روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سرمایه‌گذاری گسترده اتباع افغانستانی در حوزه‌های اقتصادی خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۳۵۴۳۴
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
سرمایه‌گذاری گسترده اتباع افغانستانی در حوزه‌های اقتصادی خراسان رضوی
رئیس انجمن فعالان اقتصادی افغانستان در خراسان رضوی اظهارداشت: اتباع افغانستانی در حوزه‌های اقتصادی در این استان سرمایه گذاری گسترده‌ای انجام داده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «حاجی بشیراحمد اربابی» رئیس انجمن فعالان اقتصادی افغانستان در خراسان رضوی گفت فعالان اقتصادی افغانستان حدود ۱۶۰۰ شرکت در حوزه‌های مختلف در این استان به ثبت رسانده‌اند.

وی افزود: این شرکت‌ها در حوزه‌های هتلداری و گردشگری، پتروشیمی و سوخت، صنعت و معدن، خدمات، بازرگانی و کشاورزی به ثبت رسیده‌اند.

اربابی اظهارداشت: مجوز فعالیت رسمی این شرکت‌ها در اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اتاق بازرگانی و یا دفتر مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجـی در استان ثبت شده است.

رئیس انجمن فعالان اقتصادی افغانستان در خراسان رضوی ادامه داد: محاسبه میزان دارایی شرکت‌های افغانستانی فعال در این استان دشوار است، اما با توجه به فعالیت پرتعداد شرکت‌ها و حضور دستکم ۱۶ هزار فعال اقتصادی در قالب آنها، اعلام حدود یک میلیارد دلار دارایی برای این تعداد تاجر و شرکت دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: مجوز فعالیت انجمن فعالان اقتصادی افغانستان در خراسان رضوی، شهریور ۱۴۰۱ به ثبت رسیده است و در حال حاضر بیش از ۵۰۰ تاجر افغانستانی مقیم استان عضو آن هستند.

این در حالی است که «سید علی قاسمی» مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی نیز پیش از این به ایرنا گفته بود: فقط در حوزه تجار و سرمایه گذاران خارجی، خراسان رضوی برای بیش از هفت هزار شرکت خارجی متعلق به اتباع خارجی کشور‌های مختلف مجوز فعالیت داده است و به واسطه همین نوع فعالیت برای نخستین بار در کشور توانستیم مجوز انجمن فعالان اقتصادی افغانستانی در استان را کسب کنیم.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->