات اجرای بازی‌ها در پلی استیشن ۵ پرو جزئیات جدید از حمله هکری به سازمان‌های اسرائیلی | مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» هدف قرار گرفته است موتورولا از دو گوشی جدید رونمایی کرد
سرخط خبرها

زارع پور: کسب‌وکارهای اینترنتی با ثبت‌نام در پلتفرم‌های داخلی مجوز می‌‌گیرند

  • کد خبر: ۱۳۳۴۴۷
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
زارع پور: کسب‌وکارهای اینترنتی با ثبت‌نام در پلتفرم‌های داخلی مجوز می‌‌گیرند
وزیر ارتباطات اعلام کرد کسب‌وکار‌های دیجیتال با ثبت‌نام در پلتفرم‌های داخلی مجوز فعالیت دریافت می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز - دولت در حال ارائه راهکار‌های مختلف برای جذب کسب‌وکار‌ها به پلتفرم‌های داخلی است. این رویه‌ای است که از چند روز پس از فیلتر شدن پلتفرم‌های محبوب بین‌المللی در پیش گرفته شده و ابتدا با دعوت از کاربران و کسب‌وکار‌ها به سکو‌های بومی آغاز شد. دعوتی که البته چندان مورد استقبال مردم قرار نگرفت و با مقاومت‌هایی همراه شد که معنای رد دعوت از سوی آن‌ها را داشت.

پس از دعوت، وزارت ارتباطات در همکاری با وزارتخانه اقتصاد از برنامه حمایت از کسب‌وکار‌های اقتصاد دیجیتال رونمایی کرد تا با ایده‌های تبلیغاتی، معافیت‌های مالیاتی و سایر ماده‌های تشویقی این طرح کسب‌وکار‌ها را به این پلتفرم‌ها دعوت کرده و گامی در مسیر توسعه اقتصاد دیجیتال بردارد.

طرحی که البته به گفته کارشناسان مربوط به زمان کنونی نبوده، از چند ماه قبل تهیه شده و حالا فقط به بهانه حمایت از کسب‌وکار‌ها منتشر شده است. بند‌های مختلف این طرح نیز نشان می‌دهد، نمی‌توان این بسته حمایتی را گره‌گشای وضعیت فعلی دانست، چراکه اجرایی شدن چنین برنامه‌هایی زمان زیادی می‌طلبد و در پروسه‌ای بلندمدت می‌تواند به بار بنشیند. این در حالی است که کسب‌وکار‌ها در حال حاضر با چالش‌های جدی روبه‌رو هستند، اقتصاد دیجیتال کشور و فعالان آن درمعرض آسیب‌های جدی قرار گرفته و این وضعیت بحرانی نیاز به راه‌حل‌های فوری و کوتاه‌مدت دارد.

در ادامه ایده‌هایی برای کوچ دادن کسب‌وکار‌ها از پلتفرم‌های خارجی به نمونه‌های وطنی، موضوعی مطرح شده که ظاهراً در نظر دارد با هموار کردن مسیر کسب مجوز فعالیت، کسب‌وکار‌ها را به حضور در سکو‌های داخلی ترغیب کند.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با انتشار پستی در یک پیام‌رسان داخلی از در نظر گرفتن بسته‌های ویژه‌ای برای کسب‌وکار‌های آنلاین خبر داده و اعلام کرد: «مخصوصا برای کسانی که در پلتفرم‌های خارجی فعالیت می‌کردند و به عبارتی برای شخصی که در خانه خود کسب‌وکار خانگی داشت و کالایی را از بازار بزرگ تهران با قیمت عمده‌فروشی تهیه می‌کرد و در خانه خود از بستر شبکه مجازی برای تبلیغ این کالا‌ها استفاده می‌کرد، بسته‌های ویژه‌ای پیش‌بینی شده است.»

او علاوه بر کسب‌وکار‌های فعال در حوزه فروش کالا، به کسب‌وکار‌های ارائه‌دهنده خدمات در پلتفرم‌های بین‌المللی نیز اشاره کرده و گفت:

حتی شخصی که در خانه خود به ارائه خدمات می‌پرداخت، همین که وارد پلتفرم‌های داخلی شوند، نگرانی‌هایی در زمینه مجوز دارند. ما در اینجا با هماهنگی وزارت اقتصاد تدبیری در نظر گرفته‌ایم که هر کسی در پلتفرم‌های مشمول فعالیت و کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کند، ثبت نامش در پلتفرم به منزله دریافت مجوز از درگاه ملی مجوز است.

زارع‌پور در ادامه، به تشریح روند دریافت این مجوز نیز اشاره کرد: «ثبت نام آنلاین و برخط است و احتمالاً چند قلم اطلاعات درگاه ملی مجوز می‌خواهد که باید دریافت کنند و در صورت بارگذاری اطلاعات مجوز را دریافت می‌کنند.»

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->