پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور زمان برگزاری مزایده جدید شمش طلا اعلام شد+ جزئیات متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور مسیر دسترسی کشاورزان به یافته‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل می‌شود بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان در بازار آزاد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر جهاد کشاورزی: خراسان رضوی می تواند پایلوت تولید نان کامل باشد + فیلم قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | نرخ طلا ثابت ماند نقش قانون‌گذاری و نظارت بسیار ضعیف در حوزه ایمنی و بهداشت کار آخرین وضعیت اجاره خانه در مشهد | سهم اجاره در سبد هزینه خانوار بیشتر شده است تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی شناسه «یکتا» چیست؟ + نحوه تبدیل پروانه‌کسب کاغذی به الکترونیکی گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران وارد می شود اجاره مسکن در منطقه طلاب مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | تعدد فایل‌های کمتر از ۱۰۰ متر (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) عراق، اصلی‌ترین مقصد صادرات مرغ منجمد ایرانی ورق در بازار خودرو برگشت؛ قیمت‌ها صعودی شد | آخرین قیمت پژو، سمند، ساینا، شاهین، دنا و تارا (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کار: مسکن، معیشت، اشتغال و دستمزد مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری است
سرخط خبرها

سازمان امور مالیاتی: ۷ هزار شرکت صوری برای فرار مالیاتی شناسایی شدند

  • کد خبر: ۱۳۴۱۱۵
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹
سازمان امور مالیاتی: ۷ هزار شرکت صوری برای فرار مالیاتی شناسایی شدند
رییس سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: هفت هزار شرکت صوری در کشور شناسایی شده که بر علیه آنها اقامه دعوا کرده ایم.

به گزارش شهرآرانیوز،داود منظورروز پنجشنبه در نشست با فعالان عرصه تولید استان البرز  که با حضور وزیر اقتصاد و دارایی در کرج افزود: انتظار می رود قوه قضائیه فعالیت این گونه مجموعه ها را ممنوع کند و آنها را به طور کامل از فعالیت در این عرصه باز بدارد.

وی با اشاره به مطرح شدن  بحث پذیرش فاکتورها در ارزش افزوده توسط فعالان اقتصادی البرز گفت :  تعدادی شرکت‌های صوری  هستند که اقدام به صدور فاکتور و ایجاد اعتبار می‌کنند، این شرکت‌ها شناسایی شده ‌و در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور به عنوان شرکت‌های فاقد اعتبار مشخص می‌شوند.

منظور  با اشاره به اینکه در اصلاحیه قانون مالیات سال گذشته پیشنهادی به صورت جدی در خصوص تغییر مالیات ارزش افزوده کشور مطرح شد، ادامه داد: قانونگذار بنا را بر ادامه روند گذشته داشت، علت این تصمیم اشراف اطلاعاتی حکمرانی اقتصادی به محموعه فعالیت‌های اقتصادی کشور است.
رییس سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه به استرداد مالیات ارزش افزوده اشاره کرد و یادآور شد: استرداد مالیات ارزش افزوده ارتباطی به اینکه تعهد ارزی انجام شده یا خیر ندارد، این محدودیت در سال های ۹۸- ۹۷ بود اما امروز هیچ تناسبی بین این دو موضوع نیست. استردادهای ما به صورت کامل شکل می‌گیرد و با این تفاسیر ماهانه یک هزار میلیارد تومان صرف این امور می‌شود.

وی افزود: سعی کردیم  بیشتر پرونده های گذشته را ببندیم البته تعدادی از آن‌ها هنوز در دست رسیدگی است تا به میزان واقعی استرداد دست پیدا کنیم‌.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور  با بیان اینکه لازمه استرداد در مالیات ارزش افزوده فاکتورهای مستند است، ادامه داد: خرید از بازارهای غیر رسمی که فاکتور آن قابل احراز نیست مشمول این امر نمی‌شود.

منظور  بابیان اینکه براساس بخشنامه جدید تمام تراکنش های بانکی به منزله معامله و کسب درآمد تلقی نمی شود، گفت : مالیات ها براساس بررسی های دقیق ممیزان و درآمدواقعی مودیان دریافت می شود.

وی  در خصوص احتساب مالیات بر اساس تراکنش‌های بانکی است، گفت:  طبق بررسی ها در ادوار گذشته تراکنش‌های بانکی سال‌های دور را حساب کرده‌اند و اصل را بر این گذاشتند که انجام تراکنش به منظور انجام معامله  بوده است و برای هر یک مالیات در نظر گرفتند.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور گفت:  امسال در بخشنامه جدید تاکید کردیم  که به هیچ‌وجه تراکنش بانکی به منزله فروش و درآمد تلقی نشود و ممیز  اگر قرار است مالیات لحاظ کند باید ثابت کند که  تراکنش مربوط به معامله و یک فعالیت تجاری بوده است.

منظور یادآور شد: اگر اعتراضی در مالیات‌های تراکنشی که در دوره‌های قبل تعریف شده است صورت گیرد به طور حتم طبق بخشنامه جدید بررسی خواهد شد. به هیچ وجه مالیات خارج چارچوب قانون اخذ نخواهیم کرد.
وی با بیان اینکه مالیات تابع میزان درآمد و فروش و امثال آن  است، افزود: در سال‌های گذشته رسیدگی به یک سری پرونده با کیفیت پایین صورت گرفته است اما امروز روند را تغییر داده‌ایم که همین امر یکی از دلایل افزایش مالیات در کشور  است.
وی اضافه کرد: به هیچ وجه به دنبال تحقق یک میزان سهیمه تعیین شده مالیات برای یک استان  نیستیم و  در واقع از ظرفیت درآمدی استان برآورد صورت می‌گیرد؛ در این میان استان‌هایی داریم که ۸۰ درصد برآورد ما را محقق کردند و ما نمی‌توانیم اجبار کنیم که بیشتر شود.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور گفت : استان البرز  ۱۱۰ درصد درآمد مالیاتی خود را محقق کرده است .
وی  با اشاره به اینکه ۳۵۰ پرونده مالیاتی به استان البرز برگشته است، اضافه کرد: ۲۹ پرونده محل اختلاف است، قانون بودجه در این خصوص مخل امر شده است، چرا که طبق قانون اگر محل فعالیت شرکت چند نقطه باشد تکلیفی برای انتقال پرونده به یکی از استان‌ها وجود ندارد. اما مکلف هستیم عوارض ارزش افزوده را به حساب استان واریز کنیم.

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در ادامه سفر خود به استان البرز از تعدادی واحد تولیدی و صنعتی در این بازدید کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->