اطلاعات فصل هشتم کالاف دیوتی موبایل ۲۰۲۵ + معرفی گان و آیتم‌های جدید اعتراض کارمندان مایکروسافت به رابطه با اسرائیل و اخراج ۲ نفر از آن‌ها جمع کردن زباله، وظیفه جدید گارد ملی آمریکا در واشنگتن! FDA به ایمپلنتی که روماتیسم مفصلی را درمان می‌کند تاییدیه داد OpenAI مکالمات کاربران با ChatGPT را به پلیس می‌دهد توضیحات رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت درباره آخرین وضعیت رفع فیلتر تلگرام + فیلم ناتینگ از تصاویر عکاسان حرفه‌ای به‌جای نمونه دوربین فون ۳ استفاده کرده است ریلمی از دو گوشی هوشمند عجیب رونمایی کرد: یکی با باتری ۱۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و دیگری با کولر! درخشش نخبه مشهدی در المپیاد جهانی نجوم | ارشیا میرشمسی با مدال طلا به شهرش بازگشت پیش‌بینی‌های هواشناسی چطور تهیه می‌شوند؟ + عکس معترض‌ترین کاربر اینترنت! یک تست جدید مبتنی بر گوشی هوشمند خطر ابتلا به دیابت را در ۱۰ دقیقه تشخیص می‌دهد تبلت گلکسی تب S10 لایت رونمایی شد + مشخصات و قیمت رئیس سابق طراحی گوگل می‌گوید همه شرکت‌های بزرگ درباره آینده اشتباه می‌کنند گزارش‌هایی از یک ویژگی جذاب در آیفون ۱۷ پرو: شارژ بی‌سیم ایرپاد و اپل واچ با گوشی مسائل مهم در هنگام خرید سیم کارت اختلال GPS چقدر به اقتصاد کشور خسارت زده است؟ تصویر گوشی ریلمی 15T لو رفت + مشخصات دانشمندان دستگاهی ساخته‌اند که گفتار درونی افراد را به صوت تبدیل می‌کند گوگل دیگر تبلت نمی‌سازد احتمال حضور هوش مصنوعی جمینای در نسخه بعدی سیری
سرخط خبرها

هزینه برقراری تماس از پیام‌رسان بومی به شبکه مخابراتی چقدر است؟

  • کد خبر: ۱۳۵۰۰۸
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
هزینه برقراری تماس از پیام‌رسان بومی به شبکه مخابراتی چقدر است؟
زارع‌پور، وزیر ارتباطات، گفته: طبق آیین‌نامه موجود، هر پیام‌رسانی که بیش از ۳ میلیون کاربر داشته باشد می‌تواند برای برقراری سرویس Call Out درخواست دهد. بر این اساس برقراری تماس از پیام رسان بومی به شبکه مخابراتی هزینه‌هایی خواهد داشت.

به گزارش شهرآرانیوز - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت هزینه هر دقیقه تماس Call Out (از پیام رسان بومی به شبکه مخابراتی) مبلغ ۲۵ تومان است که از این رقم، ۱۰ تومان سهم اپراتور مخابراتی، ۱۰ تومان سهم پیام‌رسان و ۵ تومان هزینه‌های فنی است. به گفته «عیسی زارع‌پور» هر پیام‌رسانی که بیش از ۳ میلیون کاربر داشته باشد، می‌تواند برای سرویس Call Out درخواست دهد.

زارع‌پور با توضیح درباره هزینه تماس بین پیام‌رسان‌های اجتماعی ایرانی و شبکه مخابراتی ایران به فارس گفت: «هزینه هر دقیقه تماس Call Out مبلغ ۲۵ تومان است که از این رقم، ۱۰ تومان سهم اپراتور مخابراتی، ۱۰ تومان سهم پیام‌رسان و ۵ تومان هزینه‌های فنی است.»

وزیر ارتباطات در ادامه توضیحات خود درباره راه‌اندازی سرویس برقراری تماس بین پیام‌رسان‌های اجتماعی ایرانی و شبکه مخابراتی ایران، گفت: «طبق آیین‌نامه موجود در این زمینه، هر پیام‌رسانی که بیش از ۳ میلیون کاربر داشته باشد می‌تواند برای برقراری سرویس Call Out درخواست دهد.»

سرویس Call Out به‌معنای برقراری تماس بین پیام‌رسان‌های اجتماعی ایرانی و شبکه مخابراتی ایران است. وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه هیچ منع قانونی در‌این‌باره وجود ندارد، گفت: «به دنبال راه‌اندازی این امکان هستیم و اپراتور‌های مخابراتی مکلف به ارائه این سرویس هستند.»

به نظر می‌رسد ارائه چنین سرویسی برای پیام‌رسان‌های اجتماعی ایرانی و شبکه مخابرات یکی دیگر از روش‌های حمایتی از این پیام‌رسان‌ها باشد. در حالی این سرویس قرار است ارائه شود که هزینه هر دقیقه مکالمه موبایل از ۵۹/۹ تومان برای سیم‌کارت‌های دائمی و تا ۸۹/۹ تومان برای سیم‌کارت‌های اعتباری است.

این در حالی است که هزینه تماس برای سرویس Call Out مبلغ ۲۵ تومان عنوان شده که از این رقم، ۱۰ تومان سهم اپراتور مخابراتی، ۱۰ تومان سهم پیام‌رسان و ۵ تومان هزینه‌های فنی است. در چنین شرایطی، گرچه وزیر اعلام کرد که آن‌ها مکلف به ارائه سرویس هستند، اما موافقت سرویس‌های مخابراتی همچنان مورد سؤال است.

طرح مشوق‌های کوچ به پیام‌رسان‌های اجتماعی داخلی و ایجاد تبعیض مثبت به نفع این پیام‌رسان‌ها همچنان این سؤال را ایجاد می‌کند که چرا چنین پروژه‌ای باید هزینه‌ای با این حجم روی دست وزارت ارتباطات بگذارد. این در حالی است که در جریان اقتصاد و بازار آزاد وضعیت رقابتی ایجاد شده و سرویس‌های گوناگون در مسیر توسعه و بهبود عملکرد خود پیش می‌روند.

در حالی که شاهد فیلترینگ گسترده پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی از ابتدای مهرماه تا امروز (۲۵ آبان‌ماه) هستیم، ارائه سرویس‌های تشویقی متعدد به پیام‌رسان‌های ایرانی همچنان ادامه دارد. در چنین شرایطی، مقاومت کاربران نسبت به این کوچ اجباری و هزینه گزافی که برای خرید VPN در دو ماه اخیر پرداخت کرده‌اند، عدم استقبال آن‌ها از این سرویس‌ها را به نمایش گذاشته است.

مسیری که وزارت ارتباطات در راستای توسعه پیام‌رسان‌های داخلی پیش گرفته، از تخفیف پست تا هزینه‌های اندک مکالمات Call Out، همگی در راستای توسعه‌بخشی است که جامعه پیش از این نسبت به آن اعتماد خود را از دست داده. شاید همین حمایت‌های گسترده و اصرار بر تبعیض مثبت و همچنین انحصار‌گرایی در راستای هموار‌کردن این مسابقه دو تک‌نفره هم موجب شده تا اعتماد کاربران همچنان شکل نگیرد.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->