رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد
سرخط خبرها

مدیران فرهنگی شهرداری مشهد با نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی دیدار کردند

  • کد خبر: ۱۳۴۹۱۱
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
مدیران فرهنگی شهرداری مشهد با نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی دیدار کردند
آیت ا... علم‌الهدی در دیدار با حسین باغگلی و جمعی از مدیران سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: شهرداری باید بداند که محصول برنامه‌هایش نه به نام شهرداری بلکه به نام شهر امام رضا (ع) تمام می‌شود. برنامه‌های فرهنگی مدیریت شهری در دوره جدید، درصورتی‌که استمرار داشته باشد، زمینه تربیت نسلی را فراهم خواهد کرد که اخلاق اجتماعی در او نهادینه شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت ا... علم‌الهدی در دیدار با حسین باغگلی و جمعی از مدیران سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد که به میزبانی دفتر نماینده، ولی فقیه در استان برگزار شد، بر ضرورت هدفمندسازی هزینه‌ها و اعتبارات تخصیص‌یافته به پروژه‌های فرهنگی تأکید کرد و گفت: در برنامه‌ریزی‌هایی که در حوزه مسائل فرهنگی از طرف شهرداری انجام می‌شود، باید علاوه بر ظرفیت‌های شهرداری از توانمندی تشکل‌های اجتماعی و فرهنگی هم استفاده شود. حقیقت این است که هرچه که هدف والا و کار مؤثر هم باشد، باید تناسب واقعی میان دستاورد و هزینه را در نظر گرفت و این‌طور نشود که با تخصیص یک اعتبار قابل‌توجه، اهداف محدودی محقق شود.
به گفته نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، شهرداری باید بداند که محصول برنامه‌هایش نه به نام شهرداری بلکه به نام شهر امام رضا (ع) تمام می‌شود. وی افزود: برنامه‌های فرهنگی مدیریت شهری در دوره جدید، درصورتی‌که استمرار داشته باشد، زمینه تربیت نسلی را فراهم خواهد کرد که اخلاق اجتماعی در او نهادینه شده است.

تصدی‌گری ممنوع

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در این دیدار، بانوان، نوجوانان، توان‎یابان و زائران را چهار گروه مخاطب ویژه در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی شهرداری دانست و گفت: زمینه‌سازی برای توسعه اخلاق اجتماعی، ترویج فرهنگ عمومی براساس سرمایه‌های فرهنگی تمدنی آن نظیر آموزه‌های دینی و باور‌های انقلابی، ترویج فرهنگ میزبانی و زیارت، زمینه‌سازی برای ارتقای سلامت و نشاط جامعه و ایجاد شرایط مناسب برای توسعه مشارکت اجتماعی تشکل‌های مردمی را مأموریت راهبردی خود می‌دانیم.
حسین باغگلی افزود: تلاش داریم تا در سایه این برنامه‌ها، شرایطی ایجاد شود که ضمن کاهش تصدی‌گری شهرداری، توسعه نقش‌آفرینی مساجد و تشکل‌های انقلابی، تقویت خانواده محوری به معنی توجه ویژه به جایگاه خانواده در برنامه‌ها، زمینه‌سازی برای بازیگری حلقه‌های میانی در آسیب‌های اجتماعی، توسعه زیرساخت‌های شهری در حاشیه شهر و زمینه‌سازی برای احیای جایگاه جهان‌شهری مشهد نیز تحقق پیدا کند.
وی تصریح کرد: اداره نام‌گذاری معابر در سازمان فرهنگی شهرداری مشهد تاکنون در قالب ۲۹ مصوبه از ۴۲ مصوبه کلی خود، هفت هزار و ۷۲۰ مورد تابلو در سطح شهر نصب کرده که پنج هزار و ۳۷۰ مورد آن با محوریت شهدا بوده است. امیدواریم که پس از نصب ۷۳ هزار و ۹۱۰ پلاک برای منازل، تا پایان امسال این آمار به ۱۰۰ هزار پلاک منزل برسد و طبق برنامه‌ریزی تا پایان سال ۱۴۰۳، معضل پلاک‌کوبی منازل در مشهد سازمان‌دهی شود.

۷ و نیم میلیون نفر، مخاطب مراسم مناسبتی

یوسف اسماعیل‌زاده، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد هم در این دیدار بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت فرهنگسرا‌های سطح شهر تأکید کرد و گفت: ۳۱۶ عنوان کلاس مهارتی در سه دسته اوقات فراغت، آموزش مأموریت‌های ذاتی مدیریت شهری و اشتغال آفرینی برگزار شده و بیش از ۳۱ هزار و ۵۰۰ نفر در هشت ماه اخیر مخاطب این دوره‌ها بوده‌اند. بخش قابل‌توجهی از این افراد هم بانوان سرپرست خانوار و مددجویانی هستند که به برکت این آموزش‌ها کارآفرینی می‌کنند و پس از دریافت آموزش، شهرداری مشهد با ایجاد بازارچه‌های فصلی به ارائه محصولات و دستاورد‌های آنان می‌پردازد.
وی تأکید کرد: در هشت ماه اخیر، بیش از ۷ و نیم میلیون نفر در مراسمات مناسبتی شهرداری مشهد شرکت کرده‌اند و در حوزه محصولات فرهنگی هم به برکت شکل‌گیری نمایشگاه «شمس ولایت» در دهه ولایت و نمایشگاه «حسینیه‌ای به وسعت شهر» در ایام دهه اول ماه صفر، به همه تشکل‌های حاشیه شهر که توسط ستاد سازمان‌دهی حاشیه شهر، شورای هیئات مذهبی، کانون‌های فرهنگی مساجد و سپاه امام رضا (ع) به شهرداری مشهد معرفی شدند، ۲۰ میلیون ریال کمک فرهنگی در قالب لوازم فضاآرایی شهری اعطا شد.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: از روز اول محرم تا آخرین روز ماه صفر، یک نمایش خیابانی با محوریت سیره اهل‌بیت (ع) در سطح شهر برگزار شده است. اجرای هفت هزار سرود میدانی، نصب المان‌های هنری با محوریت ارزش‌های ملی و مذهبی، ۹۰ هزار مترمربع دیوارنگاری شهری با موضوع تصاویر شهدا و محتوا‌های مرتبط فرهنگی و البته اهدای قرآن، کتب ادعیه و اشعار فارسی به نابینایان از دیگر برنامه‌های فرهنگی شهرداری مشهد در سال جاری بوده است.

