قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاظمی‌قمی در دیدار با حکمتیار، اوضاع منطقه و افغانستان را بررسی کردند
سرخط خبرها

طالبان ورود زنان و دختران را به پارک‌ها ممنوع کردند

  • کد خبر: ۱۳۴۲۳۷
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
طالبان ورود زنان و دختران را به پارک‌ها ممنوع کردند
مقامات طالبان گفتند: دلیل بستن دروازه‌های پارک‎‌‌ها به ‎روی زنان را در رعایت نکردن حجاب از سوی زنان می‌گوید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان اعلام کرد: بعد از این زنان اجازه رفتن به پارک‎‌‌های تفریحی را ندارند.

وزارت امر به معروف و نهی طالبان به گونه شفاهی دستور داده است که زنان دیگر نمی‌توانند به پارک‌های تفریحی بروند.

بر اساس تصمیم این وزارت، از روز چهارشنبه (۱۸ عقرب/آبان) برای زنان اجازه داده نمی‌شود که در پارک‌‎ های تفریحی حضور یابند.

عاکف مهاجر، سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان با تأیید این خبر، دلیل بستن دروازه‌های پارک‎‌‌ها به ‎روی زنان را در رعایت نکردن حجاب از سوی زنان می‌گوید.

مهاجر به رسانه‌ها گفت: در جریان ۱۵ ماه، زیاد تلاش کردیم که برای خانم‌ها اجازه تفریح در پارک‌ها داده شود، اما در این اواخر بعضی مشکلات وجود داشت. زنان حجاب را مراعات نمی ‎ کردند و به همین دلیل از رفتن به پارک‌های تفریحی منع شدند، اما بچه‌ها می‌توانند به پارک‌ها بروند.

اما مسئولان برخی از پارک‌ها می ‎گويند که این تصمیم هم برای دولت و هم برای مالکان پارک‌ها زیان آور است.

در عین حال شماری از زنان اعتراض دارند که حق کار و تحصیل از آنان گرفته شد و اکنون اجازه گشت‌و‎گذار و تفریح برایشان داده نمی‌شود.

پیش از این روزهای استفاده از پارک‌های تفریحی بین مردان و زنان تقسیم شده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->