احتمال لغو مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دلیل نگرانی‌های امنیتی ولادیمیر پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ در اوکراین را ساقط می‌کنیم نمازگزاران مشهدی جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند + فیلم دستگیری ۹ نفر مظنون حملات تروریستی مسکو در تاجیکستان آیت‌الله علم الهدی: تا زمانی که مردم در صحنه هستند خللی به اسلام وارد نخواهد شد ایران حملات شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم کرد سران حماس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کردند سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان
سرخط خبرها

حمایت مجارستان از حق استفاده ایران از انرژی هسته‌ای

  • کد خبر: ۱۳۵۲۹۷
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶
حمایت مجارستان از حق استفاده ایران از انرژی هسته‌ای
وزیر خارجه مجارستان پس از امضای پروتکل سومین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و مجارستان، از حق ایران برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای حمایت کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، سند پروتکل سومین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و مجارستان به امضای «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران و «پیتر سیارتو» وزیر خارجه مجارستان رسید.

دو طرف بر رشد ۵۵ درصدی مبادلات تجاری دو کشور در فاصله اجلاس دوم و سوم کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی تاکید کردند که نشان‌دهنده اهمیت این کمیسیون است.

همچنین در حوزه کشاورزی دو کشور توافق‌های مهمی داشتند که قرار شد سه سند همکاری در حوزه کشاورزی، بهداشت دام و قرنطینه گیاهی در آینده نزدیک امضا شود. در حوزه تبادل دانشجو نیز با توجه به توافقات قبلی مجارستان برای اعطای ۱۰۰ بورسیه به دانشجویان ایرانی توافق کرده بود که تاکنون بیش از ۶۰۰ دانشجو درخواست استفاده داده‌اند.

برنامه ریزی برای افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی تهران و بوداپست

وزیر اقتصاد کشورمان در پایان این اجلاس از برنامه دو کشور برای افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی دو کشور به ۱۰۰ میلیون یورو خبر داد.

خاندوزی با اشاره به نقش دانشجویان دو کشور به عنوان سفیران فرهنگی ابراز امیدواری کرد: دانشجویان مجارستانی بیشتری به ایران سفر کنند.

وی افزود: ایران و مجارستان دو کشور با مواضع بسیار نزدیک در حوزه‌های مختلف اقتصادی و سیاسی و فرهنگی هستند.

وزیر اقتصاد گفت: پیام کمیسیون مشترک دو کشور منحصر به اقتصاد نیست و دو کشور می‌توانند در رفع معضلات منطقه همکاری کنند.

«پیتر سیارتو» وزیر خارجه مجارستان نیز در کنفرانس خبری مشترک با وزیر اقتصاد ایران پس از سومین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و مجارستان بر همکاری دو کشور در زمینه کاهش تنش‌های منطقه‌ای تاکید کرد.

وی امسال را هشتاد و پنجمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور خواند و گفت: ۹۶ شرکت ایرانی و مجارستانی در نشست اقتصادی دو کشور حاضر هستند.

وزیر خارجه مجارستان از رشد بیش از ۵۰ درصدی حجم تجارت خارجی دو کشور در سال جاری میلادی خبر داد.

وی از توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های کشاورزی، تبادل دانشجو و بورسیه تحصیلی، فناوری و محصولات صنعتی سخن گفت و از نقش مهم ایران در جلوگیری از مهاجرت افغان‌ها به اروپا و خصوصاً مجارستان خبر داد.

پیتر سیارتو تاکید کرد که مجارستان حامی حق استفاده ایران از انرژی هسته‌ای است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->