ورزش همگانی برای ۵۰ هزار مشهدی

سیدحسین غیاثی، معاون سلامت و تربیت‌بدنی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در این دیدار، با اشاره به برگزاری همایش‌های ورزشی در قالب ۷۱ برنامه و جلب مشارکت ۵۰ هزار نفر از مردم مشهد تأکید کرد: مسابقات ورزشی محلات در دو رده بانوان و آقایان به‌طور ویژه در جام رمضان و در ۲۰ رشته پیگیری شد که برای اولین بار، جانبازان و معلولان هم رشته ویژه‌ای برای فعالیت داشتند. علاوه بر این، برای نخستین بار، همه مسابقات با وجود اعطای البسه و لوازم ورزشی به نوجوانان و جوانان حاشیه شهر، به‌طور کاملاً رایگان برگزار شد و با محوریت مساجد و پایگاه‌های بسیج محلات، افراد قادر به حضور در مسابقات بودند.
وی گفت: احداث شش زمین روزباز ورزشی در مناطق حاشیه‌ای چهار، شش و دو شهری و ایجاد یک زمین چمن در شهرک شهید رجایی، بخش دیگری از راهبرد‌های شهرداری مشهد برای توسعه زیرساخت‌های تربیت‌بدنی در مشهد بوده است.

۹ هزار خدمت مشترک با تشکل‌های مردمی

مهدی ابراهیمی، معاون اجتماعی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در این دیدار تصریح کرد: ارائه بیش از ۹ هزار مورد خدمت و صرف ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار در برنامه‌های مشترک با سایر سازمان‌ها و تشکل‌ها بر مبنای تأکید رهبر معظم انقلاب بر ارتباط نزدیک شهرداری‌ها با تشکل‌های مردمی بوده است.
وی افزود: در حوزه معتادان متجاهر، پس از ایجاد ظرفیت نگهداری برای شش هزار معتاد متجاهر، تاکنون پنج هزار و ۲۰۰ نفر از این افراد از سطح شهر به این مراکز انتقال یافته‌اند. علاوه بر این، بیش از ۱۸۰ کودک کار هم سازمان‌دهی و به مراکز نگهداری بهزیستی منتقل شده‌اند و برای چهار هزار و ۵۰۰ خانواده‌ای که یکی از عزیزانشان در بیمارستان‌های شهر بستری هستند و به دلایل مختلف، همراهانشان در معابر و خیابان‌های اطراف مراکز درمانی اتراق می‌کنند، خدمات رفاهی ارائه شده است.
ابراهیمی گفت: در مراکز شوق زندگی ما به زنان بدسرپرست، تاکنون بیش از پنج هزار خدمت ارائه شده و با آغاز فصل سرما، مددسرا‌ها و گرمخانه‌ها هم فعال شده‌اند و در حال سازمان‌دهی کارتن‌خواب‌ها و کسانی هستیم که به این خدمات نیاز دارند. با این حال، خدمات اجتماعی شهرداری مشهد متمرکز نیست و به محوریت شورا‌های اجتماعی محلات و در حاشیه ۱۰۰ مسجد محوری مشهد، ضمن شناسایی زندانیان هر محله، مشارکت مردم همان منطقه برای برگزاری جشن گل‌ریزان جلب و به برکت بیش از ۱۰ هزار تراکنش بانکی خرد، تاکنون بیش از ۵۲ زندانی از زندان آزاد شده‌اند.

تشرف رایگان ۱۶۰ هزار زائر

سید جلیل بامشکی، معاون گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، آخرین سخنران این دیدار بود. وی یادآور شد: با تشکیل ستاد دهه آخر صفر برای نخستین بار در شهرداری مشهد، همه اقدامات مرتبط در قالب یک ستاد متمرکز ارائه شد و این موضوع، تا حد زیادی به تجهیز و سازمان‌دهی ۸۲ مرکز رفاهی و ایجاد ظرفیت اقامت برای ۱۲۰ هزار زائر انجامید.
معاون گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد افزود: ۱۶۰ هزار نفر در هشت‌ماهه اخیر با استفاده از ناوگان اتوبوسرانی تخصیص‌یافته از مساجد محوری حاشیه شهر در روز‌های پنجشنبه و جمعه به حرم مطهر رضوی مشرف شده‌اند و شهرداری مشهد برای تسهیل زیارت، برنامه‌های ویژه‌ای داشته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->