بازداشت ۱۳۰۰ تبعه افغانستان در کراچی پاکستان

  • کد خبر: ۱۳۳۵۹۲
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
بازداشت ۱۳۰۰ تبعه افغانستان در کراچی پاکستان
کنسولگری دولت موقت طالبان در کراچی اعلام کرد حدود ۱۳۰۰ تبعه افغانستان از جمله زنان و کودکان در ایالت سند پاکستان بازداشت شده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «عبدالجبار تخاری» سرکنسول دولت موقت طالبان در کراچی اعلام کرد که حدود ۱۳۰۰ تبعه افغانستان،‌ از جمله زنان و کودکان در ماه‌های اکتبر و نوامبر در ایالت سند پاکستان بازداشت شده‌اند و در زندان به سر می‌برند.

وی با اظهار اینکه در میان زندانیان ۲۵۷ زن و ۳۲۶ کودک وجود دارد، افزود کنسولگری طالبان در کراچی تاکنون شماری از افراد بازداشت شده را با تلاش‌های زیاد آزاد کرده، اما هنوز شمار زیادی همچنان زندانی هستند.

تخاری درباره دلیل بازداشت شهروندان افغانستان گفت این افراد پس از تنش‌های لفظی میان هواداران تیم‌های کریکت دو کشور و نزاع شماری از افغان‌ها در ایالت سند شروع شده است.

این در حالی است که «انیزه کاکر» وکیل مدافع پاکستانی می‌گوید پلیس بیشتر این افراد و خانواده‌ها را به دلیل «اقامت غیر‌قانونی» زندانی کرده است، اما در میان بازداشتی‌ها کسانی هستند که اسناد اقامت نیز دارند.

این وکیل پاکستانی می‌گوید شماری از خویشاوندان بازداشتی‌ها به او گفته‌اند پلیس ایالت سند از برخی از نزدیکان این زندانی‌ها تا ۲۰۰ هزار کلدار پاکستانی معادل حدود ۹۰۰ دلار) درخواست رشوه کرده است.

بازداشت گسترده اتباع افغانستان در پاکستان واکنش «حامد کرزی» رئیس جمهور پیشین این کشور را نیز در پی داشته است که از اسلام‌آباد خواسته است تا با پناهجویان افغان بر اساس «موازین بین‌المللی و حقوق بشری» رفتار کنند و با آن‌ها «روش سالم و درخور یک همسایه نیک را در پیش گیرد».

کرزی در یک پیام توئیتری همچنین از سازمان ملل و نهادهای مدافع حقوق بشری خواسته است تا «در تأمین شرایط بهتر زند‌گی برای مهاجرین افغان در پاکستان تلاش نموده و از حقوق آن‌ها دفاع کنند».

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->