برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد دبیرخانه شهرهای زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس ایجاد شد اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد رونمایی از پوستر اولین رویداد هفته خلاقیت و نوآوری شهری | اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد در هفته خلاقیت فرجام کلنل میهن پرست؛ روایت شش ماه آرمانگرایی نویافته های باستان شناسی «کشف رود» مشهد رونمایی شد شهروند خبرنگار| شهریه مدارس غیردولتی و دغدغه والدین در مشهد مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد برای نخستین بار در کشور ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد اختصاص داده شد | سهم هر محله ۱۵ میلیارد تومان سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: گسترش ورزش در مناطق کم‌برخوردار این شهر الگویی مناسب برای کشور است کوره‌پزخانه‌ها در مشهد احیا می‌شود تاکید استاندار خراسان رضوی بر فراهم شدن زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و زیارت امداد اورژانسی به آثار میراثی | رئیس کمیسیون اصل‌۹۰: با احضار وزیر میراث‌فرهنگی، متخلفان تخریب سنگ‌نگاره‌های تاریخی دیزدر را به دستگاه قضایی معرفی می‌کنیم ترافیک صبحگاهی مشهد سنگین و پرحجم است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: پاسخ پاسداران به رژیم صهیونیستی، دل هر ایرانی که دل در گرو استقلال کشور دارد را شاد کرد تقاطع غیرهمسطح شاهنامه، گامی مؤثر در جهت توسعه منطقه منفصل توس مدیریت آلودگی هوا با توسعه زیر ساخت های مراکز معاینه فنی شهرداری مشهد پروژه های گره‌گشا در اولویت مدیریت شهری | رضایت مردمی از پروژه تازه افتتاح شده پل دهرود مشهد + فیلم بازار شیرخشک دوباره بحرانی می‌شود؟ | بدهی بیمه به داروخانه‌ها، بازار شیرخشک را تحت تاثیر قرار می‌دهد استاندار خراسان رضوی از افزایش یک متری سرانه فضای آموزشی در مشهد خبرداد + فیلم
سرخط خبرها

استاندار خراسان رضوی: منازل نهضت ملی مسکن را باید با آینده‌نگری ساخت

  • کد خبر: ۱۳۳۷۰۲
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
استاندار خراسان رضوی: منازل نهضت ملی مسکن را باید با آینده‌نگری ساخت
استاندار خراسان رضوی گفت: آینده‌نگری و برنامه ریزی برای ساخت منازل در طرح نهضت ملی مسکن باید به گونه‌ای باشد که نیاز‌های آینده ساکنان این مناطق هم فراهم شود.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری روز سه‌شنبه در بازدید از شهر جدید بینالود ضمن آگاهی از مراحل مختلف ساخت و آماده سازی طرح ملی نهضت ملی مسکن افزود: در این محدوده اولویت واگذاری می‌تواند با افراد محلی و یا کارگران مستقر در شهرک‌های صنعتی باشد، ولی با این حال سایر افراد متقاضی هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: مهمترین مزیت این منطقه ساخت منازل ۲۰۰ متر مربعی به صورت ویلایی است که امکان استقرار ۱۰ هزار متقاضی را دارد.

استاندار خراسان رضوی گفت: بسته‌های تشویقی دیگری همچون پروانه و نقشه ساخت رایگان هم در اختیار متقاضیان واحد‌ها قرار می‌گیرد و باید برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد تا پس از ساخت منازل در این منطقه، امکانات شهری لازم در اختیار مردم قرار گیرد.

نظری افزود: با پیگیری ساخت بزرگراه حرم تا حرم و فراهم شدن ریل گذاری برای مسیر قطار، دسترسی به منطقه بینالود بهتر نیز خواهد شد.

مدیر عامل شهر جدید بینالود همچنین گفت: محدوده این شهر که در فاصله ۶۰ کیلومتری مشهد قرار دارد سه هزار و ۳۰ هکتار وسعت دارد که ۵۰ درصد آن کاربری صنعتی دارد و بر همین اساس شهرک صنعتی بینالود و ایران خودرو در این منطقه به خوبی پیشرفت داشته اند.

حمیدرضا یزدانی افزود: در بخش صنعتی افزون بر هفت هزار نفر در کارخانه‌ها و شرکت‌های مختلف صنعتی این منطقه مشغول به کار هستند و در موضوع سکونت نیز برنامه‌هایی برای رفع عقب ماندگی مد نظر قرار گرفته است.

او ادامه داد: در نهضت ملی مسکن در شهر جدید بینالود زمین به صورت ویلایی و تک واحدی در اختیار مردم قرار می‌گیرد و بر همین اساس پیمانکارانی برای ساخت انتخاب شده اند.

مدیر عامل شهر جدید بینالود گفت: با تسریع در ساخت آزاد راه حرم تا حرم فاصله ۶۰ کیلومتری مشهد به بینالود به حدود ۳۵ کیلومتر تقلیل می‌یابد همچنین برای کیفیت و کمیت آب مصرفی نیز برنامه ریزی شده است.

یزدانی افزود: هم اکنون برخی از امکانات مورد نیاز این شهر از جمله ۱۲ مدرسه، ۲ درمانگاه، سالن ورزشی چند منظوره و زمین چمن مصنوعی ساخته شده و چند مجموعه دیگر نیز در حال ساخت است و برنامه‌ریزی مطالعاتی برای اتصال خط راه آهن به این شهر نیز در حال انجام است.

شهر جدید بینالود در فاصله ۶۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد و در مسیر جاده مشهد به نیشابور واقع است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->